r   e   k   l   a   m   a
reklama

Windows 8 to „Game Over” dla niezależnych twórców gier

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Zdanie Valve i Blizzarda na temat nadchodzącej wersji okienek podziela niezależne studio Introversion Software, w którym przyszły na świat między innymi gra wymagająca wcielenia się gracza w hakera — znany z Humble Bundle Uplink — oraz Darwinia, Multiwinia, Defcon i Subversion.

Podczas dyskusji z reprezentantami studia na temat najnowszego pakietu Humble Bundle for Android, w którego skład wchodzi Uplink, deweloperzy byli oczywiście pytani między innymi o stosunek do nadchodzącej wersji okienek. Na pytania odpowiadał projektant Uplinka Chris Delay.

Krytykę nowego interfejsu pominiemy, bo to kwestia gustu i każdemu może się nie podobać. Delay już zapowiedział, że „ósemki” po prostu nie zainstaluje — ma do tego prawo. Prawdziwym problemem dla Introversion Software i innych, niezależnych producentów gier, nie jest oczywiście Modern, ale ryzyko „zamknięcia” Windowsa.

Przez „zamknięcie” twórcy Uplinka rozumieją doprowadzenie do sytuacji, w której każda aplikacja musi zostać zatwierdzona przez Microsoft i otrzymać certyfikat umożliwiający jej zainstalowanie, w najgorszym scenariuszu zanim trafi do jedynego słusznego zarządzanego sklepu z aplikacjami… dla Valve jest to katastrofa, której jednak firma stara się zapobiec, ale dla Introversion Software i im podobnych oznaczać będzie Game Over. No chyba, że zastosują się do rad udzielonych przez również nieprzychylnego Windowsowi 8 twórcy Minecrafta, który zaleca przeniesienie wysiłków w kierunku otwartych i darmowych platform.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSzef Wykopu o cenzurze w Internecie: Czujemy się zmuszeni do ucieczki z Unii