CD Projekt RED zwraca pieniądze za Cyberpunka 2077. I pozwala zachować grę

CD Projekt RED zwraca pieniądze za Cyberpunka 2077. I pozwala zachować grę22.01.2021 17:09
fot. materiały prasowe

Rzadko się zdarza, by twórcy gier głośno przyznali się do porażki. W przypadku "Cyberpunka 2077" oczekiwania były ogromne, więc trudno się dziwić, że tak wiele osób było rozczarowanych działaniem gry (zwłaszcza na poprzedniej generacji konsol). CD Projekt RED, świadom tego, że nie spełnił obietnic ani oczekiwań, zachęcał, by wszyscy niezadowoleni gracze złożyli wniosek o zwrot pieniędzy.

Krytyka "Cyberpunka 2077" była tak duża, że UOKiK wziął pod lupę przebieg prac nad aktualizacjami gry. Wiele sklepów z kolei zdecydowało się rozszerzyć politykę zwrotów. Gracze konsolowi również dostali gwarancje zwrotu poniesionych kosztów, co potwierdziły Sony oraz Microsoft. Redzi zapewnili jednak, że wszyscy, którzy złożą wniosek przed 21 grudnia, otrzymają zwrot kosztów niezależnie od tego, gdzie kupili grę.

W związku z tym pojawiło się wiele wątpliwości zwłaszcza jeśli chodzi o zwroty fizycznych kopii gier. Dokąd odesłać pudełko? Jak przebiega zwrot edycji kolekcjonerskich? Jak donosi serwis Vice Games, okazuje się, że firma nie wymaga, by gracze odsyłali zakupione gry.

[facebook=https://www.facebook.com/dobreprogramy/posts/10158053726010686]

Vice Games rozmawiało z kilkoma osobami, które w grudniu złożyły wniosek o zwrot kosztów za zakup Cyberpunka 2077 bezpośrednio do CD Projektu. Kilka tygodni później firma przesłała im środki za pośrednictwem PayPala i nie domagała się zwrotu gry. Na potwierdzenie, jedna z osób przesłała potwierdzenie transakcji:

[img=vicegames]

Steve, rozmówca Vice Games, którzy nie chciał zdradzać swojego nazwiska, potwierdził, że nikt nie kazał mu odsyłać gry. Dodał, że zamówił edycję kolekcjonerską, więc po uwzględnieniu podatków CD Projekt RED zwrócił mu 300 dolarów, a gra wraz z wszystkimi elementami dodatkowymi (figurką, artbookiem i innymi gazetami) wciąż są u niego.

Byłem zaskoczony, że nie kazali mi tego odsyłać, powiedział w rozmowie z Vice Games. Nadal to wszystko mam i jako klient czuję się doceniony. Dobrze to rozwiązali, dodał. Podobne przypadki Vice Games potwierdziło w rozmowie z innymi osobami.

Zobacz też: Nawet 30 FPS więcej w Cyberpunk 2077. To narzędzie wprost odmienia grę

Co w przypadku zakupów cyfrowych? Jak podają inni rozmówcy serwisu, w tym przypadku również najłatwiej odzyskać pieniądze zwracając się bezpośrednio do Redsów. Ben, którego nazwiska również nie zdradzono, otrzymał taki komentarz od CD Projektu:

Po dalszej analizie zdecydowaliśmy się spełnić Twoją prośbę o zwrot pieniędzy za kopię cyfrową, którą kupiłeś poza PlayStation Network lub sklepem Microsoft.

Przyznał, że był zaskoczony, ponieważ gra pozostała na jego koncie Xbox (i wciąż może w nią grać), mimo że wysłał CD Projektowi swój klucz. Nie wiadomo, czy firma zmieni w jakiś sposób swoją politykę zwrotów i zażąda zwrotu kopii gier, za które oddał pieniądze. Trzeba przyznać, że jest to bardzo nietypowa sytuacja.

Do złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za "Cyberpunk 2077" wystarczy w formularzu na stronie CD Projektu podać dowód zakupu oraz formę, w jaki sposób mają zostać zwrócone środki. Co więcej, zamiast pieniędzy, możemy poprosić o wymianę kopii konsolowej na wersję PC. Jak podaje Vice Games, formularze można wypełniać co najmniej do marca 2021.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.