Z „pudełka” w chmurę: Redmond ułatwi firmom przejście na Office 365

Z „pudełka” w chmurę: Redmond ułatwi firmom przejście na Office 365

10.07.2013 12:47

Firmy, w których korzysta się z pudełkowych wersji Office, nie sątym, co Microsoftowi by się podobało. Oczywiście nie chodzi tu o to,by zrezygnowały z Worda i Excela, zastępując je jakimś Libre Office –Redmond po prostu chce, by biznes swoje biurowe oprogramowanietrzymał w chmurze. Tak przynajmniej wynika z zapowiedzi, jakieprzedstawiono podczas odbywającej się właśnie w Houston w TeksasieWorldwide Partner Conference.Nazwano to aktualizacjami jednostek magazynowych („upgradeSKUs”). Podnazwą tą ukrywają się rozwiązania, które pozwolić mają firmompracującym na „pudełkowych” wersjach Office'a przejściena Office 365. Bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów będąone mogły przekształcić swoje licencje na subskrypcje usługidziałającej w chmurze. Szczegółów, ani w kwestii cen,ani w kwestii terminów, nie ujawniono – zapewne wciąż Microsoftnegocjuje je ze swoimi partnerami. Jak jednak zapewnia dyrektorstrategii partnerskich pani Janet Gibbons, takie aktualizacje będąkorzystne finansowo dla klientów. Sądząc po dotychczasowym cykluwprowadzania takich zmian, te aktualizacje nie powinny się pojawić wofercie wcześniej niż za pół roku (tyle zajęło wprowadzenie do ofertyaktualizacji SKU zapowiedzianych podczas Worldwide Partner Conference2012).[img=office365_opener]Podczas tegorocznej konferencjipoinformowano też o zwiększeniu elastyczności w wyborze planówtaryfowych dla użytkowników Office 365. Dzięki tzw. transitionSKUs klienci będą mogli zmienićwersję pakietu biurowego w chmurze bez żadnych utrudnień, takich jakkonieczność migrowania danych. Do tej pory użytkownicy wersjiEnterprise, którzy chcieliby przejść do niższych planów taryfowych,nie mogli tego zrobić bez przejścia wieloetapowegoprocesu, ponieważ, były to zupełnie inne produkty.Jednocześnie zapowiedziano też zmiany w ofercie dla partnerówMicrosoftu, którzy teraz będą mogli wziąć na siebie obsługępłatności swoich klientów za Office 365 (a co za tym idzie,zarobić na tym więcej pieniędzy).To nie koniec zmian –Microsoft chce też, by firmy, które do tej pory oferowały hostingExchange, SharePointa i Lync Servera, wzięły się w 2014 roku zasprzedaż pakietów Office365 Pro Plus, na warunkach standardowych licencji Open.Decyzje wyraźnie potwierdzająkierunki strategii software'owego giganta. Na pewno Microsoft jestbardziej wstrzemięźliwy niż Adobe, ale w swoim tempie chce osiągnąćto samo. Model biznesowy bazujący na subskrypcji oprogramowania dlaproducentów jest po prostu znacznie korzystniejszy, pozwalając imuzyskać regularne, stałe przychody, rozłożone w czasie, jak równieżograniczyć skalę piractwa (choć z tym ostatnim, jak producentPhotoshopa się już mógł przekonać, też wcale niejest tak różowo).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)