Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Pół roku z telefonem Lumia 640

Lumia 640 która zadebiutowała w 1 kwartale 2015 do najdroższych nie należy. Jednak model ten zaskakuje pod wieloma względami. Zależy co kto lubi :)

Przede wszystkim telefon którego cena początkowa wynosiła ok. 650 zł zaskakuje pustym pudełkiem :/ w zestawie nie ma żadnych słuchawek a o kablu usb już nie wspominając. Dostajemy jedynie telefon z ładowarką. W tym wpisie pomijam kwestie systemu, bardziej chodzi mi o budowę i wytrzymałość.. :)

Błyszcząca obudowa? Wśród dostępnych kolorów tylko czarny jest matowy. Pozostałe, te błyszczące są nieco śliskie i często wypadają z dłoni. Spasowanie zdejmowanej klapki jest odpowiednie przez co nawet przy upadkach ze sporej wysokości telefon nie rozpada się. Jednakże na rogach słychać delikatne chrupanie przy ściskaniu telefonu... Śladów zarysowania po kilku miesiącach użytkowania na pierwszy rzut oka nie ma, są za to drobne ryski na obudowie widoczne pod światłem. Niestety plastikowa obudowa jak i ekran strasznie szybko się brudzi, widać poodbijane palce...

Jeśli chodzi o przyciski, te fizyczne są tylko 2 (blokada i głośność). Jednak ich rozmieszczenie jest trochę nieporęczne, szczególnie dla przycisku blokady który umieszczony jest zbyt nisko. Zdecydowanie brakuje przycisku spustu aparatu. W mojej opinii dużo mniej wygodne jest zastosowanie także klawiszy nawigacji na ekranie.

Głośnik zaskoczył mnie pozytywnie. Telefon nawet przy maksymalnych ustawieniach wydaje przyjemny czysty dźwięk. Niestety niefortunne jest umiejscowienie głośnika z tyłu urządzenia, przez co gdy leży na biurku jest mocno przytłumiony.

Ekran zapewnia szerokie kąty widzenia, szybka reakcja na dotyk oraz całkiem dobre odwzorowanie kolorów. Jeśli chodzi o zdjęcia, Lumia 640 posiada aparat o rozdzielczości 8MP. Przetestowałem to już w rożnych warunkach i oświetleniu i jest okej. Przednia cyfrówka o rozdzielczości niecałego megapiksela szału nie robi.. ale w sumie czego tu się spodziewać...

Bateria 2500 mAh do której mamy szybki dostęp jest niezwykle wydajna. W wakacje przy rozmowach i sms`ach kiedyś ustanowiłem swój rekord dla tego telefonu - 8 dni pracy :O Przy normalnym użytkowaniu, telefon, sms`y, internet wytrzymuje średnio 3-4 dni.

W Lumii 640 w zasadzie niczego nie brakuje za wyjątkiem akcesoriów :) Mamy internet LTE, Wi-Fi, NFC, Bluetooth 4.0, odbiornik GPS, radio FM. Do użytkowania na co dzień to wszystko w zupełności wystarczy.

Podsumowując, telefon ma małe wady ale można się przyzwyczaić. Na pewno niczego mu nie brakuje, choć nie jest to telefon dla wymagających. Po kilku miesiącach użytkowania można stwierdzić że jest odporny i jak narazie bezawaryjny, pomimo kilku przygód. Cena po premierze do najniższych nie należała, wydaje mi się jednak że to taka średnia półka telefonu, zwolennicy androida na pewno znajdą coś lepszego w tych pieniądzach :) Wedle zapowiedzi Microsoftu telefon ma otrzymać aktualizacje do najnowszych okienek.

A ja z całą pewnością polecam ten model, jeżeli ktoś szuka telefonu z Windowsem. Oczywiście do czasu premiery czegoś nowego o zbliżonych parametrach i cenie :) Obecnie na rynku brakuje nowych modeli Lumii, a na premierę czekają modele 950 oraz 550. 

sprzęt urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
Kuragari91   10 #1 12.10.2015 17:46

Być może, przycisk blokady został ulokowany tak nisko, bo sam telefon jest dość spory(5") i tak jak dla mnie, użytkownika 920 taki odstęp od dolnej krawędzi jest całkiem wygodny( a wynosi 7 cm do środka przycisku.)

