Wzrasta zagrożenie ze strony adware i spyware Strona główna Aktualności05.09.2006 17:09 Udostępnij: O autorze Leszek Kędzior Firma McAfee - jeden z największych producentów opogramowania zabezpieczającego na świecie, opublikowała dokument Adware and Spyware: Unraveling the Financial Web (Adware i spyware - jak rozplątać sieć finansową). Opisuje on finansową motywację stojącą za wzrostem ilości oprogramowania typu adware i spyware oraz wskazuje osoby odpowiedzialne za tę sytuację. Kluczowe spostrzeżenia zawarte w dokumencie: Osoby sławne są znacznie silniejszym magnesem, niż seks. Według badań McAfee SiteAdvisor, najbardziej aktywni dystrybutorzy oprogramowania adware wykorzystują witryny gwiazd i innych znanych osób, a nie - jak zwykło się powszechnie uważać - witryny zawierające treści pornograficzne i przeznaczone dla dorosłych odbiorców. Oprogramowanie adware i spyware dociera do coraz szerszych grup użytkowników w tempie wykładniczym. Do maja 2006 roku istniało ponad 700 rodzin programów typu adware, zawierających ponad 6000 wariantów. Niedawna ankieta McAfee SiteAdvisor wykazała, że 97% użytkowników Internetu nie potrafi odróżnić witryn bezpiecznych od niebezpiecznych, co oznacza, że większość użytkowników dzieli tylko jedno kliknięcie myszy od pobrania potencjalnie niepożądanego oprogramowania. Model biznesowy związany z rozpowszechnianiem oprogramowania adware jest bardzo lukratywny. Niedawna sprawa w sądzie przeciwko Jeansonowi Jamesowi Ancheta, skazanemu za rozpowszechnianie botów, wykazała, że sprawca otrzymywał 150 dolarów za każdy 1000 zainfekowanych komputerów. Pojawienie się lukratywnych modeli biznesowych obejmujących współpracę w zakresie marketingu online oraz łatwość rozpowszechniania oprogramowania adware i spyware spowodowały, że tego typu programy stały się ważnymi punktami na mapie zagrożeń - powiedział Jeff Green, wiceprezes ds. rozwoju produktów w firmie McAfee. Od 2003 roku, gdy programy typu adware i spyware stały się kluczowymi zagrożeniami, do roku 2006, zaobserwowaliśmy wzrost liczby rodzin programów adware o 448%, co oznacza szczególne przyspieszenie w ciągu ostatnich paru lat. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Potężny wyciek danych ze strony erotycznej: 11 miliardów rekordów 6 maj 2020 Jakub Krawczyński Internet Bezpieczeństwo 85 Użytkownicy Zoom na celowniku hakerów: fałszywe strony i szkodliwe oprogramowanie 31 mar 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo Koronawirus 8 Koronawirus sprzyja internetowym oszustom. Uwaga na fałszywe strony 12 mar 2020 Oskar Ziomek Internet Bezpieczeństwo Koronawirus 7 Aplikacje dla kierowców: tankuj taniej, omijaj zagrożenia i wygodnie płać za autostrady 10 lip 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Poradniki TechMoto 36
Udostępnij: O autorze Leszek Kędzior Firma McAfee - jeden z największych producentów opogramowania zabezpieczającego na świecie, opublikowała dokument Adware and Spyware: Unraveling the Financial Web (Adware i spyware - jak rozplątać sieć finansową). Opisuje on finansową motywację stojącą za wzrostem ilości oprogramowania typu adware i spyware oraz wskazuje osoby odpowiedzialne za tę sytuację. Kluczowe spostrzeżenia zawarte w dokumencie: Osoby sławne są znacznie silniejszym magnesem, niż seks. Według badań McAfee SiteAdvisor, najbardziej aktywni dystrybutorzy oprogramowania adware wykorzystują witryny gwiazd i innych znanych osób, a nie - jak zwykło się powszechnie uważać - witryny zawierające treści pornograficzne i przeznaczone dla dorosłych odbiorców. Oprogramowanie adware i spyware dociera do coraz szerszych grup użytkowników w tempie wykładniczym. Do maja 2006 roku istniało ponad 700 rodzin programów typu adware, zawierających ponad 6000 wariantów. Niedawna ankieta McAfee SiteAdvisor wykazała, że 97% użytkowników Internetu nie potrafi odróżnić witryn bezpiecznych od niebezpiecznych, co oznacza, że większość użytkowników dzieli tylko jedno kliknięcie myszy od pobrania potencjalnie niepożądanego oprogramowania. Model biznesowy związany z rozpowszechnianiem oprogramowania adware jest bardzo lukratywny. Niedawna sprawa w sądzie przeciwko Jeansonowi Jamesowi Ancheta, skazanemu za rozpowszechnianie botów, wykazała, że sprawca otrzymywał 150 dolarów za każdy 1000 zainfekowanych komputerów. Pojawienie się lukratywnych modeli biznesowych obejmujących współpracę w zakresie marketingu online oraz łatwość rozpowszechniania oprogramowania adware i spyware spowodowały, że tego typu programy stały się ważnymi punktami na mapie zagrożeń - powiedział Jeff Green, wiceprezes ds. rozwoju produktów w firmie McAfee. Od 2003 roku, gdy programy typu adware i spyware stały się kluczowymi zagrożeniami, do roku 2006, zaobserwowaliśmy wzrost liczby rodzin programów adware o 448%, co oznacza szczególne przyspieszenie w ciągu ostatnich paru lat. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji