iTunes cały czas do przodu... Strona główna Aktualności17.12.2003 16:09 Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Od momentu uruchomienia internetowego sklepu z muzyką dostępnego dla użytkowników Windows, Apple Computer niemal podwoiło sprzedaż muzyki. Od kwietnia klienci iTunes pobrali 25 mln piosenek, z czego 12 mln w pierwszych dwóch miesiącach działania sklepu. Klienci iTunes średnio pobierają 1,5 mln piosenek tygodniowo, przyznał Rob Schoeben, wiceprezes działu marketingu Apple. Firma spodziewa się, że na pierwsze urodziny iTunes w kwietniu 2004r. sklep zanotuje 100 mln sprzedanych utworów. Ogromny wzrost sprzedaży muzyki przez iTunes przekroczył nawet oczekiwania analityków. "To fakt warty podkreślenia, że ludzie zaakceptowali legalną dystrybucję muzyki online" - powiedział Phil Leigh, analityk Inside Digital Media. Sklep Apple spotkał się z szerokim uznaniem internautów, do czego w dużej mierze przyczyniła się inicjatywa branży muzycznej przeciwko sieciom nielegalnej wymiany muzyki P2P, takich jak Kazaa, czy Napster. W odróżnieniu od bezpłatnych sieci P2P, iTunes pobiera od klientów opłatę 99 centów za każdą sprzedaną piosenkę, z której część stanowią tantiemy dla wykonawców. I choć Apple na samej sprzedaży piosenek zarabia stosunkowo niewiele, to iTunes wspomaga sprzedaż przenośnych odtwarzaczy muzyki iPod. W październiku firma sprzedała 1,4 mln iPodów i przewiduje dalszy wzrost w związku z okresem przedświątecznych zakupów. Jednak rola iTunes na rynku internetowych sklepów muzycznych jest nie do przecenienia. Jak szacuje Digital Insight´s Leigh, sklep Apple posiada około 70% udziałów w ogólnym rynku legalnych sprzedawców muzyki online. Organizacja przewiduje, że w tym roku sprzedaż iTunes będzie co najmniej pięciokrotnie większa, niż wszystkich rywali łącznie. Ale w przyszłym roku sytuacja na rynku może ulec zmianie, gdyż przewidywany jest wzrost konkurencji. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także iPhone XR – Apple zaczyna bardziej agresywną promocję. Reklama pojawiła się w App Store 8 gru 2018 Mateusz Budzeń Sprzęt 46 Jeden SMS może wystarczyć, aby przechwycić całą zawartość skrzynki e-mailowej 5 wrz Piotr Urbaniak Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 37 Apple WWDC: macOS 10.15 Catalina i koniec iTunes 3 cze Anna Rymsza Oprogramowanie 21 „Przecenione” doładowanie iTunes, czyli promocja po polsku (aktualizacja) 23 gru 2018 Piotr Urbaniak Biznes 127
Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Od momentu uruchomienia internetowego sklepu z muzyką dostępnego dla użytkowników Windows, Apple Computer niemal podwoiło sprzedaż muzyki. Od kwietnia klienci iTunes pobrali 25 mln piosenek, z czego 12 mln w pierwszych dwóch miesiącach działania sklepu. Klienci iTunes średnio pobierają 1,5 mln piosenek tygodniowo, przyznał Rob Schoeben, wiceprezes działu marketingu Apple. Firma spodziewa się, że na pierwsze urodziny iTunes w kwietniu 2004r. sklep zanotuje 100 mln sprzedanych utworów. Ogromny wzrost sprzedaży muzyki przez iTunes przekroczył nawet oczekiwania analityków. "To fakt warty podkreślenia, że ludzie zaakceptowali legalną dystrybucję muzyki online" - powiedział Phil Leigh, analityk Inside Digital Media. Sklep Apple spotkał się z szerokim uznaniem internautów, do czego w dużej mierze przyczyniła się inicjatywa branży muzycznej przeciwko sieciom nielegalnej wymiany muzyki P2P, takich jak Kazaa, czy Napster. W odróżnieniu od bezpłatnych sieci P2P, iTunes pobiera od klientów opłatę 99 centów za każdą sprzedaną piosenkę, z której część stanowią tantiemy dla wykonawców. I choć Apple na samej sprzedaży piosenek zarabia stosunkowo niewiele, to iTunes wspomaga sprzedaż przenośnych odtwarzaczy muzyki iPod. W październiku firma sprzedała 1,4 mln iPodów i przewiduje dalszy wzrost w związku z okresem przedświątecznych zakupów. Jednak rola iTunes na rynku internetowych sklepów muzycznych jest nie do przecenienia. Jak szacuje Digital Insight´s Leigh, sklep Apple posiada około 70% udziałów w ogólnym rynku legalnych sprzedawców muzyki online. Organizacja przewiduje, że w tym roku sprzedaż iTunes będzie co najmniej pięciokrotnie większa, niż wszystkich rywali łącznie. Ale w przyszłym roku sytuacja na rynku może ulec zmianie, gdyż przewidywany jest wzrost konkurencji. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji