r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

WebVR w Chrome także z Cardboard: VR w końcu może trafić pod strzechy

Strona główna AktualnościINTERNET

Jeśli mowa o wykorzystywaniu zalet wirtualnej rzeczywistości, nie sposób nie wspomnieć o wciąż kiepskiej dostępności urządzeń VR. Mowa zarówno o cenach, jak i o liczbie dostępnych dziś, praktycznych zastosowań. By rozwiązać ten problem, Google wprowadziło obsługę WebVR w Chromie, od teraz także w połączeniu z goglami Cardboard, dzięki czemu rozwiązania wirtualnej rzeczywistości stać się mają dostępne dla każdego.

Takie podejście ma wyjść naprzeciw obecnej sytuacji, w której tworzenie i obsługiwanie treści multimedialnych wykorzystujących VR, generalnie jest dosyć kłopotliwe. Google zauważa, że cały proces zaczyna się od programisty, który musi poszerzyć swoją wiedzę z zakresie konkretnych języków programowania, później powstaje program w różnych wersjach w zależności od docelowego sprzętu, a na koniec użytkownicy również muszą dysponować odpowiednimi goglami.

Obsługiwanie tego samego przez przeglądarkę, a więc ujednolicone zasady, zgodne z technologią WebVR, wydaje się dużo łatwiejsze. Do kompletu dochodzi teraz jeszcze obsługa (może i absolutnie podstawowych i zabawkowych, ale możliwych do zbudowania nawet w warunkach chałupniczych) kartonowych gogli, które pozwolą choć zasmakować wirtualnej rzeczywistości i sprawdzić, czy fascynuje nas na tyle, by inwestować w droższy sprzęt.

r   e   k   l   a   m   a

Aby zmiana była atrakcyjna nie tylko dla końcowych użytkowników, ale również twórców, Google uruchomiło witrynę WebVR Experiments. To miejsce, w którym znaleźć można zarówno podstawową wiedzę o wirtualnej rzeczywistości, jak i gotowe przykłady jej wykorzystania w praktyce – dostępne są proste gry i aplikacje wraz z kodem źródłowym.

Próby zwiększenia dostępności wirtualnej rzeczywistości przez Google utwierdzają nas tylko w przekonaniu, że przed WebVR stoi ciekawa przyszłość. Przypomnijmy, że technologia ta jest już wykorzystywana również w innych przeglądarkach, w tym Edge'u po Creators Update oraz w goglach Samsung GearVR.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.