Specjalista ds. IT
liczba publikacji: 7pierwszy wpis: 16 Stycznia 2013ostatni wpis: 30 Lipca 2018

Specjalista ds. IT — Brother u lekarza, czyli problemy z pobieraniem kartek w MFC 7820n

Witam w kolejnej przygodzie z drukarkami Brother, tym razem do doktora trafiło urządzenie wielofunkcyjne MFC 7820n. Pewnego dnia zostałem zaalarmowany przez zespół magazynowy, że drukarka się zasupła. Standardowa przepytywanka rozmówcy odnośnie szczegółów, wykluczyła mataczenie i brak elementarnej wiedzy w zakresie obsługi sprzętu. Udałem się więc do pacjentki w celu oględzin. Objawy choroby były wyraźne, a było to pobieranie kilku kartek na raz, a następnie zatrzymanie druku gdy kolejny arkusz wpychał się do bębna.

Specjalista ds. IT — Windows 10 i znikające drukarki oraz tańczące mrówki

GDzień wcześniej przed wyjściem z pracy zauważyłem, że system zaciągnął aktualizacje i jedyną możliwością wyłączenia komputera jest zgoda na ich zainstalowanie. Można co prawda uśpić komputer, ale pomyślałem że niech to się przez noc zainstaluje i będzie spokój. Lepiej mieć to z głowy i nie ryzykować nazbierania całego stosu poprawek, które się będą odkładać na "kopę". Kliknąłem więc "Zainstaluj i zamknij" i poszedłem do domu.

Specjalista ds. IT — naprawiamy kolor w drukarce HP Color LaserJet 2600n

Ostatnie upalne dni dawały nieźle w czajnik i ciężko było się skupić na codziennych obowiązkach. Pomiędzy stosem papierkowej roboty, a przygotowywaniem materiałów reklamowych - od dłuższego czasu nie zajmowałem się specjalnie naprawą żadnego sprzętu drukującego. Ale jak to mówią co się odwlecze, to nie uciecze. Pewnego dnia zostałem zapytany przez szefa, czy nie przyda mi się w biurze kolorowa drukarka bo ma w domu ale właściwie z niej nie korzysta. Odparłem, że zawsze się może przydać do szybkiego wydruku np. drobnych materiałów typu POS.

Specjalista ds. IT – wywalamy starą ?

Dzień jak co dzień, a właściwie poniedziałek - to początek tygodnia niewiadomych. Już z rana odbieram telefon i zanim jeszcze odsłucham tragiczne opowieści o problemach, wyobrażam sobie przesadzone relacje rozmówcy. Ten telefon jednak wydawał się czymś więcej niż tylko panicznym wołaniem użytkownika do "naprawy" niedziałającej myszki, która wymaga zdmuchnięcia paprochów z sensora optycznego.

Przekaz rozmówcy był opanowany i rzeczowy. Użytkownik wykonał wszystkie czynności logicznie eliminujące problem, jednak nic z tego.

Specjalista ds. IT – drukarka połknęła haczyk

Poniedziałek przed świętem 11 listopada, został jednogłośnie zatwierdzony przez społeczność biurową - za dzień wolny, czyli dzień wujka "urlopa". Błogie chwile można było poświęcić na prywatne sprawy, z daleka od "roboty". W tym samym czasie - ciemna strona wszelkich bytów nieorganicznych, knuje zawsze spisek. Ciemna moc zbiera się w coraz to większe skupiska. Zła energia gęstnieje i formuje się w obłoki niewidzialnego fantoma. Zaczyna z czasem również wpływać na organiczne formy życia.

Specjalista ds. IT - nauka czytania

Dzień rozpocząłem jak zwykle - wznowienie systemu, załadowanie dokumentów i projektów, poczta, przeglądarka itd. Jest jakoś tak dziwnie i spokojnie, ale myślę sobie - wreszcie będzie można podłubać w niedokończonych zadaniach i zamknąć kilka spraw - jest ok.Jeszcze nie skończyłem tej myśli, a tu dostaję e-maila z potwierdzeniem zamówienia - nic by nie było w tym dziwnego, a jednak coś mnie tchnęło, aby zagłębić się w tą "inteligentną" korespondencję.

Specjalista ds. IT – czyli nikt

Jest godzina 6:57 – wchodzę do biura – cześć! - cześć – odpowiadają koleżanki. Siadam przy biurku zawalonym po brzegi wydrukami, segregatorami, karteczkami i kilkoma innymi dokumentami. W głębi leży kilka kabelków, dalej zasilacz do PC – nowy. Obok stary zasilacz, rozkręcony – czeka na wlutowanie kilku kondensatorów. Szybkim ruchem wciskam power. Na ekranie pojawia się pasek wznawiania systemu z hibernacji.