r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wirtualna rzeczywistość nie tylko dla nerdów

Strona główna AktualnościINTERNET

Temat wirtualnej rzeczywistości przestał być traktowany wyłącznie w kategorii zabawki dla dużych dzieci. IMM zmonitorował to wirtualne zagadnienie w internecie i mediach społecznościowych, żeby zaprezentować bardzo rzeczywiste wyniki. Rośnie nie tylko skala wzmianek w mediach o VR, na bieżąco pojawiają się także doniesienia o kolejnych zastosowaniach technologii w praktyce.

Według danych pozyskanych z analizy monitoringu IMM liczba publikacji związanych z VR wzrosła ponad czterokrotnie na przestrzeni ostatnich trzech lat. W lutym tego roku opublikowano niemal sześć tysięcy artykułów oraz postów na portalach, Facebooku i Twitterze. Wraz z popularyzacją tej technologii można było spodziewać się także wzrostu zaangażowania w internetowe dyskusje omawiające sprzęt, zastosowanie i doświadczenia zdobyte w wirtualnym świecie.

Każdy istotny wzrost zainteresowania określoną tematyką w sieci widoczny w wynikach z monitoringu powinien być naturalnym bodźcem do działania. W tym przypadku dla producentów sprzętu oraz oprogramowania VR – włączając się do dyskusji, mogą nie tylko zwiększyć świadomość swojej marki w ścisłej grupie docelowej, lecz także pomagać i doradzać z pozycji eksperta. Mogą również pozostać czujnym obserwatorem – analizować wpisy pojawiające się w sieci, na przykład te, w których produkt jest oceniany, lub po prostu szukać nowych pomysłów i inspiracji wśród licznych komentarzy.

r   e   k   l   a   m   a

Informacje na temat wirtualnej rzeczywistości pojawiają się głównie na Facebooku, Twitterze i specjalistycznych portalach – wynika z analizy monitoringu internetu i mediów społecznościowych IMM. Co jednak ważniejsze, posty publikowane w social mediach generują bardzo duże zaangażowanie internautów (w skali niecałego tygodnia to niemal 88 tysięcy interakcji). Widoczne jest to między innymi w wysokim odsetku (ponad 40 procent wszystkich interakcji) liczby komentarzy w stosunku do liczby postów – przede wszystkim pod YouTubowymi produkcjami w kontekście gier komputerowych.

Zdecydowana większość publikowanych treści zawiązanych z wirtualną rzeczywistością dotyczy właśnie technologii i gamingu. Specjaliści oraz użytkownicy wymieniają się ciekawostkami, informacjami i recenzjami o najnowszych oprogramowaniu i sprzęcie.

Wirtualna rzeczywistość to również bardzo realne zastosowania. Z monitoringu internetu IMM wynika, że temat VR przewija się dość często na portalach i w dyskusjach w mediach społecznościowych poświęconych motoryzacji. Nowe technologie wykorzystywane są w dotykowych wyświetlaczach, ale przede wszystkim stały się hitem wszelkich prezentacji na premierach i wydarzeniach promocyjnych. Tam dzięki okularom VR można zwiedzić wirtualny salon a nawet wybrać się na jazdę próbną.

Potencjał wirtualnej rzeczywistości został także dostrzeżony w sektorze medycznym, gdzie mówi się o możliwościach wykorzystania tej technologii do rehabilitacji, terapii bólu oraz symulacji operacji.

VR otwiera także nowe możliwości dla turystyki. Już teraz uczestnicy targów i konferencji mogą zagrać w specjalnie sprofilowane gry z funkcją wirtualnej rzeczywistości, natomiast turyści nie muszą wychodzić z domu, żeby zwiedzić dany region, zabytek czy muzeum. Poszerzone o kolejny wymiar doznania proponowane są także przy okazji licznych wydarzeń kulturalnych, podczas których elementy VR uzupełniają widowiska muzyczne, taneczne czy teatralne.

To jednak jeszcze nie wszystko. Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości pojawia się także w kontekście takich branży jak wojskowość, marketing, architektura czy budownictwo. Przydatność VR najwyraźniej ograniczona jest tylko skalą wyobraźni zainteresowanych, o czym może świadczyć przypadek pewnego księdza, który planuje zaprogramować sugestywną symulację piekła i nieba.

Badanie powstało na podstawie danych z monitoringu internetu i mediów społecznościowych. Monitoring przeprowadzono w okresie od 1.01.2012 do 13.03.2017 z wykorzystaniem frazy "wirtualna rzeczywistość" oraz z rozszerzeniem wyszukiwania o hasło "VR" w okresie od 08.03. do 13.03.2017 r.

© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłeś(aś) naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.