reklama

Yahoo i Sony BMG zawierają porozumienie

Strona główna Aktualności

O autorze

Administrator infrastruktury obsługującej portal dobreprogramy i pasjonat nowych technologii spod różnych znaków. Przed pracą miłośnik gry w squasha, po pracy fan Formuły 1.

Yahoo chcąc uniknąć niepotrzebnych zawirowań prawnych wokół swoich serwisów zdecydowało się zawrzeć porozumienie z wytwórnią muzyczną Sony BMG. Na mocy tego porozumienia Yahoo uzyskało zgodę na publikowanie wgrywanych przez użytkowników treści audio i wideo chronionych prawem autorskim - między innymi takich artystów jak Jennifer Lopez, Foo Fighters, Bruce Springsteen, Celine Dion czy Britney Spears. Oprócz tego Yahoo będzie mogło dystrybuować te materiały przez odtwarzacze i widgety, jakie użytkownicy często zamieszczają na swoich własnych stronach internetowych.

W zamian Sony BMG otrzyma pewną część przychodów z reklam, jakie wyświetlane są na stronach zawierających treści będące przedmiotem umowy. Szczegółowe warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione. To zapewne nie ostatnia taka umowa na rynku multimediów internetowych. Wcześniej na podobny krok zdecydował się serwis YouTube, który w pewnym momencie spotkał się wręcz z lawiną oskarżeń o łamanie praw autorskich przez publikowanie teledysków wysyłanych przez użytkowników.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama