iPhone XR – Apple zaczyna bardziej agresywną promocję. Reklama pojawiła się w App Store

Strona główna Aktualności
iPhone XR pojawił się w sklepie z aplikacjami. (depositphotos)
iPhone XR pojawił się w sklepie z aplikacjami. (depositphotos)

O autorze

Najtańszy z tegorocznych iPhone’ów – model XR – miał być tym, który pozwoli osiągnąć rekordowe wyniki sprzedaży. Jednakże raporty, oparte na informacjach wyciągniętych od partnerów Apple, wskazują, że zainteresowanie ma być sporo niższe niż wstępnie zakładano. Co więcej, potwierdza to bardziej agresywna polityka promowania nowego smartfonu.

Jak informuje serwis 9to5Mac, użytkownicy starszych modeli iPhone’ów mogli zobaczyć reklamę iPhone’a XR po wejściu do sklepu z aplikacjami. Nie była to klasyczna reklama, ale Apple wykorzystał jedną z funkcji App Store, aby promować model XR.

W App Store aplikacje promowane są z wykorzystaniem artykułów. Trzeba przyznać, że to naprawdę dobry pomysł – artykuł skupia kilka aplikacji o danej tematyce, np. najlepsze aplikacje dla ucznia, najlepsze dla osób aktywnych fizycznie czy ciekawe propozycje dla użytkowników zainteresowanych rozszerzoną rzeczywistością. Jednakże, jak się okazuje, artykuły można również wykorzystać do reklamowania iPhone’a XR – nie brakuje opinii, że to słaba zagrywka ze strony Apple.

Użytkownicy starszych modeli iPhone’ów, po wejściu do App Store, mogą zobaczyć artykuł Upgrade to iPhone XR, Then Get These Apps, który namawia do kupna modelu XR. Dowiemy się z niego, że m.in. dzięki nowemu procesorowi (Apple A12), wszystko będzie działać szybciej. Ponadto, artykuł zawiera listę aplikacji mających w pełni wykorzystywać możliwości iPhone’a XR.

Z aktualnych informacji wynika, że promocja iPhone’a XR pojawiła się wyłącznie na terenie USA. Artykuł był wyświetlany na iPhone’ach 8 i X. Jednakże niebawem może zostać on rozszerzony na nowe regiony. Oczywiście nie trafił do osób z nowymi modelami XS, XS Max i XR. No cóż, sprzedaż najwidoczniej nie spełnia oczekiwań – wcześniej już podjęto odpowiednie kroki mające pomóc w zwiększeniu zainteresowania nowym modelem.

© dobreprogramy