r   e   k   l   a   m   a
reklama

Zmiany w wyglądzie również w polskim Google

Strona główna Aktualności

O autorze

Interesująca obserwacja po porannej kawie - Google najwyraźniej poeksperymentuje z wyglądem wyników wyszukiwania także w polskiej wersji przeglądarki.

Eksperymenty prowadzone są na wybranej i ograniczonej grupie użytkowników, ponieważ na komputerze prezentującym nowy układ strony z wynikami wystarczy skorzystać z trybu incognito, innej przeglądarki lub innego konta w Google i wygląd w niczym nie zdradzi odstępstw od tego, do czego wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni.

Niektórzy użytkownicy widzą jednak wyniki wyszukiwania w mocno zmienionej formie. Najbardziej charakterystyczny jest szary pasek w góry strony, który oblewa pole na wpisanie kwerendy oraz - utrzymany również w szarej tonacji - boczny pasek pozwalający zawęzić wyniki według jednego z wybranych kryteriów. Przykładowo, na pasku widać, ze Google automatycznie wykrywa lokalizację użytkownika (w naszym przypadku Wrocław) i domyślnie dopasowuje do niej wyniki wyszukiwania - można to oczywiście zmienić, niemniej na dzień dobry preferencyjnie traktowane są wyniki z naszego miasta. Nie jest to nowość, chociaż nowy wygląd informację tę nieco bardziej eksponuje.

Bardziej rewolucyjna zmiana dotyczy jednak prezentowania na liście wyników poszczególnych witryn - ich adres URL wyświetlany jest tuż pod tytułem strony, zamiast na dole pod opisem, jak dotychczas. Wizualnie ma się wrażenie, że zmniejszyła się waga i istotność tego elementu, choć może to tylko kwestia przyzwyczajenia. Pozostałe elementy - jak linki witryny (sitelinks), podgląd czy pasek kontrolujący kontekst użytkownika i inne usługi pozostały bez zmian.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSzef Wykopu o cenzurze w Internecie: Czujemy się zmuszeni do ucieczki z Unii