YouTube jest dobry dla muzyki? Podobno odciąga ludzi od piractwa

YouTube jest dobry dla muzyki? Podobno odciąga ludzi od piractwa

YouTube jest dobry dla muzyki? Podobno odciąga ludzi od piractwa
11.05.2017 13:55, aktualizacja: 12.05.2017 13:32

Słuchanie muzyki z YouTube'a można kochać za dostępność rzadkich utworów albo nienawidzieć za fatalną jakość i dołączony do utworów obraz. Od strony wydawców i muzyków też nie ma jednoznacznej opinii. Z jednej strony YouTube wypłacił artystom ponad miliard dolarów za zyski z samych reklam i doskonale sprawdza się jako platforma promocyjna. Z drugiej zaś płaci relatywnie niewiele i odbiera użytkowników innym usługom, zapewniającym wyższą jakość materiałów i lepiej dbających o prawa autorskie. Pewne jest tylko to, że rynek muzyczny bardzo się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat, i to w dość zaskakujący sposób.

Google zlecił dokładniejsze badanie wpływu YouTube'a na przemysł muzyczny i zwyczaje słuchających. Pod uwagę był brany rynek muzyczny w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech i Francji. Pierwszy wniosek, jaki znajdziemy w raporcie, nie zaskoczył – gdyby YouTube znikł z Sieci, 85% czasu spędzanego na słuchaniu po prostu by przepadło. Użytkownicy po prostu pożegnaliby się z muzyką z Internetu, nieco mniejszy odsetek przerzuciłby się na podobne lub tańsze źródła muzyki, w tym na radio, telewizję i piractwo. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że YouTube i tak niewiele różni się od torrentów – można w końcu znaleźć tam sporo materiałów nieautoryzowanych i bez większego problemu pobrać je na własne nośniki. Autorzy raportu twierdzą jednak, że YouTube nie odbiera użytkowników różnym płatnym usługom, a przynajmniej nie w znaczącym stopniu.

Obraz

W raporcie znajdziemy tez tezę, że nie warto walczyć o blokowanie nieautoryzowanych kopii popularnych utworów na YouTube, gdyż nie podnosi to ich popularności w innych usługach w znaczącym stopniu.

Głównym wnioskiem z tego raportu, jaki podkreśla Google, jest jednak coś innego – YouTube nie odbiera użytkowników płatnym usługom muzycznym. YouTube odciąga ludzi od piractwa, a walka z dostępnością utworów w usłudze nie gwarantuje mu sukcesów gdzie indziej. W ten sposób Google zapewne chce powiedzieć przemysłowi muzycznemu, że ma cieszyć się z relatywnie niedużych wypłat, bo gdyby nie YouTube, dostawaliby jeszcze mniej.

W badaniu zostały przeanalizowane dane zebrane przez YouTube'a na bazie zachowania 6 tysięcy użytkowników. W najbliższych tygodniach opublikowane zostaną kolejne raporty, dotyczące innych aspektów słuchania muzyki z popularnego serwisu z filmami. W artykule użyte zostało zdjęcie Esther Vargas, dostępne na licencji Creative Commons

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (69)