Xbox Live wkrótce na Android, iOS i Nintendo Switch. Nadchodzi wieloplatformowe SDK

Strona główna Aktualności

O autorze

Xbox Live na smartfonach z systemem Android oraz iOS, a nawet konkurencyjnej wydawałoby się konsoli Nintendo Switch? Zdaniem Microsoftu w tym szaleństwie tkwi metoda.

Jak wynika z rozpiski konferencji zaplanowanych na Game Developers Conference, datowaną na 18 - 22 marca imprezę dla twórców gier, Microsoft chce wyjść z usługą Xbox Live poza konsolę Xbox i pecety z Windowsem 10. Na celowniku są właśnie platformy mobilne.

Chodzi o wieloplatformowy zestaw narzędzi dla deweloperów, który umożliwi łatwe parowanie gier od firm trzecich z całym systemem Xbox Live: listą znajomych, osiągnięciami, czatem itd.

Na dzień dzisiejszy Xbox Live, i to w mocno ograniczonym zakresie, obsługują wyłącznie gry mobilne wydane przez Microsoft, takie jak Wordament czy Solitare Collection.

Firma z Redmond upatruje w otwartym SDK sposobu na popularyzację swej platformy. – Xbox Live, wraz z wydaniem cross-platformowego XDK [SDK – przyp. red.], rozrasta się z 400 mln urządzeń do grania i 68 mln aktywnych graczy do ponad 2 mld urządzeń – zapowiada Microsoft.

Cel przedsiębiorstwa jest łatwy od odgadnięcia; pragną ekspansji Xbox Live, a wobec braku własnej marki smartfonów i konsoli mobilnej partnerstwo z konkurencją stanowi jedyny możliwy krok. Jednak czy to oznacza, że usługi takie jak Game Pass mogą trafić na przykład na iPhone'y, czy może chodzi bardziej o promocję Xboksa wśród innej klienteli? Tego na ten moment nie wiemy.

Natomiast jasnym jest, że jeśli ktoś nazbiera osiągnięć i znajomych w systemie Xbox Live, to później, chcąc spróbować większego sprzętu do grania, może rozglądać się za Xboksem.

© dobreprogramy