Znakowanie gier komputerowych Strona główna Aktualności27.12.2005 16:55 Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Badania psychologów dowodzą, że pełne agresji gry komputerowe mogą mieć niekorzystny wpływ na psychikę dzieci. Zaburzają ich widzenie świata, zdolność postrzegania granic między dobrem, a złem, umiejętność oceny konsekwencji postępowania, prowokują agresywne zachowania. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zachęca do korzystania z ogłoszonej przez Amerykańską organizację Family Media Guide listy 10 najbardziej brutalnych gier komputerowych i konsolowych 2005 roku. Umieszczenie na tej liście oznacza dla producentów i dystrybutorów działających na terenie USA, że gra jest dozwolona dla osób powyżej 18 lat. Gry z listy sprzedaje się na osobnych stoiskach. Większość pozycji z listy Family Media Guide jest dostępna w Polsce. Ministerstwo w swoim komunikacie zaznacza, że część krajów europejskich korzysta z systemu klasyfikacji gier PEGI. Według kryteriów PEGI ocenionych zostało wiele gier, które można kupić i u nas. W systemie każdą grę oznaczono pod względem wieku dziecka, któremu można ją udostępnić (3+, 7+, 12+, 16+, 18+). Opisywana w PEGI gra ma też symbole dotyczące jej treści (np. seks, przemoc, strach, narkotyki, brzydkie słowa, dyskryminacja). Na stronie internetowej pegi.info każdy zainteresowany może skorzystać z funkcji wyszukiwania konkretnej gry, wpisując jedynie jej nazwę. Gazeta.pl poinformowała również, że Wiceminister Polityki Społecznej Joanna Kluzik-Rostkowska chce doprowadzić do powstania oznaczeń gier komputerowych obowiązaujących na naszym rynku. Opisy mają być jasne i czytelne. Nie zamierza jednak wzorem niemieckim wprowadzać zakazów dystrybucji szczególnie brutalnych gier za względu na odwrotny skutek jaki mogłaby wywołać taka decyzja - zwiększone zainteresowanie zakazanymi tytułami i wzrost piractwa. Pozostaje czekać na skutki tychże starań... Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Creative Sound BlasterX AE-5 Plus Pure Edition. Takiej karty jeszcze nie było 21 maj 2020 Materiał prasowy Sprzęt Gaming 3 Jesteś graczem? Grasz w gry? Badamy statystycznego gracza w Polsce 13 maj 2020 Krzysztof Fiedor Gaming 77 Rusza Gra Paczka – pomoc dla miliona dzieci, ofiar wykluczenia cyfrowego w Polsce 13 maj 2020 Krzysztof Fiedor Gaming Społeczność 28 Branża komputerowa wraca do dawnej świetności. W 2020 roku znaczny wzrost sprzedaży 28 gru 2020 Arkadiusz Stando Sprzęt Biznes 29
Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Badania psychologów dowodzą, że pełne agresji gry komputerowe mogą mieć niekorzystny wpływ na psychikę dzieci. Zaburzają ich widzenie świata, zdolność postrzegania granic między dobrem, a złem, umiejętność oceny konsekwencji postępowania, prowokują agresywne zachowania. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zachęca do korzystania z ogłoszonej przez Amerykańską organizację Family Media Guide listy 10 najbardziej brutalnych gier komputerowych i konsolowych 2005 roku. Umieszczenie na tej liście oznacza dla producentów i dystrybutorów działających na terenie USA, że gra jest dozwolona dla osób powyżej 18 lat. Gry z listy sprzedaje się na osobnych stoiskach. Większość pozycji z listy Family Media Guide jest dostępna w Polsce. Ministerstwo w swoim komunikacie zaznacza, że część krajów europejskich korzysta z systemu klasyfikacji gier PEGI. Według kryteriów PEGI ocenionych zostało wiele gier, które można kupić i u nas. W systemie każdą grę oznaczono pod względem wieku dziecka, któremu można ją udostępnić (3+, 7+, 12+, 16+, 18+). Opisywana w PEGI gra ma też symbole dotyczące jej treści (np. seks, przemoc, strach, narkotyki, brzydkie słowa, dyskryminacja). Na stronie internetowej pegi.info każdy zainteresowany może skorzystać z funkcji wyszukiwania konkretnej gry, wpisując jedynie jej nazwę. Gazeta.pl poinformowała również, że Wiceminister Polityki Społecznej Joanna Kluzik-Rostkowska chce doprowadzić do powstania oznaczeń gier komputerowych obowiązaujących na naszym rynku. Opisy mają być jasne i czytelne. Nie zamierza jednak wzorem niemieckim wprowadzać zakazów dystrybucji szczególnie brutalnych gier za względu na odwrotny skutek jaki mogłaby wywołać taka decyzja - zwiększone zainteresowanie zakazanymi tytułami i wzrost piractwa. Pozostaje czekać na skutki tychże starań... Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji