Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji
Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Allegro – tandeta, neutralny komentarz i odwet sprzedawcy

Kiedy przeczytałem informację o zmianach w systemie komentarzy na Allegro – nie ukrywam – ucieszyłem się. Zdarzyło mi się wystawić komentarz neutralny, w zamian za co zostałem nagrodzony przez sprzedawcę komentarzem negatywnym, dodatkowo okraszonym jakimś zupełnie od czapy opisem. Byłem przekonany, że wraz z nowymi zasadami takie historię nie będą miały już miejsca. Myliłem się…

Kupiłem na aukcji nr 6776496230 dwa adaptery ze złącza micro usb na złącze lighting. Jak widać, sprzedawca zaoferował promocję polegającą na przecenie z 35 zł na 2,99 zł. Jak tu nie kupić? Wcześniej, rzecz jasna sprawdziłem że, na innych swoich aukcjach, ten sprzedawca wystawiał tak samo wyglądające i opisane adaptery za 35 zł.

Zapłaciłem z góry i jako formę wysyłki wybrałem list polecony priorytetowy. Cztery dni robocze zabrało sprzedawcy spakowanie towaru do koperty i jego wysłanie. Nie jest to żaden problem, jestem tolerancyjny, trzeba to zrozumieć, że może użytkownik Filarbud vel Techimport vel H4 vel IMPORTtani vel (ciekawe ile jeszcze ma kont na Allegro?) ma daleko na pocztę.

Cokolwiek by jednak nie mówić, w końcu adaptery otrzymałem. Chwała Poczcie Polskiej. Problem polega na tym, że adaptery okazały się ekstremalnie tandetne i rozleciały się po kilku użyciach (więcej niż dwóch, mniej niż pięciu). Dokładnie rzecz biorąc, kiedy je wyciągałem z ipada to się rozleciały na takie elementy:

Pal licho, gdyby to się przydarzyło jednemu. Nie, to się zdarzyło obu. Proszę mi więc nie mówić, że to nie jest tandeta. Może powinienem się cieszyć z tego, że taka tandeta nie spaliła mi iPada? Z drugiej strony to nie jest jakiś specjalnie duży problem bo w końcu:

Co kropelka sklei, sklei,
żadna siła nie rozklei…

Z trzeciej strony opakowanie dobrej jakości cyjanopanu kosztuje więcej niż taki adapter.

Jeżeli o mnie chodzi, to po tym jak mi się te wtyczki w rękach rozleciały to się tak zwyczajnie i po ludzku wkurzyłem. I wtedy dostałem maila z systemu Allegro pt: „Czy jesteś zadowolony z zakupu od Filarbud?”. Wystawiłem więc ocenę następującą:

Jak widać, negatywnie oceniłem towar a pozytywnie firmę. Można więc powiedzieć, że w pewnym stopniu jest to odpowiednik starej oceny neutralnej. I o sprawie zapomniałem.

Dziś odbieram telefon. Słyszę damski głos: „Pan nam wystawił negatywny komentarz”. Odpowiadam: „Nie wam ale przedmiotowi”. Głos po drugiej stronie na chwilę się zawiesił a potem usłyszałem gadkę-szmatkę o tym, jak to w trosce o najwyższą jakość i takie tam… a po za tym, sprzedają tyle i nikt się nie skarży, tylko ja… Podsumowałem to tym, że gdyby faktycznie zależałoby im na jakości to nie wprowadzali by do swojej oferty tandety i nie dopuszczali do takich sytuacji. Na tym rozmowę zakończyliśmy. Uderzyło mnie to, że Pani nie zapytała co się właściwie stało. Po kilkunastu minutach dostałem z systemu Allegro maila z taką treścią:

Czyli co? Nie pytali mnie co się stało bo z góry wiedzieli, że chodzi o „niepodlegające gwarancji uszkodzenia mechaniczne” (np. pogryzłem je).

To jeszcze nie koniec. Pietnaście minut później dostałem następnego maila z systemu Allegro pt: „Prośba o usunięcie komentarza” z treścią:

Chciałbym więc publicznie odpowiedzieć: NIE, NIE DOGADAMY SIĘ!

Do Allegro mam żal o to, że w praktyce jest tak jak było… Nic się nie zmieniło...  

inne

Komentarze

0 nowych
Berion   15 #1 04.08.2017 22:42

I słusznie. ;]

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #2 04.08.2017 23:56

Ja tu widzę inny problem. Jakim cudem uwierzyłeś, że za 3zł dostaniesz coś co się nie rozleci w rękach :)

Pudel89   10 #3 05.08.2017 00:09

@DjLeo: Magia? Szamanizm? VooDoo? LGBT?
Tak serio, trzeba naprawdę abstrakcyjnie myśleć by całą sytuację opisywać na Blogu :)

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #4 05.08.2017 00:34

@Pudel89: Nie wiem jak Ty, ale ja bym za 3zł złożył pozew z powództwa cywilnego, a całą sprawę nagłośnił w mediach. No chyba, że by mi się nie chciało, to bym pewnie napisał na blogu DP, taniej by wyszło (bym 2 razy zaoszczędził, taki deal)... :)

gowain   19 #5 05.08.2017 01:17

@DjLeo: Ciekawe czy iPhone'a też kupił z przeceny z 1500zł na 54zł ;)

januszek   21 #6 05.08.2017 05:11

@DjLeo: Twoim zdaniem to moja wina więc naiwność została ukarana? Brawo Ty ;)

que_pasa   9 #7 05.08.2017 07:29

dobrze wiedzieć kogo unikać na alledrogo. szkoda ze nie ma nigdzie takiej niezależnej czarnej listy sprzedawców.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #8 05.08.2017 07:59

@gowain: Nie wiem czy to by nie było za drogo. Ale jak by była promocja za 2,99 to może by nawet kupił ze dwa ;)

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #9 05.08.2017 08:03

@januszek: Zgadzam się, twoja naiwność to twoja wina ;)

yuwo   10 #10 05.08.2017 08:17

Jak jeszcze był stary system komentarzy, to też miałem podobną przygodę. Dałem komentarz neutralny z opisem sytuacji. Jako, że rzecz była tania (kupiona w pakiecie z innymi), to nie zamierzałem jej odsyłać. W zamian dostałem negatywny komentarz od sprzedawcy - że niby jestem pieniacz itd. :-)

  #11 05.08.2017 10:02

Na chińskim portalu o podobnym profilu jest lepiej. Tam nie ważne są komentarze, a razie co pieniądze zostaną zwrócone. Zresztą komentarz można zawsze dać negatywny i nie ma odwetu. A na Aledrogo było od zawsze tak, że jak zawsze jest tandeta i nie ma ochrony dla kupującego. Kiedyś coś kupiłem, sprzedawca niby miał jakieś problemy, kiedy chciałem zwrot pieniędzy to Aledrogo powiedziało, że czas na reklamację upłynął. Dlatego kupuję bezpośrednio z Chin. Taniej, pewniej, tylko powoli. Były reklamacje - ale zwrot pieniędzy zawsze zakończył się sukcesem. Kupiłem zawirusowaną kamerę - kamera została ale pieniądze oddali.

januszek   21 #12 05.08.2017 10:18

@DjLeo: Naiwność klienta nie daje sprzedawcy prawa do kłamania w odwecie, żeby w ten sposób naciskać klienta do wycofania komentarza - o czym jest ten wpis.
ps. Tak swoją drogą, naiwny jest ktoś, kto dokładnie taki sam adapter kupuje za 70 zł ;)

Autor edytował komentarz w dniu: 05.08.2017 10:19
AntyHaker   21 #13 05.08.2017 11:33

A wystarczyło z Chin sprowadzić :P

xomo_pl   23 #14 05.08.2017 11:35

@januszek: kupujesz iPada za kilka tysięcy a potem żałujesz na porządne akcesoria i kupujesz badziewie za 2.99 zł licząc na to, że będzie niezniszczalne? i jeszcze obwiniasz za to sprzedawcę psując mu opinię na allegro - te gwiazdki nie są niezależne od siebie, szczególnie, że to co oceniłeś na 1/5 to nie jest ocena produktu tylko zgodności z opisem oferty... a gdzie w ofercie masz, że są niezniszczalne? przez takie oceny potem sprzedawcom niestety leci ocena w dół i łatwo mogą stracić np. standard allegro mimo, że żadnej ich winy w tym nie ma w zasadzie. Zgodzę się natomiast z tym, że sposób komunikacji firmy z klientem po wystawionym komentarzu jest absurdalny i zasługuje na krytykę.

januszek   21 #15 05.08.2017 11:38

@xomo_pl: goto #11 :)

  #16 05.08.2017 12:10

Miałam podobną sytuację na Allegro, gdzie negatywnie oceniłam produkt, zaś pozytywnie sprzedawcę. Napisałam też do administratorów Allegro maila z pytaniem, czy system komentarzy nie może być na podobnej zasadzie jak np. w Ceneo, gdzie osobno oceniam sprzedawca, a osobno produkty. I w odpowiedzi otrzymałam informację, że jest to niemożliwe z powodu tego, że to sprzedawca odpowiada za jakość produktów, które sprzedaje. Sytuacja dotyczyła zakupu zastawy stołowej z porcelany, a potem klatki dla chomika:) Po raz pierwszy transakcję oceniłam neutralnie i też dostałam komentarz negatywny, że "ja się czepiam", po raz drugi - nawiązałam rozmowę ze sprzedawcą, poprzez zgłaszanie i rozwiązywanie sporów. Sprzedawca mi odpisał "że 99,9% klientów z zakupu było zadowolonych, a że moja ocena jest mocno subiektywna", a fakt, że sprzedawca nie podał w opisie, że klatka jest przeznaczona dla małych zwierzątek typu mysz, chomik dżungarski i że dla chomika syryjskiego taka klatka jest za mała, ponadto klatka plastikowa wymagała montażu (brak w opisie towaru), podczas którego to jedna część mi pękła a reszta nie chciała się złożyć do postaci klatki. Śmiechu warte to wszystko byłoby, gdyby nie fakt, że za klatkę dla chomika syryjskiego dałam prawie 60 zł !

qbpm   4 #17 05.08.2017 12:30

@DjLeo: Jeśli ktoś sprzedaje cokolwiek, czy przedmiot czy usługę, zawsze ona MUSI BYĆ zgodna z opisem. Pomijam akurat tego sprzedawcę i ten przedmiot, chodzi mi ogólnie. Jeśli ktoś napisze, że złącze ma pozłacane końcówki i jest pancerne, i nie ważne czy sprzedaje to za 1 grosz 100 sztuk czy za 100zł 1 sztukę, to MA OBOWIĄZEK BYĆ TAKIE, JAK NAPISAŁ W OPISIE. Choćby milion sztuk kosztowało u niego 1 grosz MA TAKIE BYĆ JAK JEST W OPISIE i KONIEC. Czemu dajesz przyzwolenie na oszukiwanie, bo przecież kwota jest niewielka? Nie ważne jest jaka jest kwota, oszustwo jest zawsze oszustwem i powinno być piętnowane.

Domker   7 #18 05.08.2017 12:47

O Allegro już było dużo tematów, a to tylko kolejny z nich. ;)

januszek   21 #19 05.08.2017 12:52

@qbpm: DjLeo takie sprawy kwituje bananami ;) vide: https://www.dobreprogramy.pl/DjLeo/Uwazaj-co-kupujesz-czyli-nowka-ale-uzywana,39...

Autor edytował komentarz w dniu: 07.08.2017 19:24
takijeden.ninja   7 #20 05.08.2017 13:22

Super! Dowiedzieliśmy się o kolejnym sprzedawcy, który jest bardziej sprytny niż inni, bo nie tylko zamawia tani towar z Chin, ale nawet bierze sort już tam oznaczony jako wybrakowany.
Z drugiej strony, sprawę opisuje bloger z technicznym doświadczeniem, który do drogich urządzeń, za które przecież mało nie zapłacił będzie teraz wtykał to tanie gówienko...

Sprytnie próbujesz odwrócić kota ogonem próbując całą tą kuriozalną sytuację przykryć systemem komentarzy Allegro, ale mnie przeraża co innego. Przeraża mnie Twoja postawa, bo niestety staje się ona coraz bardziej powszechna społecznie. Konkretnie chodzi mi o drogie zakupy czegoś tam (często łechcącego ego właściciela), a potem oczekiwanie od innych sprzedawców irracjonalnej taniochy w postaci produktów lub usług i korzystanie z nich.
I nie ma znaczenia czy jest to elektronika czy wykonanie trawnika.

klatu   2 #21 05.08.2017 13:37

@januszek czemu nie reklamowałeś wadliwego towaru?

januszek   21 #22 05.08.2017 13:39

@takijeden.ninja: Wystarczyłoby, żeby do mnie nie dzwonili z pretensją o opinię a w odpowiedzi na komentarz napisali, np: "przepraszamy za kłopot, postaramy się lepiej wybierać naszych dostawców" etc.

Co do reszty Twojego komentarza - proponuję zakład. Obaj wpłacimy do Zaufanej Trzeciej Osoby (np djLeo) po 100 zł. Potem kupię na Allegro adapter lighting/musb ale w znacznie wyższej cenie. Kiedy go dostarczą to go rozbiorę i porównam z tym za 2,99 zł. Jeżeli okaże się, że to są te same to ja zgarniam pulę. Jeśli nie to Ty. Wchodzisz? ;)

ps. to nie moja wina, że sprzedawcy na allegro wikłają się w wojny cenowe...

Autor edytował komentarz w dniu: 05.08.2017 13:42
takijeden.ninja   7 #23 05.08.2017 14:09

@januszek: Z tym zakładem to zaczynasz kręcić jak w forumowym wątku o poprawnej pisowni. Dobrze wiesz, że adapter trzeba kupić dobry, a ten z uwagi na swoje walory nie będzie ultra tani - dokładnie w tej kolejności. Kupowanie podobnego bubla w wyższej cenie niczego nie zmieni. Propozycję rozbierania adaptera traktuję jako dziwny dowcip, adapter to nie tylko "styki", ale i jego obudowa.

Kupując tani badziew w nadziei nabycia dobrego produktu nakręcasz rynek sprzedaży szmelcu, więc nie rób z siebie naiwnego niewiniątka.

* tak, ja też nie jestem bez winy. Zdarza mi się kupić coś kuriozalnej jakości, ale kupuję to z pełną premedytacją podejrzewając co dostanę.

Autor edytował komentarz w dniu: 05.08.2017 14:10
wojtekadams   18 #24 05.08.2017 14:29

@gowain: dokładnie Promocja słowo klucz :) Jakiej jakości nożna się spodziewać za 3zł ;)

Autor edytował komentarz w dniu: 05.08.2017 14:41
januszek   21 #25 05.08.2017 14:37

@klatu: Uznałem, że cyjanopan będzie znacznie prostszą i znacznie tańszą opcją od procedury reklamacyjnej opisanej przez sprzedawcę.

januszek   21 #26 05.08.2017 14:40

@takijeden.ninja: Nie szukałem najtańszej opcji. Najpierw znalazłem tę za 35 zł a dopiero potem, kiedy sprawdziłem inne przedmioty tego sprzedawcy zauważyłem, że ma promocję z 35 na 2,99. Linki do obu tych aukcji masz w moim wpisie.

MartinaNeumayer   6 #27 05.08.2017 14:54

Kit we wsio.. ale oni nieźle ludzi dymali na tej tandecie.. 35pln za toto?!
Fakin-qr..a-najs!
Ktoś, kto za tą cenę kupił, zrobił kure dila galaktyki :D

januszek   21 #28 05.08.2017 15:04

@MartinaNeumayer: wojtekadams i gowain to są, jak wyżej widać, spece od oceny jakości wg ceny, więc pewnie w takich ekspertów sprzedawca aukcją za 35 zyli celował ;)

  #29 05.08.2017 15:29

@januszek: "Tak swoją drogą, naiwny jest ktoś, kto dokładnie taki sam adapter kupuje za 70 zł "

A skąd wiesz że to będzie ten sam "adapter" ... Może ten za 70zł ma zabezpieczenia przeciwzwarciowe. Mam sam wrażenie że teraz zachowujesz się jak (nie obraź się) przysłowiowy "janusz". Kupujesz coś za 3 zeta z "przeceny" 35zł... taaa i nie wyczułeś w tym chwytu marketingowego. A teraz swój żal za 3 złote wylewasz na sieci. Nie no trochę to żałosne.

