Awaria dysku i HP Recovery - historia prawdziwa

Jest środek tygodnia, przytoczyłem się właśnie z "roboty". Coś przegryzłem i pomyślałem sobie, że wreszcie mogę sobie odetchnąć. Długo nie czekałem na zakłócenie mojej prywatnej ciszy. Telefon dzwoni bez opamiętania. Spoglądam na ekran tego rozdarciucha, ale numer dzwoniącego nic mi nie mówi. Myślę sobie - nie znam to nie odbieram - nie mam ochoty na jakieś głupoty. Jak to ktoś z roboty, to tym bardziej nie jestem dostępny - za konsultacje poza godzinami pracy nikt mi nie płaci. Cała sytuacja staje się coraz bardziej napięta.

Producenci sprzętu i oprogramowania - mają Nas co raz bardziej gdzieś...

Czasy, kiedy zakupiona pralka czy telewizor działały bezawaryjnie co najmniej kilkanaście lat - minęły bezpowrotnie. Producenci swoich zabawek, specjalnie wprowadzają takie rozwiązania konstrukcyjne, aby sprzęty wytrzymywały określony z reguły dość krótki okres czasu.

Na pewno nie jednemu z Was przytrafiła się sytuacja, że ulubiony gadżet padł dwa tygodnie po zakończeniu gwarancji. W wielu przypadkach nie opłaca się wykonywać naprawy, gdyż niewiele dokładając więcej mamy nowe urządzenie. Takimi sposobami zmuszają nas do wydawania kolejnych nie małych sum.

Pliki wideo skompresowane H.264/MPEG-4 AVC - cięcie bez ponownej rekompresji

Historia ta wydarzyła się wiele cykli temu, w czasach kiedy nastała nowa era, era cyfrowego filmu w wysokiej (jak na ówczesne czasy) rozdzielczości full HD - czyli 1920x1080 pikseli.Nastał w tym okresie zmierzch telewizji analogowej i tak zwanego "przechwytywania" obrazu, za pomocą karty telewizyjnej / wideo. Aktualnie rozdzielczość Full HD jest dostępna w smartfonach z niższej półki i nikogo to już nie dziwi, zwłaszcza użytkowników telewizorów z matrycami 4k - które powoli ustępują nowszym konstrukcjom.

Specjalista ds. IT - nauka czytania

Dzień rozpocząłem jak zwykle - wznowienie systemu, załadowanie dokumentów i projektów, poczta, przeglądarka itd. Jest jakoś tak dziwnie i spokojnie, ale myślę sobie - wreszcie będzie można podłubać w niedokończonych zadaniach i zamknąć kilka spraw - jest ok.Jeszcze nie skończyłem tej myśli, a tu dostaję e-maila z potwierdzeniem zamówienia - nic by nie było w tym dziwnego, a jednak coś mnie tchnęło, aby zagłębić się w tą "inteligentną" korespondencję.

Drukarka laserowa - drukujemy za darmo!

Było piękne słoneczne przedpołudnie. Praca wychodziła mi z pod klawiatury niczym płótno z maszyny dziewiarskiej. Gdy wydawało się, że ten uniosły stan będzie trwał do końca dnia - stało się! Nowa drukarka wydała oświadczenie, że jeżeli nie zostanie w najbliższym czasie nakarmiona, to uda się na urlop. Na nic zdawały się prośby i błagania, głaskanie i kopanie. Nie chciała w ogóle rozmawiać, jedynie pisała karteczki o treści:

Kończy się toner!

Specjalista ds. IT – czyli nikt

Jest godzina 6:57 – wchodzę do biura – cześć! - cześć – odpowiadają koleżanki. Siadam przy biurku zawalonym po brzegi wydrukami, segregatorami, karteczkami i kilkoma innymi dokumentami. W głębi leży kilka kabelków, dalej zasilacz do PC – nowy. Obok stary zasilacz, rozkręcony – czeka na wlutowanie kilku kondensatorów. Szybkim ruchem wciskam power. Na ekranie pojawia się pasek wznawiania systemu z hibernacji.