Walka z internetowymi oszustami

Walka z internetowymi oszustami

26.07.2004 18:04, aktualizacja: 23.11.2009 15:44

InternetSecurity Systems wzmacnia swoje zaangażowanie w działania przeciwkorozprzestrzeniającym się w Internecie zagrożeniom. Producentzapowiedział przedstawienie bezpłatnej internetowej prezentacji natemat phishingu - technik oszustw internetowych oraz metodzapobiegania im. Wiadomości określane jako phishing zawierają informacje o rzekomychzmianach na koncie bankowym, aukcji czy koncie internetowegosklepu. Odbiorca proszony jest o zalogowanie się na wskazanejwitrynie i podanie swoich danych, hasła, numeru konta czy kartykredytowej. Wiadomość zawiera link przekierowujący adresata nastronę łudząco podobną do strony banku, czy sklepu internetowego.Użytkownik przekonany jest, że znajduje się np. na stronie swojegobanku i podaje poufne dane, które potem są wykorzystywane przezprzestępców do oszustw i kradzieży. Według raportu Gartner Group dotyczącego zjawiska phishingu w 2003roku, 57 mln użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonychotrzymało wiadomości odsyłające do fałszywych stron. Blisko 11milionów spośród nich weszło na strony ukryte pod linkamizamieszczonymi w tych e-mailach, a 1 mln 780 tysięcy odbiorcówpodało swoje prywatne dane internetowym oszustom. Z badania GartnerGroup wynika także, że blisko 30 mln osób jest przekonanych, żebyły celem tego typu ataków. Jednocześnie 27 mln użytkownikówprzyznało, że miało do czynienia z podobnym zjawiskiem. AnalitycyGartner wyliczyli, że w ubiegłym roku internetowi oszuści wyłudziliod amerykańskich banków i operatorów kart kredytowych około 1.2 mldUSD. "Ofiary phishingu dzielą się na dwie grupy: pierwsza to osobyotrzymujące e-maile z fałszywymi informacjami druga to firmy lubmarki, które te wiadomości rzekomo rozsyłają" - mówi ClarenceMorey, menedżer produktów do zabezpieczania treści w ISS. "Kiedyhakerzy przekonają użytkowników do udzielenia dostępu dokorporacyjnej sieci, przedsiębiorstwa mogą stracić zarówno poufneinformacje, dane finansowe jak i prywatne dane swoich klientów.Firmy, których marki są wykorzystywane do oszustw internetowychpłacą wysoką cenę - tracą wiarygodność i zaufanie klientów." Według raportu organizacji Anti-Phishing Working Group (APWG)prowadzącej działania mające na celu ograniczenie zjawiskaphishingu, w maju tego roku zanotowano 1197 akcji uznanych zaphishing. Największa ilość ataków w przeciągu jednego tygodniawyniosła 321. Firmą najczęściej wykorzystywaną przez przestępcówbył Citibank (370 akcji). W maju najwięcej ataków dotyczyło sektorabankowego. Wyniki raportu APWG wskazują także, że 95 proc. spośródataków phishingu wykorzystywało fałszywy adres e-mail. Częstymcelem ataków byli klienci największego na świecie serwisuaukcyjnego eBay.com (233 ataki) oraz serwisu Paypal (149).Internetowi oszuści posługiwali się także w swoich działaniachmarką U.S. Bank (167 ataków). Ponad 20 ataków wykorzystywało markęVisa.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)