MartinaNeumayer   6 #30 05.08.2017 15:34

@januszek: Nie to miałam na myśli. Miałam "przyjemność" mieć w łapce kiedyś owo urządzonko (na szczęście nie moje). Kumpel wyrzucał.. więc wzięłam żeby sobie je rozbebeszyć i zerknąć we flaki. Masakra po prostu. Strach to podłączać. Nie mówiąc, o tym, że ceny tego idą w centy na "skośnych giełdach".

klatu   2 #31 05.08.2017 15:36

@januszek: Więc odmówiłeś sprzedawcy prawa do naprawy/wymiany/zwrotu pieniędzy po to aby wystawić mu krzywdzący komentarz.

Bo ty tak chciałeś.
I uważasz, że zachowałeś się w porządku, bo ta "opcja" była tańsza?

januszek   21 #32 05.08.2017 15:38

@MartinaNeumayer: Tak, masz rację. Pogooglałem chwilę i znalazłem hurtowe oferty sprzedaży (od 100szt) zaczynające się od 0,20 usd.

Autor edytował komentarz w dniu: 05.08.2017 15:39
oprych   14 #33 05.08.2017 15:43

Jakbym zapłacił za to 35 zł, to bym zrobił niezłą wojnę :)
A tak na marginesie, ty czekałeś 4 dni z Allegro. A ja zamówiłem ojcu laptopa w Chinach w poniedziałek popołudniu, w czwartek ojciec już go miał :)

januszek   21 #34 05.08.2017 15:46

@klatu: Komentarz nie dotyczył sprzedawcy tylko towaru. Wystawiłem go *nie zamiast* reklamacji - co sugerujesz, tylko pod wpływem ipulsu, kiedy allegro przysłało maila aby ocenić *moje* zadowolenie z transakcji. Tak działa allegro. Jeśli sprzedawca tych zasad nie akceptuje to powinien opuścić ten kanał sprzedaży a nie kłamać w komentarzach i personalnymi argumentami atakować klienta.

Autor edytował komentarz w dniu: 05.08.2017 15:47
MartinaNeumayer   6 #35 05.08.2017 15:46

@januszek: Tak.. walą to na worki ;) Są też i mniejsze.. 50tki też widziałam.

gowain   19 #36 05.08.2017 15:55

@januszek: Jak widać to ty jesteś specem od kupowania na allegro...

januszek   21 #37 05.08.2017 15:58

@gowain: Po czym konkretnie to wywnioskowałeś?

klatu   2 #38 05.08.2017 16:06

@januszek: Piszesz: "Uznałem, że cyjanopan będzie znacznie prostszą i znacznie tańszą opcją od procedury reklamacyjnej",

a zaraz potem: "Wystawiłem go *nie zamiast* reklamacji"

Sam sobie zaprzeczasz. Albo nie wiesz co piszesz albo kłamiesz.

januszek   21 #39 05.08.2017 16:16

@klatu: Reklamacja to moje prawo a nie obowiązek. Mam prawo do nieskładania reklamacji. Allegro pytając mnie: „Czy jesteś zadowolony z zakupu od Filarbud?” działa zupełnie niezależnie od postępowania reklamacyjnego. Wnioski, które wyciągasz są absurdalne.

KyRol   18 #40 05.08.2017 16:32

A ja powtórzę swoje - po co tracić czas i nerwy na zabawy w wystawianie ocen i komentarzy, skoro nie ma takiego obowiązku? Przykładowo ja na przestrzeni co najmniej 15 lat nie wiem czy dorobiłem się 30 gwiazdek. Jest to i tak o wiele za dużo żeby jakiś sprzedający mnie straszył wyłącznie wysyłką z płatnością przy odbiorze, więc... Powtórzę swoje - zabawa w opinie to zupełna strata czasu, lepiej przed zakupem zastanowić się czy towar będzie objęty ochroną kupujących i w jakim zakresie. Jeśli jest nam pisane, że mamy trafić na debila-sprzedającego czy debila-kupującego to na niego i tak trafimy...

Autor edytował komentarz w dniu: 05.08.2017 16:33
klatu   2 #41 05.08.2017 16:35

@januszek: Logika też jest absurdalna, jak nie jest po twojej myśli.
Logika w stylu: Mam prawo nie składać reklamacji ale i tak mam prawo mieć pretensje, że to bubel.