darek719   38 #2 12.10.2015 17:50

@Kuragari91: ja mam duże dłonie i muszę przez to mocno zginać kciuk :/ :p

Autor edytował komentarz.
Thadrion   5 #3 13.10.2015 11:08

dzięki za tą krótką opinię o telefonie. Od dłuższego czasu szukam czegoś na windowsie dla siebie, co raz łapczywiej spoglądam na 640tkę :)

darek719   38 #4 13.10.2015 13:13

@Thadrion: niedługo premiera flagowców i taniej 550, wiec cena jeszcze spadnie... a to naprawdę solidny telefon :p ktoś opisał go w labie.. recenzji też jest pełno w sieci.. jak na pół roku to stwierdzam ze warto, bo telefon mnie nie zawiódł, małe niedociągnięcia są.. ale da się żyć :p

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B REDAKCJA  22 #5 13.10.2015 14:41

Trochę krótko. :P Miałem na testach ten model, spodobał mi się. Co do pustego pudełka, może i dobrze, że jest puste, bo w tej cenie dostalibyśmy raczej dość kiepskie słuchawki. Wersja niebieska wygląda najlepiej, szkoda, że jest to błyszczący, a nie matowy plastik. ;)

Kuragari91   10 #6 13.10.2015 15:14

@Scorpions.B: Racja. Moje po roku nadają się do wymiany, a niby kosztują ok. 50 zł. Za to i tak lepiej jest od Moto G trzeciej generacji, gdzie podobno jest tylko kabel USB :D A co do plecków, to może jakieś firmy ruszą się, i będą tworzyć plecki do Lumii jak Mozo do 950 :D

funbooster   8 #7 13.10.2015 17:43

Ładna lumia :) Czasami mam ochotę rzucić androida i przejść na Lumie. Może dlatego że kafle mam na laptopie i tablecie, brakuje tylko smartphona aby uzupełnić pakiet i stać się fanatykiem M$ :D Ale niestety WP jeszcze nie ma u mnie wzięcia, bo mam 20+ może jak stanę się starym zgredem 30+ to sięgnę po windows phone :)

Autor edytował komentarz.
darek719   38 #8 13.10.2015 18:28

@Scorpions.B: no tak.. rozumiem kwestie słuchawek, ale chociaż kabel.. kupuje ktoś nowy telefon i nie ma jak muzyki wrzucić czy zdjęć skopiować... :/

darek719   38 #9 13.10.2015 18:31

@Kuragari91: te plecy to ma mozo drogie... :O gdzieś kiedyś czytałem ze w 640 można wymienić panel i kosztuje to koło 50 zł w sklepie internetowym... bez sensu jak za kawałek plastiku..

darek719   38 #10 13.10.2015 18:31

@funbooster: a co Cie trzyma przy androidzie? aplikacje?

Dejlo   6 #11 13.10.2015 18:33

@funbooster: Więc mówisz, ze tylko takie grzyby jak ja mogą polubić windowsa na telefonie?:D

Kupiłem ten telefon zaraz po premierze, i na dziś nie zamieniłbym go na nic innego. Chyba że M$ wpadnie na pomysł telefonu z mniejszym ekranem i większą baterią, wtedy mógłbym się skusić.
3-4 dni działania mi się jeszcze nie przydarzyły, pod denimem standardem jest jeden dzień, bawiąc się chwile Windowsem 10 ładowarki szukałem i trzy razy dziennie.

darek719   38 #12 13.10.2015 18:41

@Dejlo: hm... jesli chodzi o baterie.. to zależy ile i jak korzystasz z internetu??? ja większość dnia jestem w zasięgu wi-fi, a ponadto mam komputer pod ręką, więc nie mam potrzeby częsztego korzystania z internetu w telefonie..

pcmasterrace   9 #13 13.10.2015 18:44

@funbooster: Ja za to chętnie bym sprzedał choćby za 150 zł moją Lumię i wziął jakiegoś mid-enda z Androidem, bo już mam dość Windows Phone i jego głupiego charakteru.

niewiemocochodzi   5 #14 13.10.2015 18:51

ja sam używam nisko budżetowej lumii i jestem bardzo zadowolony, może nie jest tak odporna jak wspomniana 640 i ma gorsze parametry ale też jest spoko :p

darek719   38 #15 13.10.2015 18:56

@pcmasterrace: hehe.. a masz jakiegoś flagowca, chętnie przygarnę? :p

Dejlo   6 #16 13.10.2015 18:58

@darek719: Z internetu dosłownie pare minut plus synchronizacja poczty,fb, niusy z aplikacji gazety, fitbit. Do tego parędziesiąt smsów, i średnio dwie godziny rozmów via słuchawka bt, stad czas pracy mam jaki mam - po całym dniu bateria pokazuje max. 30%.

