iPhone XR gubi sygnał w UK. Apple obiecuje zbadać sprawę

Strona główna Aktualności
fot. Shutterstock.com
fot. Shutterstock.com

O autorze

Pamiętacie jeszcze, jak iPhone 4 miał problemy z zasięgiem, a Apple wówczas wydał instrukcję nakazującą trzymać go w odpowiedni sposób? Cóż, firma z Cupertino znów musi wymyślić jakieś rozwiązanie, gdyż na losowe utraty sygnału zaczęli narzekać posiadacze iPhone'a XR. Przy czym cała sprawa okazuje się dość zagadkowa.

Problem z zasięgiem iPhone'a XR nie jest globalny, ale dotyczy tylko Wielkiej Brytanii, w dodatku wyłącznie abonentów sieci O2. Potwierdzono jednak, że w analogicznych warunkach inne modele smartfonów, a nawet inne iPhone'y działają jak należy.

Tym gorzej, że sprawa jest ponoć naprawdę poważna. Jak czytamy w raporcie BBC, niektórzy użytkownicy doświadczają opisywanego zjawiska kilkukrotnie na dobę. Operator natomiast chwilowo ma tylko jedno rozwiązanie. Radzi, aby wyłączyć i uruchomić ponownie smartfon. Innymi słowy: nie wie w czym rzecz, więc rzuca komunałem.

Teraz jednak rzecznicy Apple i O2 zgodnie zapewnili, że gruntownie zbadają sprawę

– Ściśle współpracujemy z naszymi partnerami w celu rozwiązania sporadycznego problemu dotyczącego niektórych klientów korzystających z iPhone'a XR – oświadcza przedstawiciel O2, marginalizując jednak skalę zjawiska. – Zdajemy sobie sprawę z problemu powodującego przerywane połączenia sieciowe, które wpływają na niektórych klientów O2, i będziemy mieć poprawkę w nadchodzącej wersji oprogramowania – wtóruje mu Apple.

Co ciekawe, według doniesień żaden inny iPhone takiego problemu w UK nie ma, czy to droższy XS czy nowszy 11. Starsze wersje również działają poprawnie, czytamy.

© dobreprogramy