Spreparowana wiadomość zawiesza konsolę PlayStation 4. Mówimy, jak uniknąć problemu

Spreparowana wiadomość zawiesza konsolę PlayStation 4. Mówimy, jak uniknąć problemu14.10.2018 11:13

Gracze korzystający z konsoli PlayStation 4 zwracają uwagę na problematyczną wiadomość, która trafia do kolejnych użytkowników. Okazuje się, że odczytanie jej treści bezpośrednio na konsoli prowadzi do jej zawieszenia i wówczas jedynym rozwiązaniem może się okazać restart urządzenia i przywrócenie ustawień fabrycznych. Winny jest spreparowany ciąg znaków, z którym PS4 nie potrafi sobie poradzić, a cały problem przypomina trochę wcześniejsze przypadki choćby z kłopotliwymi znakami języka telugu, które w swoim czasie negatywnie wpływały na zachowanie systemu iOS.

W przypadku PlayStation 4 problemy opisują między innymi użytkownicy reddita. Osoba, która rozpoczęła wątek ostrzega, że podczas grania ze znajomymi w Rainbow Six: Siege wszyscy otrzymali niepozorną wiadomość od nieznajomego, która uniemożliwiła dalszą rozgrywkę i zmusiła graczy do zrestartowania konsoli do ustawień fabrycznych. Problem ominął tylko jednego użytkownika z tej grupy, a to dlatego, że korzystał z bardziej restrykcyjnych ustawień dotyczących wiadomości, a w związku z tym nie odebrał szkodliwej treści.

Zrzut ekranu wiadomości zawieszającej konsolę, źródło: reddit.
Zrzut ekranu wiadomości zawieszającej konsolę, źródło: reddit.

Użytkownicy, którzy chcą zabezpieczyć się przed problemem do czasu jego rozwiązania przez Sony, powinni zainteresować się właśnie ustawieniami prywatności w kontekście wiadomości. Wyłączenie możliwości otrzymywania tekstów od nieznajomych może być receptą na opisywany problem – gracze wskazują, że wiadomości pochodzą właśnie od obcych użytkowników, zapewne z celowo w tym celu stworzonych kont. Ustawienia prywatności związane z wiadomościami są dostępne zarówno z poziomu konsoli, jak i przeglądarki po zalogowaniu się do swojego konta PS4.

Niektórzy gracze zwracają uwagę na możliwość uniknięcia konieczności restartu konsoli, nawet po otrzymaniu szkodliwej wiadomości. O ile w danej chwili konsola nie jest włączona, problemu można uniknąć korzystając z aplikacji PlayStation Messages dostępnej na Androida oraz iOS. Odczytanie wiadomości nie powoduje problemów ze smartfonami, a jej usunięcie z historii uchroni konsolę przed problemami.

Dzięki temu gracze, którzy jak dotąd nie doświadczyli opisywanego problemu szkodliwej wiadomości, mogą połączyć obydwie powyższe metody, by zabezpieczyć się do czasu aktualizacji oprogramowania konsoli, czym powinien zainteresować się producent. Sprawdzenie odebranych wiadomości z poziomu smartfona oraz zmiana ustawień prywatności powinny dać gwarancję braku problemów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.