Masz prawo do reklamacji, masz prawo do wystawiania krzywdzących innych komentarzy. A kontrahenci mają prawo się do niech odnieść.
Tak działa Allegro. Nie wiedziałeś o tym?

januszek   21 #42 05.08.2017 16:44

@klatu: Aby zobaczyć symetrię pomiędzy poniższymi komentarzami trzeba mieć bardzo wąskie klapki na oczach:

"Adaptery Micro-USB Lighting okazały się być tak tandetne, że rozleciały się po kilku użyciach..."

"Witam, pomimo ewidentnie mechanicznych uszkodzeń adapterów, które to nie podlegają gwarancji skontaktowaliśmy się z kupujący w celu wyjaśnienia sytuacji i dojścia do porozumienia, niestety kupujący był nieuprzejmy i nie wyraził chęci dogadania się. Jestem bardzo przykro lecz odradzamy współpracę z tym użytkownikiem"

ps. pisownia oryginalna...

Autor edytował komentarz w dniu: 05.08.2017 16:47
klatu   2 #43 05.08.2017 16:47

@januszek: A ktoś coś mówił o jakiejś symetrii?

januszek   21 #44 05.08.2017 16:52

@klatu: Tak, użyłeś odwrotności mojej argumentacji... To jest właśnie symetria.

ps. Swoją drogą, nie jestem Jessiką Ferrari, więc po wpisie na moim blogu sprzedawca nie zbankrutuje. Być może będzie to dla niego zachęta do tego aby przemyśleć swój model biznesowy bo o ile sprzedaż tandety, która się tylko rozlatuje i wystarczy kropelka Kropelki aby to naprawić, jest tylko IRYTUJĄCA to może się kiedyś zdarzyć tak, że trafi się taka tandeta, która będzie palić porty w ajfonach i ajpadach do których się takie coś podłączy. Wtedy straty sprzedawcy mogą być znacznie większe niż można to sobie wyobrazić...

klatu   2 #45 05.08.2017 17:02

@januszek: Czyli nikt nic o symetrii nie wspominał, ale i tak ktoś mówił o symetrii bo TY tak uznałeś. Brawo!

I nie, nie używałem twojej argumentacji ani żadnej odwrotności i innych urojeń.

A swoją drogą następnym razem może zanim wystawisz negatywa/neutrala to skontaktuj się ze sprzedawcą, co?
Myślałeś już o tym, czy jednak dowalić komuś jest przyjemniej. Zwłaszcza jak ten ktoś się nie może bronić. Albo raczej jak TY UWAŻASZ, że nie może.

januszek   21 #46 05.08.2017 17:11

@klatu: Napisałem, że skoro sprzedawcy nie odpowiada system komentowania transakcji to powinien opuścić ten kanał sprzedaży. Ty napisałeś, że sprzedawca ma takie samo prawo do odpowiedzi na komentarz jak klient do jego wystawienia - to jest właśnie symetria. Nawet jeśli tego nie rozumiesz, to nadal jest to symetria :)
Oparty o symetrię argument jest absurdalny bo przegapiłeś co pisałem, że mi nie przeszkadza to, że sprzedawca odpowiedział ale to, że w tej odpowiedzi *skłamał* i zastosował *argumentację personalną*.

Pudel89   10 #47 05.08.2017 18:16

@DjLeo: Good job, bro :D

pamix   7 #48 06.08.2017 17:26

Ludziska, dlaczego kopiecie leżącego ? On chyba już pojął pewne rzeczy.

Ceny niektórych akcesoriów do tego sprzętu są absurdalnie drogie, choć moim zdaniem to trochę nasza wina czyli konsumentów, bo chcemy kupować iZabawki, a to jest ściśle powiązane z akcesoriami.

Ja rozwiązuje takie sprawy tak jak w pewnym skeczu kabaretowym. Dzwoni tam żona do męża i oświadcza, że miała stłuczkę, a ten mówi "To idź dogadaj się z kierowcą ............. To z motorniczym". Zwyczajnie dzwonię do sprzedawcy i informuję o problemie i robię wszystko bym dostał nowy sprzęt lub zwrot gotówki. Wcześniej jednak upewniam się czy zakup w danym sklepie będzie "bezpieczny". Najczęściej mimo problemów idzie w miarę pozytywnie określić sklep. W Internecie jednak można bez problemów zafałszować opinię (można pogrążyć lub "wybielić" opinię). Takie wstawianie sobie nawzajem negatywnych komentarzy z mojej perspektywy wygląda jak przekomarzanie się dzieci w piaskownicy. Wiem jednak też, że nie zawsze idzie się dogadać.

