YouTube kupuje Green Parrot Pictures aby poprawić jakość filmów

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Po przejęciu Next New Networks w zeszłym tygodniu, YouTube wchłonął Green Parrot Pictures.

Technologia, którą kupił YouTube wraz z firmą Green Parrot Pictures, pozwoli na znaczną poprawę jakości materiałów prezentowanych na stronach YouTube. Wiele najczęściej oglądanych w serwisie filmów jest bardzo słabej jakości. Często są to materiały nagrane starymi telefonami komórkowymi lub tanimi aparatami cyfrowymi. Dobrym przykładem są filmy przedstawiające niedawne wydarzenia z Libii, które były oglądane przez miliony internautów i niosą ogromny ładunek emocjonalny, ale są zamazane, niestabilne i pourywane. Jak można przeczytać na blogu YouTube, jakość takich właśnie materiałów ma poprawić zdobyta technologia.

Przetwarzanie filmów opracowane przez Green Parrot Pictures obejmuje wyostrzanie obrazu, usuwanie szumów i renderowanie stabilniejszego filmu. Poza widocznymi korzyściami, bardziej stabilne filmy charakteryzuje mniejszy rozmiar, a co za tym idzie, mniejsze zapotrzebowanie na przepustowość łącza. Cały proces będzie się odbywał w czasie wysyłania filmu na portal i nie będzie wymagał żadnych działań ze strony użytkownika. Technologia stworzona w Irlandii dobrze się sprawdziła w przemyśle filmowym przy takich produkcjach, jak Władca Pierścieni czy X-men.

Przejęcie Green Parrot Pictures i Next New Networks to drobne kroki na drodze YouTube do strategicznego celu, jakim jest stworzenie internetowej konkurencji dla telewizji.

© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieDetroit: Become Human będzie najważniejszą premierą maja. Już graliśmy