czarnylas   14 #17 13.10.2015 18:59

Tez mam tą przyjemność korzystać z 640 i przy normalnym użytkowaniu i rozmowach 2 dni bez ładowania to max co można z tego telefonu wyciągnąć, jedyny plus jeśli chodzi o baterię to można przewidzieć kiedy nastąpi jej rozładowanie w Samsungu galaxy s4 mini nigdy nie wiem kiedy to nastąpi.

darek719   38 #18 13.10.2015 19:03

@Dejlo: a no to ty używasz.. ja choć kupiłem telefon do wszystkiego to i tak preferuje komputer bo lepiej widać i więcej opcji.. no chyba że jestem w trasie, to wtedy korzystam częściej z tych funkcji... :p

darek719   38 #19 13.10.2015 19:05

@czarnylas: a no własnie zależy jak kto korzysta... wiadomo. duży wyświetlacz, internet.. to wszystko potrzebuje mocy... :p ale z tymi 8 dniami ja nie żartowałem, tyle tylko że wtedy wybitnie mało używałem mojej lumi... tylko połączenia i smsy... :p

funbooster   8 #20 13.10.2015 19:20

@pcmasterrace: Ja od 30 grudnia 2014 śmigam na mid-endzie z Andoidem, wcześniej posiadałem lumię 800. Nie narzekam, przez ten czas żadnych problemów nie miałem. Jedynie co mnie drażni to 4GB wbudowanej pamięci, mimo że LG okroiło androida, do takiego stopnia że trzeba było ściągać ze sklepu odtwarzacz muzyki,przeglądarkę zdjęć,kalkulator,notatnik i co najśmieszniejsze android waży 1,7GB, taka anomalia czysty android, okrojona nakładka od LG a system wciąż 1,7GB. Ale jakoś zmieściłem się w tej małej pojemności, przynajmniej system dobrze zoptymalizowali i ostatnio nawet załatali Lolipopa bo miał jakieś dziury. Jednak wybierając smartphone z Androidem, to loteria. Na przykład nowy moto G ma takie same podzespoły jak mój LG, a w recenzji skarżyli się że często laguje. No na razie pozostaje mi się cieszyć, że mój telefon spełnia moje oczekiwania, dopiero za rok będę wymieniać telefon, jestem ciekawy co operator mi zaoferuje, może przez ten czas będzie jakaś ciekawa Lumia, no chyba że M$ dalej będzie się pieprzyć z win10 mobile...

Autor edytował komentarz.
Ciero   7 #21 13.10.2015 19:27

Sam się zastanawiam na 640'stką właśnie. Hm? Czyżby pora na wymianę. Jestem "zwykłym" użytkownikiem. Nie zauważyłem braku aplikacji w sklepie WP. Czy już "zdziadziałem"? :)

Kuragari91   10 #22 13.10.2015 19:57

@darek719: Patrząc na to, że za mozo trzeba było zapłacić 250 zł plus przesyłka, to człowiek się zastanawia czy przypadkiem te plecki są ze złota. Ale 50 zł to normalna cena, bo do mojej 920 jakieś odrapane kosztowały z 50 zł. Ale jakby jakiś chińczyk się zajął produkcją tanich plecków, to może cena była by niższa, albo jakiś ciekawy motyw. Pamiętajmy, że ten plastik w lumiach, to całkiem dobry jakościowo materiał. (Ciekawe, czy MS daje odpowiednie dane do produkcji projektowe obudowy. Jeżeli by dał, to ja chętnie bym się zajął produkcją obudowy z grawerunkiem, albo zamszowe.)
A jeżeli chodzi o zgrywanie muzyki, to ja nie pamiętam kiedy ostatnio podłączyłem telefon do komputera. Wszystko przerzucam przez OneDrive.

darek719   38 #23 13.10.2015 20:20

@Ciero: heheh. wszystko zależy od tego co kto lubi i potrzebuje.. może ja jestem mało wymagający, ale poza fb wszystkie apki mam od M$, w gry nie gram, wiec office, kalendarz, onenote.. itp. wszystko jest, tylko latarki nie ma od M$ :p

darek719   38 #24 13.10.2015 20:23

@Kuragari91: no.. jakby chinczyki cos produkowały to sam bym kupił kilka sztuk, mozo jest drogie. .ale to chyba bardziej takie biznesowe porządne etui? :p a co do ondrive to można pobrać na telefon czy tylko odtwarzać? bo wiem że kiedyś sie nie dało pobrać... tak mi koleżanka mówiła.. ale nie sprawdzałem tego i nie pamiętam na jakiej wersji systemu.. :p

Kuragari91   10 #25 13.10.2015 20:39

@darek719: Normalnie pobierasz. http://1drv.ms/1OzHs36

darek719   38 #26 13.10.2015 21:00

@Kuragari91: korzystam z WP od dawna i na onedrive mam pare pierdół ale muzykę zawsze dodaje przez kabel, jakoś tak szybciej, kasuje stare, dodaje nowe.. więc nawet nie próbowałem...

Ernest Magnus   8 #27 13.10.2015 21:24

Dużo pozytywnych opinii. Lumia - to będzie mój następny telefon.

pa,pa androidku...

maew   7 #28 13.10.2015 22:13

A ja żałuje, że mam Lumie (630)...Uznałem, że nie ma sensu kupować droższego phona, że mi spokojnie wystarczy do dzwonienia, robienia zdjęć oraz GPS.

Niestety rzeczywistość szybko zweryfikowała ten pogląd. Największa porażka to mizerny sklep, w którym nie ma aplikacji, przydatnych w mojej pracy oraz to, że nie da się zaszyfrować telefonu...SMIECH NA SALI.

Lumię kupiłem ze względu na znośny aparat oraz darmową Here Maps...która kilka msc później, ukazała się na Androida, również za darmo - wiec zakup trochę bez sensu. Jedyny plus to chyba cena, ale według mnie nie warto na to patrzeć.

Autor edytował komentarz.
synek03   8 #29 13.10.2015 22:13

Dla mnie to wygląda na opis telefonu,taki bardziej techniczny a nie opinia o telefonie. Sam mam tę Lumię i szczerze mogę polecić. Za takie pieniądze? Moja stara S5 się chowa :)

Pablo79   11 #30 13.10.2015 22:32

Posiadam już od 6 miesięcy Lumię 735, brat ma Samsunga z Andkiem i za żadne skarby jak na razie nie zamieniłbym się z nim na telefony. Jak na razie to bardziej przemawia do mnie koncepcja Windows Phone niż Androida. Czyżbym się już zdziadział :) . Moja 735 wytrzymuje średnio 3-4 dni w porywach do 5 dni. No chyba że intensywnie korzystam z netu i gierek no to wtedy 1 góra 2 dni.

Autor edytował komentarz.
Farkas   11 #31 13.10.2015 23:22

Ta Lumia wydaje mi się być porządnym sprzętem. Ten 1 GB RAM mógłby być tylko powiększony o jeszcze 1 GB, ale przy nieotwieraniu więcej niż paru aplikacji typu komunikator + muzyka + parę stronek w przeglądarce powinno wystarczyć nawet na dłuższą metę :)

  #32 14.10.2015 09:07

Mam Lumię 435 i nie żałuję.Pięć dni mi chodzi i jeszcze mam 42% baterii.

darek719   38 #33 14.10.2015 15:01

@maew: a po co szyfrować telefon? hasło na wejściu wystarczy... aplikacje i tak swoje zbierają... :p

darek719   38 #34 14.10.2015 15:04

@Micro$oft (niezalogowany): zależy kto jak używa.. wiadomo że internet z pakietu ciągnie sporo bateri..

darek719   38 #35 14.10.2015 15:05

@Farkas: na WP nie trzeba aż tyle pamięci.. ale im więcej zadań tym wydajność może spaść

Kuragari91   10 #36 14.10.2015 19:51

@Farkas: WP masz tak, że aplikacje się wyłącza, gdy wciskasz przycisk wstecz(wyjątkiem są aplikacje FB)Ten przycisk jest najczęściej używany. W przypadku Androida wciskasz przycisk home, bo aplikacje się nie zamykają. Jeżeli pamięć ram na aplikacje się zapełni, wtedy zminimalizowane aplikacje będą uśpione i trzeba je wznowić.

darek719   38 #37 14.10.2015 21:06

@Kuragari91: ee kalendarz się nie wyłacza...

Kuragari91   10 #38 14.10.2015 22:57

@darek719: Racja. Rzadko z niego korzystam, więc nie zauważyłem. Znałem tylko Facebooka i messengera.

darek719   38 #39 14.10.2015 23:51

@Kuragari91: Nie żartuj, dodawanie przypomnień i ich wyświetlanie na kafelku i ekranie blokady to coś za co lubię WP, nie wiem czy android ma cos takiego.. ;)

hyouka   8 #40 15.10.2015 10:43

Lumia ma to do siebie, że kupisz za 300- 400 zł telefon i działa, czego chcieć więcej ?

mrtrymer   4 #41 15.10.2015 12:37

Mam ten telefon od 5 m-cy.Poprzedni,Samsung Ativ S,miał marne widoki na aktualizacje do Windows 10 Mobile.Nowy telefon sprawuje się wyśmienicie.System,aparat/ten o rozdzielczości 8MP/,ekran,bateria sprawiają,że za rozsądną cenę można nabyć bardzo wartościowy telefon.

artihawkeye   5 #42 15.10.2015 15:29

Mam Lumię 640 XL w kolorze niebieskim - w przypadku wersji XL obudowa w tym kolorze jest matowa :-)

darek719   38 #43 15.10.2015 16:46

@artihawkeye: szkoda że w pakiecie nie dawali matowej i błyszczącej... :/ :p

  #44 17.10.2015 22:26

Śmiało mogę polecić NIEZDECYDOWANYM Lumie 640 ja osobiście posiadam 640 dual sim 4G LTE ten telefon posiada na dwóch kartach co jest zaletą... naprawdę solidny smartphone wszystko śmiga jak ta lala i tak naprawde uruchamiasz telefon masz wszystko co potrzeba. Kupiłem tego roku w czerwcu za 700zł. + taksa 20zł. czekam z niecierpliwości na aktualizacje do win10 bateria wyjmowalna, przy dwóch kartach trzyma: jeżeli korzystasz mało do 4 dni średnio do 2 dni intensywnie doba. acha to mój pierwszy telefon z windowsem system chodzi szybko stabilnie i jest prostszy intuicyjny np. na androidzie tego nie odczułem.

Kosiarz Dobrych Programów   5 #45 18.10.2015 16:36

W wersji czarnej jest matowa obudowa.

PS. Na chwilę obecną, lepiej dołożyć stówkę, może półtorej i kupić honora 4x o ile komuś 5,5 cala nie przeszkadza. No i system popularniejszy z dużo większym wyborem aplikacji.

Autor edytował komentarz.
  #46 18.10.2015 22:13

@funbooster: 30+ to nie stare zgredy,

darek719   38 #47 19.10.2015 20:10

@Kosiarz Dobrych Programów: no własnie czekałem na kogoś od androida.. ale jeśli chodzi o mnie, to ja ten telefon w głównej mierze kupiłem dla systemu , poprostu chce telefon z windowsem bo tak mi wygodnie, parametry owszem, też się liczą, ale podstawa to WP :p

Autor edytował komentarz.
wojtex   10 #48 18.11.2015 17:47

Tylko Lumia 820 !

darek719   38 #49 18.11.2015 18:08

@wojtex: zależy jaki budżet :p

wojtex   10 #50 18.11.2015 19:19

@darek719: "nową" Lumię 820 (z resztek magazynowych) można kupić za 530 zł.

PLUSY Nokii Lumii 820:

- świetny ekran i kąty widzenia (AMOLED - czerń jest czarna, a nie szara)
- rozmiar ekranu (kwestia subiektywna, ja tam nie lubię nosić ze sobą cegły. 4.3" to moim zdaniem ideał)
- wciąż wydajny procesor (nawet trochę lepszy niż w Lumii 640)
- posiadanie najlepszego systemu mobilnego (prostota, stabilność i szybkość działania - telefon to nie zabawka, ma działać i tyle)
- bardzo dobry aparat
- dwie diody LED
- możliwość ładowania bezprzewodowego
- wymienna bateria ( ; - )
- obsługa LTE
- planowana aktualizacja do Windows 10
- głośnik na dole obudowy
- fizyczny przycisk aparatu
- fizyczne przyciski funkcyjne
- najładniejszy telefon jaki powstał do tej pory (http://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/nokia/lumia-820-000.jpg)

MINUSY:

- brak ochrony typu Gorilla Glass

Autor edytował komentarz.
darek719   38 #51 18.11.2015 20:34

@wojtex: dobra przekonałeś mnie.. ma wszystko co brakuje 640 :p

wojtex   10 #52 18.11.2015 20:42

@darek719: dziś wolne, więc pomyślałem, że napiszę recenzję Lumii 820 : D Oczywiście obiektywną ; p

darek719   38 #53 18.11.2015 20:45

@wojtex: mam czekać zatem na dłuższy blogowy wpis?