Łukasz Tkacz   6 #49 06.08.2017 19:27

A ja w pełni rozumiem januszka i to, że sprawę opisuje. Przecież jest wyraźnie napisane (na początku), że sprzedawca robił promocję, a oferował to samo i w innej cenie. Co by nie było, skoro taką sobie cenę ustalił, to ustalił. Jeśli deklaruje, że sprzęt powinien być ok, to powinien być ok... a nie że wiele osób tłumaczy niską jakość niską ceną. To jest domysł, ale niekoniecznie fakt.

Jak kupicie samochód za 50 tysięcy i będzie źle zabezpieczony przed korozją to też machniecie ręką, bo przecież na rynku są takie za 500 tysięcy i droższe?

januszek   21 #50 06.08.2017 20:41

Do kolegów WIELKICH Ekspertów Od Oceny Jakości Według Ceny, mam pytanie -> co konkretnie sądzicie o tej ofercie: http://archive.is/HycOU ?

gowain   19 #51 06.08.2017 21:24

@Łukasz Tkacz: zgłosimy reklamację i towar zostanie wymieniony. A nie zaczniemy go szpachlować i lakierować. Think.

januszek   21 #52 06.08.2017 21:35

Ja tylko przypomnę, że nie kupiłem auta za 50 tys, tylko adapter, którego cenę to sprzedawca ustalił na 2,99 zł i opisał go m.in. tak: "Trwała konstrukcja". Może warto czytać co się komentuje?

Autor edytował komentarz w dniu: 06.08.2017 22:24
januszek   21 #53 06.08.2017 21:38

Po za tym, ten sprzedawca nie tylko mnie zirytował: https://allegro.pl/uzytkownik/21157813/oceny?recommend=false&page=1
ps. mój błąd, że tych komentarzy nie przeczytałem przed zakupem...

Autor edytował komentarz w dniu: 06.08.2017 21:39
impassive   2 #54 06.08.2017 23:00

Zmieniło się. Teraz masakrycznie spamują skrzynkę mejlami "czekamy na twoją ocenę".

krzyszp   10 #55 07.08.2017 01:35

@xomo_pl: "kupujesz badziewie za 2.99 zł licząc na to, że będzie niezniszczalne? i jeszcze obwiniasz za to sprzedawcę psując mu opinię na allegro "

Poważnie?
Jaki sprzedawca, taka opinia, a po drugie, o ile pamiętam, to w UE obowiązuje dwuletnia gwarancja. Jak sprzedawca ściągnął g***o, to niech liczy straty i siedzi cicho, nie klienta to problem...

aluap   4 #56 07.08.2017 09:41

@januszek: Nie dyskutuj z nimi, szkoda czasu. Najbardziej rozbawił mnie tekst "...kupujesz badziewie za 2.99 zł licząc na to, że będzie niezniszczalne? i jeszcze obwiniasz za to sprzedawcę psując mu opinię na allegro...". W du... poważaniu mam opinię na allegro takiego sprzedawcy, co świadomie sprzedaje badziewie. Nie interesuje mnie cena, tylko opis. Gdyby był uczciwy to w opisie byłby prosty zapis "towar tani, ale kiepski jakościowo - wybór należy do Ciebie". W 99,9% jest odwrotnie - "towar tani i rewelacyjny jakościowo - musisz kupić właśnie u mnie".

Niedawno miałem podobny przypadek. Towar tani, więc nie spodziewałem się cudów, ale nie myślałem że będzie to jednorazówka. Oczywiście wystawiłem negatywa z uzasadnieniem. Po jakimś czasie otrzymałem maila od sprzedawcy, czy się nie dogadamy. Ostatecznie sprzedawca zadeklarował, że przyśle mi towar, który się nie rozleci po pierwszym użyciu i... przysłał. Naprawdę przyzwoity. Czyli co, można? Można! Komentarz anulowałem.

pioloon   7 #57 07.08.2017 10:28

@qbpm: Święta prawda, kurcze sprzedam passeratti 1.9td za 10 zł, a później czegoś pan się spodziewał za 10 zł. Właśnie PRAWDY. Nie zatajonej, niepełnej, półprawdy, tylko zwykłej prawdy. W myśl zasady traktuj innych jak sam byś chciał być potraktowany.

edmun   13 #58 07.08.2017 14:46

Wy tak narzekacie.
Wyobraźcie sobie sytuację, że jeśli zamówię towar na eBayu, a ten po określonym czasie nie zostanie dostarczony a sprzedawca jak zwykle kręci, to jeśli otworzę spór aby odzyskać pieniądze, to nie mogę wystawić negatywnego komentarza. Nie i już, bo przecież spór jest zakończony a ja po miesiącu czasu od dnia zakupu towaru, dostałem pieniądze z powrotem.

Radek68   19 #59 07.08.2017 19:49

Całkowicie w tym sporze popieram @januszka.
Towar miał być dobry jakościowo ("trwała konstrukcja"), swoje też kosztuje — 35 zł, a że sprzedawca robi promocję i obniża jego cenę na 2,99 zł, to tylko się cieszyć. To nie to samo co przecena z uwagi na wady czy kiepską jakość! Jakie ma powody nie wiadomo, może nie ma gdzie trzymać, może kończy działalność, może chce rozpropagować swoją firmę dobrym i tanim towarem. Tego nie wiemy, ale mamy prawo przypuszczać, że coś w ten deseń, a nie, że nas chce oszukać i sprzedać adaptery po 60 gr sztuka w cenie 35 zł, w niby przecenie na 2,99 zł.
Oczywiście doświadczenie uczy, że powinna nam się zapalić czerwona lampka — "to może być oszust"... ale nie o doświadczeniu jest ten wpis.

Okazało się, że owe adaptery to badziew.
Nikt nie broni sprzedawać na Allegro rzeczy uszkodzonych czy wybrakowanych, ale taka informacja musi znaleźć się w opisie oferty. A tu tego nie ma. Co więcej, jest informacja, że normalnie te adaptery kosztują 35 zł.
Ocena na jedną gwiazdkę jak najbardziej uzasadniona.

AnonimX   5 #60 09.08.2017 00:19

Wnioski:
1. Jak masz Japko, nie kupuj szajsu za 2.99.
2. Najlepiej nie kupuj Japka - nie będziesz potrzebował adapterów. :D

Axles   17 #61 09.08.2017 21:21

Też nie rozumiem co poniektórych czepialskich, ja zrobiłem kilka tygodni temu podobnie. Zakupiłem 2x pewną rzecz na Allegro + inne rzeczy od sprzedającego by zaoszczędzić na jednej przesyłce. Przysłali mi zamiast dwóch przedmiotów tylko jeden z czego jeden mnie nie urządzał bo musiałem mieć dwa takie same/podobne. Zadzwoniłem do nich i otrzymałem info, że doślą brakujący przedmiot. Po dwóch dniach oddzwoniła inna osoba, że niestety nie mają tego przedmiotu i bym podał numer konta w celu przelania tych kilku zł. Nie zgodziłem się i poprosiłem o inny, ale podobny przedmiot i nawet tańszy. Stwierdzili wprost, że wolą oddać mi pieniądze, dla mnie był to ewidentnie znak, że nie opłaca im się pokrywać przesyłki z powodu jednego przedmiotu. Poinformowałem firmę, że jeśli nie wyślą mi żądanego przedmiotu to niech nie oczekują pozytywnego komentarza. Otrzymałem maila, że żądany przedmiot nie jest już na stanie ich magazynów (mimo, że nadal w ofercie aukcji widniały). Wystawiłem odpowiedni komentarz opisujący sytuację i oczywiście po chwili przyszła prośba o wycofanie. Przez chwilę rozważałem możliwość odstąpienia od umowy bo mam w końcu te 14 czy 21 dni, ale wtedy to ja będę stratny bo koszty odesłania pokrywam ja.
Nie rozumiem więc dlaczego ma się szerzyć cwaniactwo i kombinactwo sprzedających na Allegro, dla mnie dobrą karą dla mnich są właśnie odpowiednie komentarze by przestać innych.

  #62 15.08.2017 03:22

Ja się już dawno pożegnałem z Allegro bo podobną sytuację miałem i bezczelność sprzedawców przelała czarę goryczy.

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłeś(aś) naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.