PlayStation 4 już bez problemu z wiadomościami. Błąd został po cichu naprawiony

PlayStation 4 już bez problemu z wiadomościami. Błąd został po cichu naprawiony16.10.2018 20:24

Wszystko wskazuje na to, że błąd powodujący zawieszenie konsoli PlayStation 4 po otrzymaniu spreparowanej wiadomości został już usunięty przez Sony. Na zmianę zwraca uwagę serwis The Verge, powołując się na reakcję pomocy technicznej związanej z konsolą na Twitterze. Wynika z niej, że usterka już nie występuje, a to oznaczałoby, iż sprawa została zakończona bez oficjalnej reakcji ze strony producenta pod postacią oświadczenia czy wpisu na blogu.

Od tego czasu naprawiliśmy już problem i nie powodował on permanentnego zawieszenia konsoli, tylko jej wpadnięcie w pętlę błędów, a to usterka, którą można naprawić w mniej niż 5 minut... – czytamy we fragmencie wpisu, który jest odpowiedzią na zapytanie jednego z użytkowników związane z opisywanym błędem. Warto jednak zwrócić uwagę, że to nieco odmienne wyjaśnienie od obserwacji, które napływały od pierwszych użytkowników dotkniętych problemem.

Przypomnijmy, że usterka została nagłośniona przez jednego z użytkowników reddita, który doświadczył problemu podczas rozgrywki ze znajomymi w Rainbow Six: Siege. Podczas gry wszyscy otrzymali spreparowaną wiadomość, w której użyto znaków stanowiących dla konsoli problem. Wyświetlenie wiadomości spowodowało zawieszenie konsoli i zmusiło graczy do jej zrestartowania i przywrócenia do ustawień fabrycznych. Tylko jedna osoba nie doświadczyła problemu, ponieważ korzystała z restrykcyjnych ustawień prywatności, dzięki czemu szkodliwa wiadomość ją ominęła.

Gracze, którzy nadal doświadczają opisywanego problemu mogą go łatwo rozwiązać. Jak informowaliśmy już przy okazji pierwszej publikacji na ten temat, wystarczy do tego mobilna aplikacja do obsługi wiadomości z PlayStation. Po zalogowaniu się należy problematyczną treść (smartfon na tym nie ucierpi), a dopiero potem uruchomić konsolę. Sugerując się jednak wyłącznie informacją z Twittera pomocy technicznej należy założyć, że problem został już ostatecznie rozwiązany.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.