Yahoo! kupił Tumblr, obiecał go nie zepsuć

Yahoo! kupił Tumblr, obiecał go nie zepsuć

20.05.2013 17:07

Tumblr to popularny i ceniony serwis blogowy, który według Marissy Mayer, obecnej CEO Yahoo!, przedefiniował kreatywne wyrażanie się w sieci. W 2011 roku Tumblr z ponad dwudziestoma milionami blogów przegonił WordPressa, przyłączył się do niego między innymi Barack Obama. Tracący obecnie znaczenie amerykański gigant zdecydował się na kupno modnej platformy (i bazy młodych użytkowników) za 1,1 miliarda dolarów.

Najnowszy nabytek Yahoo! będzie działał niezależnie i jego CEO pozostanie jego założyciel, David Karp. W notatce prasowej (opatrzonej bardzo trafnym animowanym gifem) opublikowanej przez Yahoo! widnieje informacja, że nabywca zobowiązał się nie zepsuć serwisu blogowego. Tumblr ma podążać swoją ścieżką i otrzymywać wsparcie, stawać się lepszym i szybszym. Na wielu płaszczyznach Yahoo! i Tumblr nie mogliby bardziej się różnić, ale jednocześnie doskonale się uzupełniają. Yahoo! jest jedną z pierwszych platform mediowych Internetu. Tumblr jest najszybciej rosnącym mediowym szaleństwem — pisze CEO Yahoo!, która już przeniosła się na nowo nabytą platformę.

Obraz

Użytkownicy związani z Tumblrem nie są zadowoleni i przewidują, że podzieli on losy Flickra, Delicious i wszystkiego innego, co kupił Yahoo!. Słychać także głosy o tym, że platforma blogowa rychło straci swoich najbardziej utalentowanych użytkowników i umrze śmiercią naturalną.

Transakcję skomentował założyciel Wikipedii Jimmy Wales. Jego zdaniem Marissa Mayer jest szanowaną osobą w świecie technologii (przyznał, że jest jej fanem). Dzięki temu pierwszy raz gigant ma szansę naprawdę skorzystać z talentów, które kupuje wraz z firmą, i nie zepsuć produktu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)