iPhone'y od teraz będą wyświetlać reklamy w powiadomieniach. Apple właśnie zmieniło zasady

Strona główna Aktualności

O autorze

Serwis 9to5Mac zauważył, że Apple zmieniło wytyczne dotyczące aplikacji trafiających do AppStore. Wśród wielu nowych zasad pojawia się jedna kluczowa wzmianka. Dotychczasowe restrykcje dotyczące powiadomień push się zmieniły i teraz aplikacje będą mogły wyświetlać z ich pomocą reklamy. O ile zgodzi się na to użytkownik.

Apple przez wiele lat strzegło swojego bastionu prywatności. Unikano reklam, a szczególnie marketingu bezpośredniego. Ale pieniądze mogą zmienić wszystko. Apple właśnie zmieniło zdanie i wkrótce wśród powiadomień systemowych mogą pojawiać się reklamy. Oczywiście za zgodą użytkownika, ale jak jest z nadawaniem uprawnień chyba wszyscy wiemy. Spora część użytkowników nie zwraca uwagi, na co się zgadza.

Całe szczęście, że deweloperzy aplikacji na iOS wyrażający chęć reklamowanie się przez powiadomienia, będą musieli w prosty sposób oferować wyłączenie tej funkcji. Niemniej jednak cała ta zmiana jest dość zabawna, biorąc pod uwagę praktyki Apple z ostatnich kilku lat. Firma teoretycznie walczyła z tego typu reklamą, a jednocześnie sama ją praktykowała.

Apple zezwoli na reklamy w powiadomieniach push, ale czy to coś złego?

Wielu użytkownikom a także deweloperom to nie pasowało. Teraz, aby załagodzić sytuację, postanowili po prostu zmienić zdanie. W ten sposób nikt ich nie oskarży o potencjalne wykorzystywanie przewagi swojej pozycji, jaką mają będąc twórcami systemu operacyjnego. Niedawno pojawiły się kolejne tego typu przypadki.

Apple chyba zdaje sobie sprawę z tego, że nikt nie lubi reklam. I wprowadza potencjalny marketing bezpośredni w dobry sposób. Właściciel iPhone'ów będą mogli dostosować, od których aplikacji chcą otrzymywać reklamy. Niewykluczone, że część z nich może przynieść korzyść użytkownikom. Gorzej, jeśli Amazon zapyta, czy nie poszukują produktu, o którym przed chwilą rozmawiali.

© dobreprogramy
s