iPhone'y mają problem z obsługą funkcji telefonu. Obecnie znane rozwiązania są tylko tymczasowe

Strona główna Aktualności

O autorze

Użytkownicy smartfonów Apple'a od kilkunastu dni skarżą się na pojawiające się u niektórych problemy z obsługą aplikacji telefonu. Okazuje się, że iPhone'y z zainstalowanym systemem iOS 12 (także te zaktualizowane już do wersji 12.0.1) w niektórych przypadkach zawieszają się podczas próby wyświetlenia listy kontaktów. Aplikację da się ostatecznie zamknąć, ale problem powraca przy ponownej próbie uruchomienia, w praktyce uniemożliwiając swobodne wykonywanie połączeń.

Na ten wciąż nierozwiązany problem zwraca uwagę serwis Softpedia sygnalizując, że usterka dotyczy między innymi iPhone'ów 6, 7, 8 oraz jubileuszowego modelu X. O konkretnych przypadkach można przeczytać w jednym z kilku wątków rozpoczętych w tej sprawie na stronach pomocy technicznej Apple. Zgłoszenia pojawiły się tu jeszcze w pierwszym tygodniu października i jak widać do dzisiaj nie znaleziono jednoznacznego rozwiązania opisywanych problemów.

Niektórzy użytkownicy zauważają, że ponowne uruchomienie telefonu lub przywrócenie go do ustawień fabrycznych przynosi pozytywny efekt, ale jest skuteczne tylko przez pewien czas. Inni zauważają, że taka operacja nie przynosi efektu, co potwierdza jeden z użytkowników iPhone'a SE. Zrestartowanie telefonu niczego nie zmieniło. Muszę korzystać z Siri, by wykonywać połączenia. Sprawdzałem, jak wykonać połączenie alarmowe w przypadku, gdybym musiał zadzwonić na 911 i okazuje się, że Siri nie potrafi tego zrobić. Smartfon, który nie potrafi wykonywać połączeń... – czytamy w jednym z wpisów z pierwszej połowy października.

Co ciekawe, wśród proponowanych rozwiązań problemu znalazła się także dość długa instrukcja tłumacząca w jaki sposób zainstalować w telefonie nową wersję iOS za pośrednictwem komputera. Taka metoda ma gwarantować zamianę wszystkich plików systemu, zamiast tylko tych związanych z aktualizacją, co ma stanowić rozwiązanie problemu. Kto inny zwraca jednocześnie uwagę, że w jego przypadku pomocne okazało się zrestartowanie ustawień sieci.

Jak się okazuje, wszystkie te rozwiązania mają wspólny mianownik, a jest nim jedynie tymczasowa skuteczność. Przed weekendem w wątku pojawiła się informacja od jednego z użytkowników, który opowiedział o swojej rozmowie telefonicznej z pomocą techniczną Apple. Jak relacjonuje, producent miał potwierdzić, że prace nad rozwiązaniem opisywanego problemu są już toczone, a wszystkie metody radzenia sobie z usterką na własną rękę przyniosą skutek wyłącznie na pewien czas. Wszystko wskazuje również na to, że błąd może się pojawiać na dowolnych iPhone'ach z iOS 12. Niektóre z najświeższych raportów potwierdzają także jego występowanie w przypadku iPhone'a XS.

© dobreprogramy