Ważne nowości w Office 365: nowe funkcje Worda, Outlooka i PowerPointa

Ważne nowości w Office 365: nowe funkcje Worda, Outlooka i PowerPointa

Ważne nowości w Office 365: nowe funkcje Worda, Outlooka i PowerPointa
28.07.2016 23:03

W okresie ważnym w rozwoju Windowsa, Microsoft nie zapomina także o rozwoju swojego pakietu biurowego. Na oficjalnym blogu ukazał się komunikat o nowościach w Office 365, a konkretniej w Wordzie, Outlooku i PowerPoincie.

Word

Dwie przydatne nowości trafiły do edytora tekstu. Pierwszą z nich jest usługa Researcher, która przydać może się w zasadzie każdemu. Dzięki niej otrzymujemy w oknie Worda dostęp do materiałów, po które z reguły trzeba było się udawać do przeglądarki. Na bocznym pasku wyświetlać można informacje z różnych dziedzin wiedzy, które pojawiają się tam dzięki wykorzystaniu algorytmu Bing Knowledge Graph. Wystarczy zatem wpisać tam konkretne hasło, czy też oznaczyć termin obecny w tekście, aby zdobyć na dany temat wyczerpujące informacje wraz z danymi o ich źródle.

Obraz

Drugą nowość w Wordzie stanowi Editor, który jest wykorzystującym uczenie maszynowe algorytmem, który – w dużym uproszczeniu – pomoże w doborze słów i zadba o stylistykę. Można się spodziewać, że największą skuteczność algorytm będzie wykazywał w przypadku języka angielskiego. Editor będzie analizował tekst w chmurze, a także zbierał dane o dotychczasowych użyciach, przez co z czasem ma się dostosowywać coraz bardziej do indywidualnych cech stylu użytkownika.

Outlook

W przypadku Outlooka, Microsoft poinformował, że na pulpity i do wersji przeglądarkowej trafi znana z aplikacji mobilnych inteligenta skrzynka Focused. Program przeanalizuje każdą przychodzącą wiadomość, a następnie – w zależności od tego, za jak istotną ją uzna – przekierują ją do skrzynki Focused lub do pozostałych maili. W tym przypadku także wykorzystane zostane maszynowe uczenie, przez co z czasem Outlook ma być coraz skuteczniejszy.

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Ponadto, co staje się już coraz powszechniejszym standardem, klient poczty obsługiwać zaczął funkcję przywoływania konkretnych użytkowników poprzez poprzedzenie ich imion znakiem @. W praktyce maile, gdzie użyto oznaczenia, zostaną wyróżnione, a ich adresat będzie dzięki temu wiedział, że w treści wiadomości jej nadawca zwrócił się do niego imiennie.

PowerPoint

Do PowerPointa trafi natomiast funkcja Zoom, która nie dość, że prezentuje się bardzo efektownie i profesjonalnie, a przecież poniekąd to jest kluczowe w prezentacji, to może przy tym rzeczywiście wzbogacać ją merytorycznie. Zoom, jak wskazuje sama nazwa, pozwala bowiem na przybliżanie konkretnych, oznaczonych wcześniej elementów. W ten sposób można nie tylko zredukować liczbę slajdów, nie zatracając przy tym konkretności i szczegółowości wystąpienia, ale także zareagować na kwestie, która szczególnie zainteresowała słuchaczy.

Zoom for PowerPoint ​

Microsoft nie opublikował jeszcze informacji o precyzyjnej dacie premiery nowych funkcji Office’a 365, w pierwszej kolejności trafią one do uczestników programu Office Insider.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)