Xiaomi przeprasza za aferę z kamerkami. Powróciła integracja z Nest Hub
Na początku roku Google zablokowało dostęp do usługi Nest Hub urządzeniom marki Xiaomi. Powodem było bardzo nieprawidłowe działanie urządzeń. Jeden z właścicieli kamery Xiaomi Mijia 1080p zamiast widzieć obraz ze swojego domu, miał okazję prześledzić kilka statycznych zdjęć, przedstawiających obcych ludzi.
Sprawę zgłosił zarówno do lokalnych oddziałów Xiaomi, jak i Google. Ci drudzy zareagowali prędzej i odłączyli dostęp do usług urządzeniom tej chińskiej marki. Kilka dni później Xiaomi tłumaczyło sprawę. Problem pojawił się wraz z wadliwą aktualizacją, która miała optymalizować podsystem pamięci podręcznej. Występował w niezwykle rzadkich warunkach oraz nie w przypadku, gdy kamera była łączona z domyślnym programem Mi Home.
Od tego momentu firma pracowała nad rozwiązaniem problemu. Teraz Xiaomi informuje o rozwiązaniu problemu, a także o ponownym zintegrowaniu kamerek z Google Nest Hub. Jednakże nie podano szczegółowego wyjaśnienia, rozwijającego wątpliwości, dlaczego doszło do takiej sytuacji.
Jak czytamy w informacji przesłanej przez biuro prasowe Xiaomi: Pierwotna przyczyna problemu została rozwiązana, a usługa integracji Xiaomi z Google została wznowiona od 16 stycznia 2020 roku. Użytkownicy mogą teraz korzystać z usług kamer bezpieczeństwa Mi Xiaomi za pośrednictwem urządzeń Nest. W Xiaomi prywatność użytkowników i bezpieczeństwo informacji traktujemy priorytetowo. Przepraszamy za wszelkie niedogodności użytkowników, których dotyczył problem. Zrobimy wszystko, aby zapobiec takim incydentom w przyszłości.