r   e   k   l   a   m   a
reklama

Xiaomi oficjalnie w Polsce? „Chińskie Apple” szuka partnerów nad Wisłą

Strona główna Aktualności

O autorze

Hodowca maszyn wirtualnych i psów, poza tym stary linuksiarz, bonvivant i śmieszek. W 2012 roku napisał na DP o algorytmie haszowania Keccak i wciąż pamięta, jak on działa.

Xiaomi jest dziś chyba u nas najbardziej znaną i szanowaną marką wśród chińskich producentów osobistej elektroniki – i to mimo braku oficjalnej obecności na polskim rynku. A co może się stać, gdy Xiaomi oficjalnie pojawi się nad Wisłą? Wiele wskazuje na to, że ten piąty co do wielkości producent smartfonów na świecie takie właśnie ma plany i aktywnie poszukuje poważnego partnera w naszym kraju.

Zaczęło się od doniesień serwisu Tabletowo.pl: powołując się na anonimowe źródła, informował on o planach wprowadzenia do sprzedaży modelu Xiaomi Redmi 3s (a następnie kolejnych urządzeń) przez jeden z dużych polskich sklepów elektronicznych. Stałby się on w ten sposób wyłącznym dystrybutorem. W komentarzach wskazywano, że może chodzić o hurtownika, firmę CK Mediator.

Więcej informacji, zupełnie jednak zaprzeczających doniesieniom Tabletowo.pl uzyskały na ten temat WirtualneMedia.pl. Także i tutaj źródła są anonimowe i jak najbardziej nieoficjalne, ale i my słyszeliśmy niedawno od przedstawiciela jednej z polskich hurtowni całkiem podobną opinię. Otóż według źródła Wirtualnych Mediów, Xiaomi chce współpracować z największymi sieciami, nikomu nie da wyłączności, postawi na zamówienia konkretnych modeli przez każdego ze sprzedawców.

Sam jednak CK Mediator miałby negocjować wprowadzenie do swojej oferty wszystkich smartfonów Xiaomi. Stan negocjacji jest nieznany – szanse wejścia „w najbliższym czasie” chińskiej marki na nasz rynek szacowane są na 50%. Kluczową kwestią będzie dopracowanie androidowej nakładki MIUI do potrzeb i oczekiwań polskiego użytkownika.

Miejmy nadzieję, że pomogą w tym doświadczenia społeczności MIUIPolska, od kilku już lat rzetelnie zajmującej się wsparciem dla właścicieli urządzeń firmy często określanej jako „chińskie Apple”.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieAsus VivoBook Flip 14: laptop, który staje się tabletem