Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Migracja starej wtyczki do nowej wersji Visual Studio 2017

Tworząc dodatek do Visual Studio zapewne wiele osób będzie uczyło się poprzez analizę kodu istniejących już dodatków (chociażby ze źródeł na GitHubie od MS ). Okazuje się jednak, że projekty pluginów stworzonych pod stare IDE zupełnie nie chcą kompilować się w nowej odsłonie Visual Studio. Jesteśmy zmuszeni do ręcznej migracji takich dodatków. Oto poradnik jak tego dokonać.

Umieszczamy własną wtyczkę do Visual Studio w Markecie

Nareszcie udało mi się znaleźć chwilę wolnego po tym całym ślubnym zamieszaniu ;) Wtyczka do Visual Studio monitorująca czas i zdrowie dewelopera już coś zaczyna sobą reprezentować. Postanowiłem zatem dodać rozszerzenie do marketu, aby każdy mógł zainstalować ją w swoim IDE i zgłosić wszelakie błędy i uwagi. W tym poradniku przedstawię sposób na umieszczenie wtyczki do Visual Studio w Markecie.

Przygotowanie pliku manifest

Przygodę zaczynamy od otworzenia pliku source.extension.vsixmanifest.

Proste i darmowe modelowanie postaci w 3D przy użyciu MakeHuman i bvhacker

Modelowanie w 3D wydaje się nietrywialnym zagadnieniem. Na przeszkodzie staje nie tylko brak umiejętności i doświadczenia, ale także elementy bardziej materialne. Często ograniczeniem bywa sprzęt, który nie uciągnie aplikacji do grafiki 3D, ale również oprogramowanie, które potrafi słono kosztować.

W tym wpisie pragnę przedstawić szybki sposób na modelowanie postaci 3D. Nie będzie wymagana znajomość zagadnień grafik 3D, a oprogramowanie użyte do tego wpisu jest całkowicie darmowe, również do celów komercyjnych.

Hakujemy Visual Studio — dobieramy się do niedostępnych elementów IDE

API udostępnione przez SDK do Visual Studio pozwala na olbrzymie zmiany w IDE. Niestety nie zawsze to co chcemy zrobić jest możliwe w oficjalny sposób. W tym wpisie przedstawię sposób na modyfikowanie elementów interfejsu Visual Studio, które nie są możliwe poprzez API. Będziemy hakowali Visuala :)

API do Visual Studio - mnogość możliwość, ale jednak z ograniczeniami

Ilość elementów,

Jakie elementy Visual Studio mogą być rozszerzane przez deweloperów?

IDE od Microsoftu pozwala na rozszerzenie możliwości środowiska programistycznego za pomocą wtyczek. Do jakich elementów Visual Studio można tworzyć wtyczki? W skrócie można napisać, że niemalże każda część składowa IDE jest podatna na rozbudowanie. Przyjrzyjmy się jednak szczegółom.

Menu i pasek narzędzi

IDE oferuje dodanie własnego menu i paska narzędzi. Zatem nie tylko otrzymujemy możliwość dodania opcji uruchomienia naszej wtyczki, ale także w ten sposób dodamy skrót do nowej funkcjonalności.