Xamarin.Forms Tips — WCF, Intellisense, PCL Profile, build i inne bolączki

Rozpoczynając przygodę z Xamarin.Forms można natknąć się czasami na sytuacje, które mogą przyprawić o ból głowy. Postanowiłem zebrać kilka często spotykanych problemów i przedstawić ich rozwiązania.

Reaktywacja Intellisense w Xamarin.Forms XAML

Największą bolączką w przypadku pracy z Xamarin.Forms bywa... brak Intellisense w dokumentach XAML Xamarin.Forms w Visual Studio.

Problem nie występuje zawsze i nie pojawia się na samym początku pracy z XAML pod Xamarin.Forms.

Nowości w C# 7 — jest kontrowersyjnie

Jakiś czas temu pisałem o nowościach jakie wprowadza finalna wersja C# 6. Wówczas zmiany można było przetestować w Visual Studio 2015 i spokojnie zacząć ich używać na co dzień na środowisku produkcyjnym.

Będąc na tegorocznym .NET DeveloperDays słynny Jon Skeet delikatnie musnął nowości w C# 7, pokazując Tuple i dekompozycję. Pomimo tego opinie o zmianach były dość podzielone (z przewagą tych negatywnych).

Sprawdźmy zatem całościowo jakie nowości szykują się w C# 7.

Android Wear — emulator w Visual Studio i pierwsza aplikacja w Xamarinie (C#)

Testy Motoroli Moto 360 2 w akcji Lenovo pokazały spory potencjał w aplikacjach na Android Wear. Zupełnym przypadkiem od jakiegoś już czasu grzebię się w Xamarinie, czyli platformie skierowanej do programistów .NET (C#) do tworzenia multiplatformowych aplikacji (nie tylko mobilnych). Z czystej ciekawości postanowiłem sprawdzić, jak wygląda pisanie oprogramowania na Android Wear od strony dewelopera .NET.

Motorola Moto 360 2 generacji — recenzja na sportowo

Moto 360 jest ciekawym smartwatchem, który będzie kupowany jako "przedłużenie" smartfonu. Otrzymywanie SMSów, powiadomień, szybsza i łatwiejsza komunikacja z zewnętrznymi usługami. To i wiele więcej otrzymamy wraz z przygarnięciem zegarka od Motoroli.

Przekonajmy się jednak, jak Moto 360 sprawdzi się w roli zegarka sportowego. Jeśli wydajemy na sprzęt na nadgarstek prawie 1.5 tyś zł byłoby miło, jakby mógł on spełniać także rolę zegarka sportowego.

Nowości w C# 6 — cóż ciekawego otrzymujemy?

Tak, tak, tak. C# 6 jest już z nami od jakiegoś już czasu, ale w życiu nie jest tak kolorowo i nie wszyscy mogli przejść na nowego Visual Studio 2015 tuż po tym jak się ukazał. Dodatkowo nawet jeśli ktoś już przesiadł się na najświeższe IDE od MS, to i tak nie zawsze mógł używać nowości, które wpadły wraz z C# 6.

Zatem dla niektórych będzie to przypomnienie, dla innych zapoznanie się z nowościami. Co więcej, w sieci jest wiele stron opisujących nowe elementy w C#, które... nie znalazły się w finalnym wydaniu.

Sam C# 6 nie przynosi olbrzymich zmian czy nowości.

Unique WAU Elastomer — recenzja fotela komputerowego

Na blogu wiele osób rozpisuje się odnośnie monitorów, procesorów, oprogramowania itp. Komfort pracy wynika z odpowiedniego doboru myszki, klawiatury czy ergonomicznej podkładki. Często jednak zapominamy o najważniejszym elemencie obcowania z komputerem: wygodnym fotelu.

Kupno fotela/krzesła do komputera nie jest trywialnym zadaniem. Sam przebrnąłem przez wiele większych i mniejszych recenzji, bylem w kilku sklepach meblowych, siedziałem na różnych fotelach u znajomych w pracy.

Tworzymy własny ValueConverter, czyli najbardziej przydatny obiekt w bindowaniu danych do widoku (XAML/C#)

Zapewne tworząc aplikacje w WPF czy UWP natknęliście się na to, że właściwość w modelu (ViewModelu) wymagała konwersja na inny typ lub inną wartość, aby móc jej użyć na widoku. Tworzenie jednak dodatkowych właściwości jest nieefektywne i zbędne.

Z pocą przychodzi interfejs IValueConverter, który konwertuje jedne dane na drugie, bez konieczność rozszerzania obiektu.

Konfigurujemy Unit Test w Universal Windows Platform

Do każdego projektu w Universal Windows Platform możemy dodać test jednostkowy, niezbędny do dewelopingu nowych rzeczy, czy naprawy błędów.

Taki test zapewne w wielu przypadkach będzie wymagał dodania konfiguracji, aby nie hardcodować na sztywno parametrów niezbędnych do działania (np. danych do logowania). W tym celu można podać potrzebne parametry (klucz -wartość) w pliku, z którego będą zaczytywane niezbędne informacje podczas uruchomienia Unit Testu.

Taki plik jest niezależny od kodu, a zatem nie musi być dorzucany do otwartego repozytorium.

Aktualizujemy aplikację w nowym Windows DevCenter

Wydanie aktualizacji aplikacji to spore wydarzenie dla każdego dewelopera. Niezliczone ilości godzin przesiedziane przed monitorem, kartką z notatkami, rozmowami z klientami czy testami w końcu mogą zaowocować stworzeniem poprawionej, nowej wersji oprogramowania.

Wychodzę z założenia, że proces pierwszej certyfikacji macie już za sobą i dziewicza wersja dostępna jest już w markecie.

Tworząc kolejne odsłony aplikacji na Universal Windows Platform, natknąć się można na pewne problemy i niejasności przy aktualizacji naszego programu poprzez DevCenter.