Zamiast poważnej polityki, w dniu wyborów internauci wybrali satyrę Strona główna Aktualności14.07.2020 20:31 fot. Getty Images Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Nie poważną polityką, lecz satyrą zainteresowali się głównie internauci w dniu wyborów prezydenckich 12 lipca. Tak wynika z badania grupy Sentimenti. Sentimenti to, jak sami o sobie piszą, grupa naukowców i ludzi biznesu, których połączył pasjonujący wszystkich cel, jakim jest stworzenie skutecznego, automatycznego analizatora emocji w tekście pisanym. W skład zespołu wchodzą nie tylko specjaliści komputerowi, ale także psychologowie, lingwiści oraz kognitywiści. W dniu wyborów prezydenckich wzięli oni pod lupę oficjalne profile największych polskich mediów w serwisie Twitter, by sprawdzić, który z nich zgromadzi najwięcej reakcji użytkowników. Wyniki zdecydowanie nie oddają powagi, jaka towarzyszy wyborom w życiu codziennym. Twitter i popularność profili #media w dniu #wybory2020 (12 lipca, suma interakcji):@TygodnikNIE 47k@tvp_info 9,5k@tvn24 6,8k@wPolityce_pl 5,6k@RepublikaTV 3,9k@RadioMaryja 3,4k@gazeta_wyborcza 3,1k@oko_press 3k@TOPTVPINFO 2,2k@DoRzeczy_pl 1,8k— 🔍 Emocje w sieci (@emocjewsieci) July 13, 2020 Nie TVP, TVN czy Gazeta Wyborcza, ale satyryczny Tygodnik NIE znalazł się na szczycie stawki. Zgromadził 47 tys. reakcji. Co ciekawe, jest to o blisko 20 proc. więcej niż pozostałych dziewięć mediów w stawce ujętych razem. Drugie w zestawieniu TVP Info ma 9,5 tys. reakcji, trzeci TVN24 zaś – 6,8 tys. Tymczasem, jeśli popatrzymy na całkowitą liczbę obserwujących poszczególne profile, sytuacja wygląda diametralnie inaczej. Tygodnik NIE to raptem 54,9 tys. regularnych widzów, podczas gdy TVP Info jest obserwowane przez 698,9 tys. osób, a TVN24 – bagatela 1,4 mln. Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji
Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Nie poważną polityką, lecz satyrą zainteresowali się głównie internauci w dniu wyborów prezydenckich 12 lipca. Tak wynika z badania grupy Sentimenti. Sentimenti to, jak sami o sobie piszą, grupa naukowców i ludzi biznesu, których połączył pasjonujący wszystkich cel, jakim jest stworzenie skutecznego, automatycznego analizatora emocji w tekście pisanym. W skład zespołu wchodzą nie tylko specjaliści komputerowi, ale także psychologowie, lingwiści oraz kognitywiści. W dniu wyborów prezydenckich wzięli oni pod lupę oficjalne profile największych polskich mediów w serwisie Twitter, by sprawdzić, który z nich zgromadzi najwięcej reakcji użytkowników. Wyniki zdecydowanie nie oddają powagi, jaka towarzyszy wyborom w życiu codziennym. Twitter i popularność profili #media w dniu #wybory2020 (12 lipca, suma interakcji):@TygodnikNIE 47k@tvp_info 9,5k@tvn24 6,8k@wPolityce_pl 5,6k@RepublikaTV 3,9k@RadioMaryja 3,4k@gazeta_wyborcza 3,1k@oko_press 3k@TOPTVPINFO 2,2k@DoRzeczy_pl 1,8k— 🔍 Emocje w sieci (@emocjewsieci) July 13, 2020 Nie TVP, TVN czy Gazeta Wyborcza, ale satyryczny Tygodnik NIE znalazł się na szczycie stawki. Zgromadził 47 tys. reakcji. Co ciekawe, jest to o blisko 20 proc. więcej niż pozostałych dziewięć mediów w stawce ujętych razem. Drugie w zestawieniu TVP Info ma 9,5 tys. reakcji, trzeci TVN24 zaś – 6,8 tys. Tymczasem, jeśli popatrzymy na całkowitą liczbę obserwujących poszczególne profile, sytuacja wygląda diametralnie inaczej. Tygodnik NIE to raptem 54,9 tys. regularnych widzów, podczas gdy TVP Info jest obserwowane przez 698,9 tys. osób, a TVN24 – bagatela 1,4 mln. Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji