r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

YouTube jest dobry dla muzyki? Podobno odciąga ludzi od piractwa

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Słuchanie muzyki z YouTube'a można kochać za dostępność rzadkich utworów albo nienawidzieć za fatalną jakość i dołączony do utworów obraz. Od strony wydawców i muzyków też nie ma jednoznacznej opinii. Z jednej strony YouTube wypłacił artystom ponad miliard dolarów za zyski z samych reklam i doskonale sprawdza się jako platforma promocyjna. Z drugiej zaś płaci relatywnie niewiele i odbiera użytkowników innym usługom, zapewniającym wyższą jakość materiałów i lepiej dbających o prawa autorskie. Pewne jest tylko to, że rynek muzyczny bardzo się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat, i to w dość zaskakujący sposób.

Google zlecił dokładniejsze badanie wpływu YouTube'a na przemysł muzyczny i zwyczaje słuchających. Pod uwagę był brany rynek muzyczny w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech i Francji. Pierwszy wniosek, jaki znajdziemy w raporcie, nie zaskoczył – gdyby YouTube znikł z Sieci, 85% czasu spędzanego na słuchaniu po prostu by przepadło. Użytkownicy po prostu pożegnaliby się z muzyką z Internetu, nieco mniejszy odsetek przerzuciłby się na podobne lub tańsze źródła muzyki, w tym na radio, telewizję i piractwo. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że YouTube i tak niewiele różni się od torrentów – można w końcu znaleźć tam sporo materiałów nieautoryzowanych i bez większego problemu pobrać je na własne nośniki. Autorzy raportu twierdzą jednak, że YouTube nie odbiera użytkowników różnym płatnym usługom, a przynajmniej nie w znaczącym stopniu.

W raporcie znajdziemy tez tezę, że nie warto walczyć o blokowanie nieautoryzowanych kopii popularnych utworów na YouTube, gdyż nie podnosi to ich popularności w innych usługach w znaczącym stopniu.

r   e   k   l   a   m   a

Głównym wnioskiem z tego raportu, jaki podkreśla Google, jest jednak coś innego – YouTube nie odbiera użytkowników płatnym usługom muzycznym. YouTube odciąga ludzi od piractwa, a walka z dostępnością utworów w usłudze nie gwarantuje mu sukcesów gdzie indziej. W ten sposób Google zapewne chce powiedzieć przemysłowi muzycznemu, że ma cieszyć się z relatywnie niedużych wypłat, bo gdyby nie YouTube, dostawaliby jeszcze mniej.

W badaniu zostały przeanalizowane dane zebrane przez YouTube'a na bazie zachowania 6 tysięcy użytkowników. W najbliższych tygodniach opublikowane zostaną kolejne raporty, dotyczące innych aspektów słuchania muzyki z popularnego serwisu z filmami.

W artykule użyte zostało zdjęcie Esther Vargas, dostępne na licencji Creative Commons

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłeś(aś) naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.