Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji
Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Czy UPC jest takie złe? Punkt widzenia zależy od punktu… zwrotnego w obsłudze klienta

Odkąd pamiętam korzystam z usług UPC. Od 10 lat mam umowę na siebie. Były lepsze i gorsze okresy w jakich zdarzyło się mi korzystanie z usług UPC. Przechodziłem kilka awarii, problemów z każdą z usług, reklamacji, kłótni z konsultantami, etc.

Gdzieś od ok. 2 lat zauważyłem nieco lepsze, żeby nie powiedzieć inne, podejście do klienta. Mogę opowiedzieć dość sporo na własnym przykładzie ponieważ wiele rzeczy dość znacznie zmieniło się. Nie wiem czy wpływ rynku czy po prostu spadek cen usług spowodował większe możliwości konsultantów co skutkuje lepszymi usługami, co przekłada się na satysfakcje klienta.

Każdy kto ma w domu pakiet usług od jednego dostawcy chciałby aby ten dał jak najlepsze warunki za kwotę przystępną, zwaną, najniższą z możliwych. Dlatego często używa się podczas rozmów z konsultantami określenia „skoro nie macie nic ciekawego do zaproponowania to wypowiadam umowę i idę do konkurencji gdzie dostanę lepsze warunki”. W moim przypadku raczej nie znalazłbym nic lepszego na chwilę obecną i poniekąd jestem skazany na UPC. Ale czy to źle? Nie żebym chwalił ich za wszystko i robił sobie ołtarzyk z ich logiem i modlił się za to szczęście jakim jest dostępność ich usług. Chodzi o to, że zmieniło się coś wewnątrz tej organizacji na plus.

Prze urlopem dowiadywałem się o możliwość zmiany usług na lepsze. Mając klasyczny dekoder z nagrywarką z telewizją w maksie (wszystko co daje UPC bez dennego HBO i Canal+ na którym jedynie sport jest wart uwagi) i zwykły modem Technicolora z łączem 120 Mb/s oczekiwałem zmian. Nie lubie zbyt długo używać jednej usługi, szczególnie, że coraz częściej zaczynała się ona zacinać. Modem trzeba było raz w tygodniu resetować, dekoder łapał czasami dziwne zawiasy. Nie mniej ogólnie z usług byłem zadowolony. Przed wakacjami rozmawiając z niezbyt rozgarniętą panią konsultantką dowiedziałem się, że mogę sobie podnieść jakość usług ale cena będzie znacznie większa niż ta którą mam obecnie. Podziękowałem bo nie będę płacił 30% więcej. Nie dlatego, że jestem Januszem zwanym Cebulakiem (pozdrawiam obie grupy społeczne) i mam wymagania i chcę wszystko za darmo. Uważam, że jako stały klient UPC mam prawo wymagać podniesienia standardu świadczonych usług, szczególnie, że nowi klienci dostają podobne usługi za naprawdę ciekawe pieniądze. Będąc na wakacjach miałem okazję porozmawiać z konsultantem. Zadzwoni do mnie i zapytał się czy jestem zadowolony z usług UPC. Oczywiście, że jestem, choć zawsze mogłoby być lepiej. Porozmawialiśmy sobie kilkanaście minut, Pan podawał swoje propozycje, natomiast ja szybko ripostowałem każde słowo swoją wizją usług jakie zadowoliłyby mnie. Po kilkunastominutowej rozmowie doszliśmy do porozumienia i nie pozostało nic więcej tylko czekać na sprzęt i cieszyć z nowych usług. Ale w przypadku UPC byłoby to za proste…

Wracając z urlopu każdy z nas chciałby po 8-godzinnej podróży odpocząć w spokoju, najchętniej na kanapie, z zimnym piwem, najchętniej oglądając sport lub dobry film. I nic nie robić przez najbliższe 24 h. Jakież było moje zdziwienie jak włączyłem tv… brak telewizji cyfrowej i analogowej. Dobrze, że Internet działał. Oczywiście od razu telefon do UPC. Rozmowa z miła Panią Konsultant opanowała sytuację. Udało się szybko przywrócić usługi do tych jakie miałem i oczywiście Pani przekazała mi że to błąd konsultanta który przyjmował ode mnie zlecenie na nowe usługi. Błąd ludzki. Ale jakże istotny. Pani która ze mną rozmawiała powiedziała, że pan który przyjmował zlecenie oddzwoni do mnie jak tylko pojawi się w pracy. No to sobie myślę, wypożyczę sobie kolegę bo odwalił niezły numer z tą telewizją. Czekam więc. Dzień, dwa, tydzień. Echo. Dobra, czas wziąć sprawy w swoje ręce. Napisałem więc reklamację na zaistniałą sytuację. Ale mimo to czekałem na telefon od gościa który zepsuł ostanie dwa dni urlopu. Dzwonię. Odebrał sympatyczny Konsultant. Przedstawiłem całą sytuację, że zamówiłem usługi za taką cenę, że po powrocie do domu okazało się, że telewizji praktycznie nie było i że w ogóle jestem niezadowolony z całokształtu. Bardzo milo Pan Konsultant oczywiście przeprosił za niekompetentnego kolegę, ustosunkował się do pisma reklamacyjnego jakie im wysłałem. O dziwo, zaproponował bezpłatny montaż przez wykwalifikowanego montera zaś tak oczekiwany przeze mnie multiroom zaproponował w cenie o 70% niższej niż standardowa. Można? Oczywiście, że można. Po kolejnej rozmowie Pan Konsultant umówił montera, ten przyjechał, podłączył, skonfigurował cały sprzęt, odpowiedział na każde pytanie. Miłe zaskoczenie, że nie przyszedł gość tępy jak dzida tylko naprawdę ogarnięty monter który wykonał wszystkie czynności w 10 minut. Jedno co mi się nie podobało to to, że wszyscy monterzy nie potrafią ściągać butów jak wchodzą do domu co uważam za delikatny brak kultury. Nie mniej, koniec końców, całościowo jestem zadowolonym użytkownikiem dekodera Horizon wraz z modemem Connect Box z łączem do 250 Mb/s (szkoda że UPC nie daje łącz symetrycznych).

Mam wrażenie, że zmieniła się polityka w UPC dotycząca obsługi klienta choć jakiś czas temu miałem dość nie przyjemną rozmowę z panią która na siłę próbowała mi wcisnąć usługi mówiąc, że to jest naprawdę atrakcyjna oferta i żal jest jej nie przyjąć. Namawiała mnie kobiecina chyba z 10 minut takimi hasłami reklamowymi po czym będąc już delikatnie mówiąc zdenerwowany podziękowałem wyraźnie po czym pani rzuciła słuchawką. Zastanawia mnie czy faktycznie nagrywane są te rozmowy bo do dziś nie dostałem informacji ja się nazywała owa konsultantka.

Reasumując. Każdy dostawca usług jest w stanie wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, wystarczy rozmowa, niekiedy nawet użycie twardszych argumentów i można wynegocjować korzystną dla siebie umowę na całkiem dobrych warunkach.

Czytelniku, pamiętaj, zawsze warto podjąć próbę negocjacji, zaś chamskiemu konsultantowi (takiemu jaki trafił mi się jakiś czas temu i ponownie dziś – podczas pisania tego bloga) trzeba wyraźnie podziękować ;)

 

sprzęt internet porady

Komentarze

0 nowych
Berion   15 #1 08.08.2017 17:01

A propos dręczenia to ja pamiętam jak mnie usilnie namawiało Orange na światłowód, a ja usilnie odmawiałem z powoli narastającą frustracją. W końcu usłyszałem: "ale wszyscy nasi klienci muszą mieć światłowód!" Odpowiedziałem więc, że "musi to na rusi, a w Polsce jak kto chce", cisza po drugiej stronie, odetchnąłem i rozłączyłem się...

Nie przypominam sobie nienachalnych konsultantów/konsultantek. :|

Autor edytował komentarz w dniu: 08.08.2017 17:02
gowain   19 #2 08.08.2017 18:02

Mi ostatnio UPC wysłało maila, żebym sobie zresetował router od nich, bo zwiększyli za darmo internet ze 100 do 250Mb - zresetowałem i działa :)

Autor edytował komentarz w dniu: 08.08.2017 18:02
_tommy_   16 #3 08.08.2017 18:26

@gowain: Ale miałeś zapewne umowę na czas nieokreślony skoro miałeś łącze do 100 Mb ;)
W moim przypadku była to kolejna umowa na czas okreslony pomimo tego, że poprzednia nie zakończyła się ;p nie wiem jak to działa nie mniej mam komplet usług za które nie płacę dużo więcej niż płaciłem obecnie ;)

gowain   19 #4 08.08.2017 18:26

@_tommy_: Tak, tak - miałem i mam na czas nieokreślony, ale ogólnie - miły gest z ich strony :P

_tommy_   16 #5 08.08.2017 18:31

@gowain: Zauważ, że ostatnio UPC coś dziwnie się zachowuje. Idzie na ustępstwa, podnosi prędkości łącza. Jednego jednak nie potrafią bądź nie mogą zrobić - aby łącza były symetryczne bądź aby prędkości dla stałych klientów były podnoszone relatywnie często. W glębokim poważaniu mam nowego klienta w tej chwili ponieważ często nowy ma lepiej niż stary zaś my, długoletni klienci jesteśmy nabijani w butelkę. Mam tylko nadzieję, że te 250 Mb będzie podnoszone wraz ze wzrostem prędkości jakie będzie proponowało UPC.

gowain   19 #6 08.08.2017 18:36

@_tommy_: problem w tym, że pewnie z 90% userów nie potrzebuje łącza symetrycznego. Jedyne co wysyła to maila z wordowymi załącznikami ;) Mi też by się przydało, bo wysyłam często pliki po kilkaset MB.

bravo   18 #7 08.08.2017 20:08

Na początku roku odnawiałem umowę z UPC i o dziwo wszystkie usługi i naliczenia zrobili prawidłowo - szok! Jednak coś się zmieniło na lepsze.
@@_tommy_ Ja też bym chciał więcej na wysyłce, aby się lepiej korzystało np. z domowego VPN-a i zasobów będąc poza domem. Nawet mógłbym zrezygnować z tych 120/10Mbps na rzecz np. 50/50Mbps. Niestety.... Co do warunków, to zawsze trzeba prosić o połączenie z działem utrzymania klienta. Będą opory przed przekierowaniem do tego działu, ale w końcu przełączą. Jedynie trzeba się uzbroić w cierpliwość, bo można czekać na połączenie 15-20 minut, ale warto.

_tommy_   16 #8 08.08.2017 20:10

@bravo: O dziwo mnie nie przełączyli do działu utrzymania klienta. Rozmawiałem z gościem z będącym konsultantem, przynajmniej tak mi powiedział przez telefon. Nie mniej masz rację, warto rozmawiać z ludźmi z DUK bo oni są w stanie cos lepszego zaproponować ;)

satanista   3 #9 08.08.2017 20:28

Obsługa to jedno, oferta drugie... Nie znam ani jednego dostawcy który miałby choć porównywalną ofertę do UPC...

bravo   18 #10 08.08.2017 21:05

@_tommy_: Ja zawsze mam takie warunki, że żaden zwykły konsultant nie ma mi nic do zaoferowania :-) Tylko z DUK mogą jeszcze coś zdziałać. Net 120Mbps, TV Max Extra HD, Canal+, Multiroom HD, TEL no limit=139,90PLN. Czy można wycisnąć coś jeszcze?

  #11 08.08.2017 21:13

mam tylko nadzieję że kiedyś dadzą taką prędkość jak mam teraz na shellu 1 giga

_tommy_   16 #12 08.08.2017 21:35

@bravo: No to masz bardzo bogaty pakiet. Mi na telefonie nie zależało więc mam tylko Net 250 Mb + TV Horizon Max HD + Horizon (komputer+urządzenia mobilne) + Multiroom = 134 zł ;) wg mnie nie da się wycisnąć więcej ;)

@satanista: Nie mogę narzekać na jedno i drugie bo to oni pierwsi zadzwonili po tym jak zrobiłem raban słabe usługi dla stałych klientów. Fakt, nie ma drugiego operatora który miałby ofertę porównywalną do UPC.

Autor edytował komentarz w dniu: 08.08.2017 21:37
wielkipiec   16 #13 08.08.2017 21:53

zmotywowałeś mnie do spisania mojej sagi z supportem UPC. Mam z nimi umowę głównie dlatego, że ciągle potrafią odkryć przede mną nową formę głupoty ^^

_tommy_   16 #14 08.08.2017 22:07

@wielkipiec: hahahahaha ;ppp dobre ;) powiem Tobie, że ja za bardzo alternatywy nie mam mimo, że mieszkam w mieście gdzie są inni operatorzy, mógłbym wygrać Orange ale to strzał w stopę. UPC ma jednak najlepsze usługi.

bravo   18 #15 08.08.2017 22:20

@_tommy_: Ja mam tel bo rodzinka dzwoni, a poza tym mam 2 numery z Play-a ze starą taryfą, gdzie za 2 min odebrane dają 1 min na połączenia do wszystkich. Wykorzystuje tu tel z UPC do "ładowania" minut na te numery. Czyli mam za free jeszcze dwie komórki do tego!!! ;-)

  #16 09.08.2017 04:29

@bravo: Można. Net 250, horizon, dwa miltiroom, Cinemax, filmbox, c+ za 140zl ;)

  #17 09.08.2017 07:26

@_tommy_: nie ma czegoś takiego jak,, stali klienci,,
Jestem klientem UPC od 1992 roku, jeszcze nie było UPC tylko PTK2. Prosiłem ich o przygotowanie dobrej oferty dla,, stałych klientów,, że słuchawki poplynął agresywny głos ?? który natychmiast wyprowadził mnie z błędu o,, stałych klientach,,
Mało tego- od roku walczę z nimi żeby naprawili mi obraz ponieważ mam wielką pikseloze na ekranie. Było 7 techników i nikt nie potrafił tego naprawić. Jeden był bardziej ogarnięty i powiedział że to wina kabli która pociagniete są na zewnątrz bloku, a teraz tak się nie robi i trzeba wszywki kable w budynku wymienić. Zadzwoniłem do nich i powturlzylem co mi Pan powiedział, a oni do mnie tak-jeśli się nie podoba to zmienię,, Se,, usługodawcy, po 25 latach bycia ich klientem

razor1995   2 #18 09.08.2017 09:06

@_tommy_: Niedawno w UPC zmienił się zarząd, to i widoczna zmiana polityki. Obecny zarząd jest z nadania Liberty Global, które wykupiło UPC i przykłada się do kontaktu z klientem. Sam prezes UPC Polska pojawia się w głównym biurze w Katowicach średnio co 2 miesiące i sobie gada z pracownikami :P
Łącz symetrycznych nie zrobią, bo im się to nie opłaca. Symetryki z tego, co wiem są tylko w ofercie biznesowej, na wyraźne życzenie klienta.

klisza   7 #20 09.08.2017 11:04

Mam w domu UPC i złego słowa nie powiem, od 3 lat ani jednej awarii, gdzie sąsiedzi na osiedlowym forum (tak, mamy coś takiego ;) ) co chwila się żalą, że drugi dzień bez sieci są. 250 MBit to wystarczająca prędkość, niskie pingi itp, więc śmiało można pracować z domu.

Co do oferty, to mamy we Wrocławiu jeszcze Moico, nawet się zastanawiałem, bo mają kosmiczne prędkości i łącza symetryczne, ale znajomi narzekają na awarie łącz i tandetny sprzęt.

  #21 09.08.2017 12:00

Poprostu w każdej firmie liczą się słupki slrzedazowe i to jest istotne, dlatego robi się takie zaniedbanie obecnego klienta. Jak pracownik kasy z takiego nie dostanie to po co ma rozmawiać z tobą. Dlatego dopiero jak złożysz rezygnację to negocjujesz ofertę i to tak w sumie jest wszędzie :)

  #22 09.08.2017 12:20

@_tommy_: jak nie ma ????? JEDYNYM KONKURENTEM JEST ORANGE KTÓRY PRZEBIJA OFERTĘ UPC ?? jedyne w czym są gorsi to telefon stacjonarny gdzie nie ma rozmów na komórki w polsce i unii wliczonych w abonament A RESZTA JEST NA DUŻO WYŻSZYM POZIOMIE !!!!! DEKODERY SAMSUNGA 4K ODDAJĄ OBRAZ DUŻO LEPSZY NAWET NA STARYCH TELEWIZORACH NIŻ DO NIE DAWNA HORIZON CIĄGLE WIESZAJĄCY SIĘ Z UPC !!!! na szczęście dla UPC po aktualizacji w końcu się przestał wieszać ALE NIE WIADOMO NA JAK DŁUGO ???????????? bo zrezygnowałem z ich na zawsze !!!!! BO LIGA ŻĄDZI LIGA RADZI I LIGA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI ! ??

_tommy_   16 #23 09.08.2017 12:54

@Anonim (niezalogowany): Korzystam z UPC od niemal 20 lat, 10 lat mam umowę na siebie i niemal zawsze jestem w stanie załatwić to czego chcę. Jak to nie ma czegos takiego jak stały klient? Oczywiście, że jest. Skoro masz problem to wypowiedz umowę i zaczekaj na reakcję. Faktycznie możesz poszukać alternatywy, chyba że jej nie masz to zostaje rozmowa z działem utrzymania klienta i napisanie do nich w sprawie traktowania klienta. Za każdym razem jak pisałem to mnie przepraszali i dzwonili z propozycją więc chyba warto próbować ;)

_tommy_   16 #24 09.08.2017 12:55

@razor1995: Z ciekawości zapytam, skąd masz takie info? ;)

razor1995   2 #25 09.08.2017 12:58

@_tommy_: Pracuję w UPC ;)

_tommy_   16 #26 09.08.2017 13:06

@razor1995: Zastanawiałem się właśnie czy nie jesteś czasem pracownikiem UPC w Katowicach ;) Dobrze wiedzieć, jak będę potrzebował pomocy to zgłoszę się do Ciebie, mieszkam niedaleko więc liczę na przychylność ;P

Autor edytował komentarz w dniu: 09.08.2017 13:08
Bogdan_G   17 #27 09.08.2017 14:45

Rety. Też mam UPC i na telewizorze ich horizon. Też mam ten modem, co na zdjęciach, internet 250 i telefon.
A 20 lipca przyszli i zamontowali. Mialem multimedię, ktora oszalała i rachunki wzrosły w ciągu ostatniego roku z 100zł do 144zł. Pies z nimi tańcował i dałem namówić się na UPC.
Na stary komputer łącze nieźle - 243.5Mbps. Na laptopie wifi, to ponad 155Mbps, bo to acer sprzed 8 lat i lan ma do 100Mbps.
Wystarczy mi, albo umiem lepiej ustawić, niż _toommy_.

Na Anny przyjechał kontroler instalacji z Krakowa. Wyszedł i minutę po, gdy grzebnął w skrzynce na klatce schodowej - szlag trafił wszystko. Brak internetu, telewizji, telefonu, czyli totalne odcięcie od świata. 28 lipca przyszła ekipa i nie naprawili. Wezwali ekipę sieciową z Krakowa. Mieli 5 dni roboczych na naprawę. Naprawili i pojechali, nawet nic nie powiedzieli. Nadal byliśmy odcięci od świata. 4 sierpnia narobiłem awantury, ale przyjechał młody z Krakowa i wymienił rozdzielnik. Uff - na dziesiętny dzień po awarii - jest UPC.

Z komórki dorwałem tego, co namówił nas na UPC jeszcze w lipcu. Mocno nakrzyczałem, że wrobił nas dwoje starszych inwalidów w gówno UPC. Poinformowałem, że rezygnujemy, że mają zabrać swój sprzęt. niestety, awaria trwała wtedy. Dorwałem drugiego przedstawiciela, co nie był na urlopie i mówiliśmy, że rezygnujemy. Miał przysłać kogoś. Też nie przysłał nikogo.
Ten młody, który ostatecznie naprawił, bo po naprawie sieciowej usterki wywaliło rozdzielnik sygnału - stwierdził, że to 15 dzień po podpisaniu umowy, a do 14 dni mogliśmy zrezygnować.

Takie to zwane UPC. jeden robi uszkodzenia, inni naprawiają, a owszem - do starszych inwalidów przyjdą, tylko zostawiają wrobionych w tego dostawcę.
Internet 250Mbps śmiga lepiej, niż u _tommy_, telefon na komórki bez ograniczeń i za darmo na stacjonarne w europie i coś tam więcej. telewizja jest i to wszystko za 105zl.

Ale teraz poważnie zastanawiam się, jak to postąpić z oszustami, albo jak im pogrozić.
Może ktoś tu ma pomysły?

_tommy_   16 #28 09.08.2017 15:09

@Bogdan_G: Napisz reklamacje na brak usługi, skargę na przedstawicieli UPC i na serwisantów nie potrafiących poradzić sobie z problemem. Możesz dodać, że zostałeś potraktowany nie jak klient ale jak śmieć i żądasz zrwotu kosztów za brak usługi przez te 14 dni, przy okazji jak chcesz wypowiedzieć umowę możesz napisać, że przez okres od założenia usługi przez pierwsze 14 dni był u Ciebie serwis X-krotnie i każdy nic dobrego nie wniósł.
Pismo wyślij poprzez stronę:
https://www.upc.pl/pomoc/kontakt/#/klient-indywidualny/warunki-mojej-umowy/skarg.../
Zaloguj się, napisz wiadomość, jesli będzie powyżej 2000 znaków napisz ją w wordzie, zapisz plik i wklej do okna jako załącznik. Rodzaj pliku nie ma w sumie znaczenia, doc, pdf, odt, jaki by nie był, możesz spokojnie załączyć. Osobiście użyłem pdf.

Bogdan_G   17 #29 09.08.2017 16:14

@_tommy_: Trzeba założyć konto, a zauważyłem duży spam na gmailu z UPC. Pismo musi być wcześniej podpisane. Podają adres do Krakowa. Na razie nie będę z tego powodu kupował drukarki.

Dziwne. Grzeczny bystrzak z Krakowa, który ostatni naprawił i teraz piąty dzień wszystko idealnie śmiga - to świadczy, że są w UPC rozgarnięci spece i można zaufać, jest też grupa byle jakich. Chłopak zostawił swój numer, gdyby coś.

Ale nie chciałbym puszczać płazem dziesięciu dni totalnej awarii. Chodzi o niekompetencje speca kontrolera instalacji usług UPS i o jego cel zniszczenia sieci. Z chwilą podłączenia swojego laptopa w celu sprawdzenia szybkości łącza, już w tym momencie przerywało łącza na naszym komputerze i
laptopie. Albo wpuścił coś. ciekawe, czy można postawić zarzuty celowego uszkodzenia sieci UPC na szkodę całego pionu na klatce schodowej. Był kilka mieszkań z UPC odciętych od świata.

Autor edytował komentarz w dniu: 09.08.2017 16:24
_tommy_   16 #30 09.08.2017 16:28

@Bogdan_G: Nic nie drukuj. napisz wszystko w wordzie/writerze, zapisz, wejdź na podaną stronę i załącz plik. Z automatu jak wyślesz dostaniesz maila zwrotnego z nadaniem numeru sprawy.
Za nie działającą usługę odliczą Tobie od rachunki odpowiednią kwotę. Kilka lat temu nie miałem ani tv ani neta przez 4 dni, reklamacja rozpatrzona szybko i rachunek pomniejszyli. Pisz śmiało reklamację i żądaj wyjasnienia na piśmie w trybie natycmiastowym ponieważ jesteś np. emerytem i nie masz czasu na siedzenie przy komputerze itd.

Co do samej prędkości łącza to tu już ma znaczenie sprzęt, jeśli karta sieciowa jest starszej generacji to nie wyciągnie więcej niż jej standard. Np. córka w laptopie ma niby nową kartę sieciową (USB) ale nie obsługuje sieci 5 GHz, nie obsługuje standardu IEEE 802.11 ac lecz tyko b/g/n.

Farkas   11 #31 09.08.2017 19:54

@_tommy_ Mnie po kablu na stacjonarce idzie na maksa, 120 Mb, ale już na dwóch laptopach 40 - 90 Mb. No ale nie narzekam, skoro abonament wychodzi mi 49 zł na miesiąc :P Gdyby laptopy miały karty wyciągające więcej niż 100 Mb to pewnie nie byłoby problemu. Chociaż mój laptop ma kartę Dual Band niby 300 Mb może wyciągnąć poprzez łączenie na dwóch kanałach. Jak pokombinuję (zmienię częstotliwość z 20 na 40 Hz), to udaję mi się coś takiego osiągnąć, ale łącze jest mega niestabilne. Choć speedtest pokazuje wtedy 120 Mb.

_tommy_   16 #32 09.08.2017 20:03

@Farkas: Mam tak samo, po kablu nie ma żadnych problemów, po wi-fi już spada prędkość do 60 Mb. Dziwne to trochę bo karta niby jest do 300 Mbps a laptop stoi 2 metry od routera ;p
Z ciekawości zapytam się przy okazji UPC skąd wynikają takie rożnice ;)

Farkas   11 #33 09.08.2017 20:12

@_tommy_: U mnie po prostu nie trzyma dwóch kanałów. Z jednym się po chwili rozłącza. Może Ty nie masz 300 Mb w ramach Dual Band (dwóch kanałów), więc u Ciebie powinno być tyle ile trzeba. Jednak u mnie działa to właśnie tak :P

_tommy_   16 #34 09.08.2017 20:26

@Farkas: U mnie to karta jest problemem bo pracuje tylko na 2,4 GHz ;) Nie mniej jestem ogólnie zadowolony z działania wi-fi ponieważ poprzednio miałem problem w 2 pokojach z sygnałem. Teraz, mając nowy router od UPC problemu nie ma, zasięg jest bardzo przyzwoity.

Farkas   11 #35 09.08.2017 21:15

@_tommy_: U mnie wifi sięga (na styk, ledwo) nawet blok dalej :D też Connect Box.

_tommy_   16 #36 09.08.2017 21:33

@Farkas: ConnectBoxx działa bardzo dobrze. Z zasięgiem nie ma problemu.

Pamiętam jak miałem router Netgeara WPN824... to miało genialny zasięg, nawet przez grube zbrojone ściany ;)

  #37 09.08.2017 22:17

Buty instalatora to jego ubiór roboczy (zupełnie jak kask na budowie). W razie uszczerbku na zdrowiu, można mieć nieprzyjemności (aczkolwiek mniejsze, niż w przypadku braku kasku).
Jest to powód, dla którego instalatorszy chodzą po mieszkaniu w butach.

  #38 09.08.2017 23:31

Co do zdejmowania butów przez montera, to mówię Ci, że wolałbyś jednak posprzątać piasek i błoto po nim (chyba, że jesteś nadmiernym purystą, choć i wtedy po zdjęciu butów przez montera byś dostał papilacji), niż "zapachy" 8, a nawet 8*kilka dni kiszenia stóp w butach ;) Choć fakt, powinni nosić ze sobą jednorazowe ochraniacze na buty i w razie potrzeby je zakładać. Ale na przyszłość polecam i tobie się wyposażyć w takie ochraniacze, by wręczyć je np. serwisantowi zmywarki, czy elektrykowi, którzy mogą nie chcieć zdejmować butów, a nie mają ze sobą nic na zmianę czy tych ochraniaczy.

  #39 10.08.2017 16:07

UPC FIBER POWER 250 Mb/s
RJ-45 : 246/19,90 Mb/s , PING 14 ms - INTEL I-218V , przewód 5m CAT6 (to co oferują z modemem jest całkiem do .... .... !) .
WI-FI : 230/19,90 Mb/s , PING 16 ms - D-LINK DWA-171 ACBGN (+DELOCK 65341) , modem umieszczony na wysokości ~2,30 m , anteny "widzą się" bez przeszkód .
Opłaty : 59,90+24(49+0,99) = 1259,66:24 = 52,49zł/mies.
Wady : brak możliwości wykupienia stałego adresu IP , długie (2min 15s !) logowanie się modemu do sieci , oraz jego "archaiczna" konstrukcja (możliwości montażu) .
Upload powinien wynosić 50 Mb/s , a PING być jednocyfrowy .
Na tle konkurencji (do wyboru mam jeszcze : ORANGE , VECTRĘ , VOICE NET i MULTIMEDIA) jest dobrze , ale mogłoby być lepiej (4 gwiazdki na 5 możliwych) .

zakius   5 #40 11.08.2017 14:27

@bravo: pewnie można, w zależności od potrzeb
ja bym znacznie chętniej przyjął 250/50 za mniej niż 59 miesięcznie bez tych wszystkich zbędnych dodatków :p

_tommy_   16 #41 11.08.2017 15:32

@pqwert (niezalogowany):
U mnie podobnie z wyborem (Orange, Neta, Vectra bodajże też jest) lecz od lat mam UPC i jeśli chodzi o stabilność usług to jest bezkonkurencyjnie. Teściowa ma internet z Orange (mała miejscowość) i jak na jej 60 Mbps to lipa straszna jest, odkąd ma od nich neta (4 rok leci) dzwoniłem żeby załatwić coś w kwestii polepszenia usług już kilkukrotnie. W UPC też są wpadki (poważne awarie raz w roku zdarzają się) ale jeśli jest awaria już z poziomu połączenia się z BOK jest informacja "w twojej okolicy może występowac problem z ... Internetem, przewidywany czas naprawy to ...".
Strasznie słabo wypada wspomniany upload, poniżej 30 Mbps, pingi na poziomie 8-30 ms są standardem.

  #42 13.08.2017 08:46

Obecnie (sierpień 2017) oferta UPC straciła na swojej atrakcyjności ze względu na podwyżkę cen .
UPC FIBER POWER 250 Mb/s to 69 zł/mies. (pod warunkami : nie chcemy otrzymywać rachunku -5,01 zł i wyrażamy "zgodę marketingową" -5,01 zł) .
Bilans za 24 mies. umowę jest taki :
1 + 24x69 - 59,90 + 24x49 = 421,10 zł (nie źle !)
W umowie mam napisane , że od 25 mies. będę płacił 52 zł ("pażywiom-uwidiom") .
Mnie na przykład jedna Pani (przedstawicielka UPC) poradziła , że jak mi się nie podoba modem , to mogę go schować do ... szafy ! Na takie dictum odpowiedziałem jej , że do szafy to u mnie wchodzą wyłącznie ... żyrafy (WI-FI - transfer ?) !

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.