Autor edytował komentarz.
wojtex   10 #54 18.11.2015 21:01

@darek719: długi to on na pewno nie będzie. Czekać pewnie też nie będziesz musiał. Tak do godziny myślę ; )

darek719   38 #55 18.11.2015 21:05

@wojtex: fuszerki nie rób.. popracuj nad nim :p heheh

pomarancza3000   5 #56 15.02.2016 19:12

640 XL też spoko, tylko te obudowy szybko się rysują :/

darek719   38 #57 10.04.2016 16:06

Uf... kolejny raz upadł na asfalt a wyświetlacz dalej cały! :D

  #58 27.07.2016 20:40

@Scorpions.B: Mam wersie matowa niebieska

  #59 27.07.2016 20:52

@wojtex: Mpk ma lumia640xl dual

darek719   38 #60 06.09.2016 18:49

Po awarii mikrofonu i update do WM10 - działa i sprawuje się dalej świetnie:)

Bucic   9 #61 07.09.2016 11:38

1. Matowa obudowa też jest śliska jak cholera. Można używać jako poziomicę. Nachylenie 2 stopnie i telefon spadnie. Dokładnie ten sam materiał i faktura co lumie 800, 900, 920 itd.
2. Podkładki w środku obudowy ugniatają się w tydzień. Potem obudowa się ugina pod lekkim naciskiem, a nawet skrzypi.
2a. Bateria niespasowana, bez zatrzasków. Trzyma się tylko przez opieranie się o obudowę.
3. Aparat gorszy niż w HTC 8X.

darek719   38 #62 07.09.2016 11:41

@Bucic: śliski jest - to prawda. podkładki się szybko ugniatają - też się zgadzam. bateria nie spasowana ale bez kontaktu z ziemią nie wypadnie, także chyba aż tak Ci to nie przeszkadza w użytkowaniu?

Bucic   9 #63 07.09.2016 12:44

darek719: Kradnie, nie chce@darek719ć, ale jak się nie napije, to nie bije, więc chyba tak bardzo ci to nie przeszkadza, co?

Bateria przy zdjętej obudowie wypadnie nawet po przechyleniu na plecy. Bateria nie powinna obciążać chujowo mocowanej obudowy. Styki elektryczne powinny być na sztywno. W 640 bateria porusza się względem ramy. Nie kombinuj.

W tej cenie to dobry telefon.

Bra8teK   2 #64 07.09.2016 13:06

O boże...
Swój telefon i tak mocno go zhejtować. Wstydziłbyś się.

Ja jestem ponad rocznym użytkownikiem tego telefonu i muszę przyznać z uśmiechem na twarzy i ręką na sercu, że w życiu nie miałem lepszego.

640 jest zajebistą słuchawką.

Ja akurat mam wersję matową i jest ekstra. Takie tam pierdoły jakie tutaj autor wymienił, że się brudzi? Nie brudzi się. Jak się umie korzystać z telefonu to się nie brudzi.

Co do obudowy to faktycznie nie rozpada się na trzy kawałki przy upadku. Ale za to faktycznie słychać jakieś strzelanie plastiku podczas nacisku w niektórych miejscach na tylnej klapce, ale mi to nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu.

darek719   38 #65 07.09.2016 16:09

@Bucic: ale powiedz mi po co zdejmować tylną klapkę?

darek719   38 #66 07.09.2016 16:11

@IdolwSzutrab7: bo może twoja matowa się tak nie brudzi i palcuje...? to normalne że ręka się poci, dłonie zostawiają odciski, tutaj bywają dni że trzeba często przecierać. jednakże sam telefon jest okej, ja jestem zadowolony, padł mi ostatnio mikrofon ale poza tym bez zarzutów :)

darek719   38 #67 26.01.2017 15:49

@Thadrion: Kupiłeś wkoncu?

darek719   38 #68 26.01.2017 15:50

@Dejlo: "Kupiłem ten telefon zaraz po premierze, i na dziś nie zamieniłbym go na nic innego. "

Dalej używasz tej lumi ?

darek719   38 #69 26.01.2017 15:52

@czarnylas: "Tez mam tą przyjemność korzystać z 640"

Dalej jej używasz? Zaktualizowałeś system?

darek719   38 #70 26.01.2017 15:53

@Ciero: I jak tam, masz tą lumie na stanie?

darek719   38 #71 26.01.2017 15:54

@Ernest Magnus: I jakiego telefonu teraz używasz?

darek719   38 #72 26.01.2017 15:55

@mrtrymer: Dalej używasz tej Lumi? zaktualizowałeś system?

darek719   38 #73 26.01.2017 15:55

@artihawkeye: U ciebie działa bezproblemowo po aktualizacji oprogramowania?

darek719   38 #74 26.01.2017 15:57

@Bucic: Używasz dalej czy zezłomowałeś? :D

darek719   38 #75 26.01.2017 15:59

@IdolwSzutrab7: I co dalej taki niezawodny, bo u mnie po update oprogramowania jakby coraz gorzej... jak jest u ciebie?

czarnylas   14 #76 26.01.2017 17:48

@darek719: używam cały czas a co się stało ?

darek719   38 #77 26.01.2017 17:50

@czarnylas: Z każdym updatem coś innego, ale już po samej migracji do WM10 ładowarka wolniej ładuje, wyświetla się komunikat o wolnym ładowaniu przez usb, też tak masz?

czarnylas   14 #78 26.01.2017 18:01

Ja mam w swoim Windowsa 8.1 update 2 i raczej wszystko działa, należę do grupy że jak coś działa to nie kombinuje no chyba że trzeba.

darek719   38 #79 26.01.2017 18:02

@czarnylas: Jak to, nie korci cię WM10 ?

czarnylas   14 #80 26.01.2017 18:16

@darek719: Pewnie żebym chciał ale czy warto ?

darek719   38 #81 26.01.2017 18:18

@czarnylas: samo to że masz nieaktualne aplikacje cie nie zachęca? są plusy i są minusy.

czarnylas   14 #82 26.01.2017 18:24

@darek719: Uważam że spełnia swoją funkcje tj. połączenia głosowe i wysyłanie wiadomości czasem skorzystam z internetu i nawigacji a to póki co działa więc nie kombinuje. Zresztą to jest telefon firmowy a wiadomo że sprzęt służbowy jest najlepszy.

darek719   38 #83 26.01.2017 18:29

@czarnylas: Niby tak, ja się skusiłem rozbudowanym centrum akcji, aplikacjami czy latarką. Nie wszystko i nie zawsze działa dobrze, czasem mam ochotę na powrót... W Windowsa 8.1 chociaż sama aktualizacja do 10 Ci się nie zainstaluje.

czarnylas   14 #84 26.01.2017 18:31

Mam taką nadzieje że się samo nie zainstaluje bo byłby wtedy klops.

darek719   38 #85 26.01.2017 18:34

@czarnylas: e tam, przyzwyczaiłbyś się do sporej liczby nowości i błędów :) Ostatnio zepsuli nawet apke budzika :)

Ciero   7 #86 26.01.2017 20:34

@darek719: Wymieniłem swoją L530 na LG K8 na Androdzie.... :/.

darek719   38 #87 26.01.2017 20:36

@Ciero: O i co, zadowolony? ;)

Ciero   7 #88 26.01.2017 21:09

@darek719: Cóż, ciężko powiedzieć. Dla mnie telefon to raczej podstawowe narzędzie, a nie styl życia. Tylko dzwonie, piszę, udostępniam internet dla PC, ewentualnie sprawdzę e-mail. A więc nie mam jakiegoś parcia na posiadanie aplikacji, gier, snapa, fb, insta... itp.

darek719   38 #89 26.01.2017 21:11

@Ciero: ale wydajność chyba też się liczy?

Ciero   7 #90 26.01.2017 22:28

@darek719: Oba telefony, działały spełniały swoje zadanie. Dało się przeglądać internet, mimo to w L530 czasami, "wywalała" się przeglądarka. Podejrzewam, że to wina małej ilości pamięci.

Autor edytował komentarz w dniu: 26.01.2017 22:29
darek719   38 #91 26.01.2017 22:31

@Ciero: albo zbyt rozbudowane strony internetowe, też mi czasem wywala... ale to jakoś jestem w stanie zaakceptować. w sumie od czasu update do nowego systemu, te nowości mnie przekonały ale błędy rozdrażniły :)

Ciero   7 #92 26.01.2017 22:48

@darek719: W pełni Ciebie rozumiem... Nieraz dostawałem wręcz "szału" jak chciałem znaleźć jakieś trywializmy w sieci, a tu... znika mi cała przeglądarka. Teraz ten problem nie występuje.

darek719   38 #93 26.01.2017 22:56

@Ciero: ale zapewne są jakieś inne? na każdy system można ponarzekać :)

Ciero   7 #94 26.01.2017 23:53

@darek719: Oj, to temat rzeka, doprawdy. Teraz mnie irytuje brak pełnej synchronizacji... Ale staram się dostrzegać raczej pozytywy... Gdybym miał patrzeć tylko na to co mnie denerwuje / irytuje to ciągle byłbym wkurzony. Cóż, można porównywać, wskazywać błędy i niedociągnięcia, ale wszędzie są wady i zalety. A mówienie, że dany system jest beznadziejny, a tylko jeden jest "słuszny" i jest "górą", jest zupełnie bez sensu. Bo tam, gdzie ktoś zauważy multum funkcji, aplikacji i możliwości ktoś inny dostrzeże zupełne zaprzeczenie idei minimalizmu. Czy takie osoby dojdą do jakiegokolwiek porozumienia? Wątpliwa sprawa, ba, w takiej sytuacji może dojść do rękoczynów a nawet plucia jadem, jeden na drugiego. Bo ktoś chce udowodnić, że jego racja jest "mojsza". Są gusta i guściki... a o tych się chyba nie dyskutuje. :). Wyszedł mi lekki wywód.

Bucic   9 #95 27.01.2017 10:12

@darek719: Nadałem status złomu, ale używam, bo nie mam na nowy. Masakra. W10M insider kręgu Slow i Preview działają gorzej niż miesiące temu. Słownik nadal jest tylko zapchajdziurą a i dotarło do mnie, że klawiatura... zamula! Nie aż tak jak belka powiadomień, ale jednak. Szkoda gadać. System pisze dwóch praktykantów i tak trzeba go traktować. Jak ktoś pisze rzeczy typu "nie ma idealnego systemu", to jest po prostu wiernym idiotą. Ten system jest w gorszym stanie niż FirefoxOS! To jest nadal jakaś wersja alfa! Nawet bez Windows insider. Wyciągnąłem z szuflady HTC 8x z WP 8.1U2. Praktycznie wszystkie podstawowe rzeczy działają lepiej. Zastanawiam się, czy nie wrócić na 640 do ósemki. I tak zadna z aplikacji, które używam, nie dostała aktualizacji od roku. Evernote, di.fm (oficjalnie porzucona), aparat, poki, mytube też stoi.

Radzę użyć jako kasety z Ringu. Podrzucić komuś, żeby się męczył.

Thadrion   5 #96 27.01.2017 10:40

@darek719: kupiłem telefon z windowsem, ale wybór padł na K&M Soul 2 z WP 8.1, służy do dziś. Przedłużając umowę z operatorem niestety nie mieli już na stanie lumii 640

darek719   38 #97 27.01.2017 17:12

@Bucic: a z tak źle u ciebie? budzik działa? ja widzę sporo plusów po aktualizacji. także jestem względnie zadowolony, już do 8 nie wrócę.

darek719   38 #98 27.01.2017 17:13

@Thadrion: i na jakim systemie działasz?

Bucic   9 #99 27.01.2017 23:50

@darek719: Źle, bo jest mnóstwo błędów w fundamentalnych obszarach. Niby dlaczego "u mnie"? Jeszcze nie spotkałem się z błędem, który byłby obecny u mnie, a u innych nie. (resetuję telefon do zera po większych aktualizacjach)
Budzik mi działa.

Ostatnio zrezygnowałem z Insidera całkowicie. Między Insider Slow a obecnym oficjalnym W10M nie ma różnic, tak jak podejrzewałem. Tak samo jak nie ma różnic po kolejnych nowych "buildach".

darek719   38 #100 28.01.2017 10:25

@Bucic: A to ciągle resetowanie pomaga? bo jednak trochę czasu z tym schodzi... u mnie to ostateczność,, jak już wytrzymać nie mogę to się łudzę że może to coś da..

Bucic   9 #101 29.01.2017 18:13

@darek719: Testowałem od początku, od TH do RS2 włącznie. Reset do fabrycznych nigdy nie pomógł mi z żadnym problemem. Mówię o resecie bez przywracania kopii zapasowej. Resetowałem już 4 razy.

darek719   38 #102 29.01.2017 18:16

@Bucic: czyli nie warto resetować? mi się wydaje że jednak chodzi płynniej wtedy... błędy czasem zostają....

Bucic   9 #103 30.01.2017 00:17

@darek719: Powiem tak - loteria podobno 50/50, na której ja nigdy nie wygrałem.

darek719   38 #104 30.01.2017 19:38

@Bucic: ja też... ale chociaż miałem złudną nadzieje :D