Usterka w sklepie Amazon: adresy e-mail klientów zostały przypadkiem upublicznione

Strona główna Aktualności

O autorze

Jeden z najlepiej rozpoznawanych na świecie sklepów, Amazon, rozesłał do klientów niepokojąco krótką wiadomość informującą o niedawnej usterce. Jak się okazuje, w wyniku problemu technicznego, przez pewien czas adresy e-mail klientów były publicznie dostępne w internecie. Obsługa klienta przeprasza za niedogodności, ale na tę chwilę nie dzieli się szczegółami, które mogłyby dodatkowo rozjaśnić całą sytuację.

O zdarzeniu informuje serwis BetaInfo, zwracając uwagę na lakoniczność rozesłanej przez Amazon wiadomości do klientów. Kontaktujemy się z Tobą, aby poinformować, że nasza witryna nieumyślnie ujawniła Twój adres e-mail z powodu błędu technicznego. Problem został naprawiony. Nie jest to rezultat czegokolwiek, co zrobiłeś, i nie musisz zmieniać hasła ani wykonywać żadnych innych czynności – brzmi komunikat.

Dla wielu osób taka informacja nie była jednak wystarczająca. W efekcie, na forum Amazonu pojawiło się wiele wpisów poruszających tę kwestię. Co ciekawe, na początku pojawiły się wątpliwości, czy otrzymane wiadomości e-mail faktycznie pochodzą od obsługi klienta sklepu. Użytkowników zainteresował bowiem między innymi fakt, iż zdaniem nadawcy w takiej sytuacji zmiana haseł nie jest koniecznością. Uważni klienci sądzili, że każdej tego typu wpadce dotyczącej kwestii bezpieczeństwa, towarzyszy sugestia związana ze zmianą hasła, toteż jej brak wzbudził ich podejrzenia.

Jak się ostatecznie okazało, wiadomości faktycznie są prawdziwe. Nadal jednak nie poznano szczegółów związanych z usterką i upublicznieniem adresów. Serwisowi BetaInfo udało udało się uzyskać od Amazonu jedynie krótkie oświadczenie: Naprawiliśmy problem i poinformowaliśmy klientów, których mógł on dotyczyć. Jak podaje The Verge, e-maile od Amazonu trafiły między innymi do klientów z Europy i Stanów Zjednoczonych. Amazon nie poinformował ile adresów mogło zostać upublicznionych.

© dobreprogramy