Wojskowa Akademia Techniczna ogranicza ruch sieciowy w akademikach. Studenci zbyt dużo grają Strona główna Aktualności24.03.2020 13:16 fot. Shutterstock.com Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Wojskowa Akademia Techniczna zdecydowała się na ograniczenie pasma dla ruchu sieciowego w akademikach. W ogłoszeniu rozesłanym do studentów uczelnia tłumaczy, że jest to efekt wykorzystywania przeważającej większości zasobów do zadań czysto rozrywkowych, takich jak gry oraz YouTube, co utrudnia funkcjonowanie infrastruktury. "W związku z sytuacją epidemiologiczną cała uczelnia przeszła na nauczanie zdalne i pracę zdalną. Wymaga to jednak wydajnych łączy" – stwierdza WAT w komunikacie. "Utrzymywaliśmy przez ostatni okres nielimitowane przyłącza z akademików do Głównego Punktu Dystrybucyjnego, jednak analiza ruchu od ostatniego czwartku wykazała, że za ok. 54 proc. całego ruchu z WAT odpowiadają platformy gamingowe, a ok. 26 proc. YouTube" – tłumaczy uczelnia. Jak ustalono, ogólnie z łącza symetrycznego 1 Gbps akademiki pochłaniały 965 Mbps, a więc ok. 94 proc. Nadrzędnej infrastrukturze komputerowej WAT pozostawały resztki. Dlatego też podjęto decyzję, aby na sztywno ograniczyć pasmo przydzielane akademikom do 1/2. Przy czym władze jednostki zastrzegają, że jeśli wydajność sieci pozostanie niesatysfakcjonująca, a charakter ruchu nie ulegnie zmianie, to zostaną wdrożone bardziej radykalne środki. Wskazują tu na możliwość całkowitego zablokowania platform gamingowych. Niestety, WAT nie podaje charakterystyki ruchu z czasów przed wybuchem pandemii koronawirusa. Nie da się więc zweryfikować, jak bardzo obecna sytuacja wpływa na wzrost zainteresowania grami i YouTube'em wśród studentów. Za to pewnym jest, że z uwagi na pracę zdalną wzrosły potrzeby samej uczelni. Ciekawe, czy śladem WAT pójdą też inne placówki edukacyjne. Gaming Internet Koronawirus Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Polscy naukowcy: czas na nowe zabezpieczenie światłowodów. Powód to komputery kwantowe 24 gru 2020 Adam Bednarek Sprzęt Bezpieczeństwo 79 Intel Core i9-10900F pobiera więcej mocy niż RTX 2080. Będą problemy z chłodzeniem 9 kwi 2020 Arkadiusz Stando Sprzęt Gaming Biznes 51 Xiaomi pracuje nad ładowarką 120W. Naładuje akumulator 4000 mAh w niespełna kwadrans 10 cze 2020 Arkadiusz Stando Sprzęt Internet Biznes 103 Huawei pracuje nad rekordowo szybkim ładowaniem, w grę wchodzi nawet 135 watów 5 sty Piotr Urbaniak Sprzęt 19
Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Wojskowa Akademia Techniczna zdecydowała się na ograniczenie pasma dla ruchu sieciowego w akademikach. W ogłoszeniu rozesłanym do studentów uczelnia tłumaczy, że jest to efekt wykorzystywania przeważającej większości zasobów do zadań czysto rozrywkowych, takich jak gry oraz YouTube, co utrudnia funkcjonowanie infrastruktury. "W związku z sytuacją epidemiologiczną cała uczelnia przeszła na nauczanie zdalne i pracę zdalną. Wymaga to jednak wydajnych łączy" – stwierdza WAT w komunikacie. "Utrzymywaliśmy przez ostatni okres nielimitowane przyłącza z akademików do Głównego Punktu Dystrybucyjnego, jednak analiza ruchu od ostatniego czwartku wykazała, że za ok. 54 proc. całego ruchu z WAT odpowiadają platformy gamingowe, a ok. 26 proc. YouTube" – tłumaczy uczelnia. Jak ustalono, ogólnie z łącza symetrycznego 1 Gbps akademiki pochłaniały 965 Mbps, a więc ok. 94 proc. Nadrzędnej infrastrukturze komputerowej WAT pozostawały resztki. Dlatego też podjęto decyzję, aby na sztywno ograniczyć pasmo przydzielane akademikom do 1/2. Przy czym władze jednostki zastrzegają, że jeśli wydajność sieci pozostanie niesatysfakcjonująca, a charakter ruchu nie ulegnie zmianie, to zostaną wdrożone bardziej radykalne środki. Wskazują tu na możliwość całkowitego zablokowania platform gamingowych. Niestety, WAT nie podaje charakterystyki ruchu z czasów przed wybuchem pandemii koronawirusa. Nie da się więc zweryfikować, jak bardzo obecna sytuacja wpływa na wzrost zainteresowania grami i YouTube'em wśród studentów. Za to pewnym jest, że z uwagi na pracę zdalną wzrosły potrzeby samej uczelni. Ciekawe, czy śladem WAT pójdą też inne placówki edukacyjne. Gaming Internet Koronawirus Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji