Hearthstone: Bohaterowie Warcrafta Cz. IV Druid, Łowca, oraz Czarnoksiężnik

Czwarta część i ostatnich trzech bohaterów, wraz z ich najciekawszymi kartami.

Druid

Druid to bardzo silny, i dobrze zbalansowany bohater, świetny zarówno na arenę, jak i do gry rankingowej. Jego moc specjalna Zmiennokształtność daje bohaterowi 1 pkt ataku i pancerza, łącząc w sobie do pewnego stopnia umiejętności specjalne wojownika, i łotra. 1 pkt ataku pozwala usuwać słabych stronników przeciwnika, natomiast tych kilka punktów pancerza uzbieranych przez cały pojedynek, nie raz zaważy na jego rezultacie.

Druid posiada Otrzeźwienie (koszt 0 pkt many) oraz Gwałtowny Wzrost (2 pkt many) które dodają mu dodatkowe kryształy many. Dzięki nim druid może wykładać silnych stronników znacznie szybciej niż pozostali bohaterowie- w skrajnych przypadkach kosztujących nawet 5, lub 6 pkt many w pierwszej turze! Jeśli przeciwnik nie ma w ręce tanich removali, możemy bardzo szybko zakończyć pojedynek.

Druid nie posiada żadnych broni, ale ma do swojej dyspozycji kilka kart które dodają mu pkt ataku w turze, w której zostały zagrane. Pazur (1 pkt many) dodaje 2 pkt pancerza i ataku, Ugryzienie (4 pkt many) 4 pkt ataku i pancerza.

Grając druidem często będziemy stawać przed wyborem jednej z dwóch dostępnym zdolności karty. Nasycenie (5 pkt many) pozwala zyskać 2 many, lub pociągnąć 3 karty, dzięki zaklęciu Gniew (2 pkt many) możemy zadać stronnikowi 3 pkt obrażeń, lub 1, ale pociągnąć dodatkową kartę. Liczba kart ta sama, ale znacznie więcej możliwości ich wykorzystywania.

Naturalizacja jest bardzo tanim (tylko 1 pkt many) removalem, niszczy stronnika, ale przeciwnik ciągnie 2 karty. Gwiezdny Ogień zada 5 pkt obrażeń i pozwala nam dociągnąć dodatkową kartę.

Zaklęcia Znak Ostępów (2 pkt many), i Znak Natury (3 pkt many) zwiększają statystyki naszych stronników, pierwszy dodaje 2 pkt ataku i życia plus prowokacje, drugi 4 pkt ataku, lub 4 pkt życia i prowokacje.

Siła Natury przyzywa trzy drzewce 2/2 z szarżą, które znikają na koniec tury, pozwoli nam to przetrwać trudne chwile, ale jest to dość droga karta- aż 6 pkt many. Natomiast dzięki zaklęciu Dusza Knei nawet jeśli stracimy stronnika, powróci on na stół jako drzewiec 2/2.

Druid posiada dwie karty zadające masowe obrażenia, Zamaszysty Cios, zadaje 4 pkt obrażeń wrogiej wybranej postaci, i 1 pkt obrażeń wszystkim pozostałym wrogom- koszt 4 pkt many. Spadające Gwiazdy pozwalają na zadanie 5 pkt obrażeń jednemu stronnikowi, lub 2 pkt wszystkim.

Druid szponów (4/4 koszt 5 pkt many) jest dość drogi, ale może zostać użyty w dwóch wariantach, jako stronnik z prowokacją- zyskuje wtedy dodatkowe 2 pkt życia, lub od razu zostać użyty do zdania obrażeń dzięki szarzy. Opiekun Gaju (koszt 4 pkt many) może zadać 2 pkt obrażeń wrogiemu stronnikowi, lub go wyciszyć. Żelaznokory Obrońca (koszt 8 pkt many), to bardzo solidny stronnik z prowokacją, o statystykach 8/8.

Podobnym zaklęciem do Żądzy Krwi Szamana, jest Dziki Ryk który za zaledwie 3 pkt many doda wszystkim naszym stronnikom, a także samemu Druidowi 2 pkt ataku. Dzięki Sile Natury za 2 pkt many możemy przywołać Panterę (3/2), lub dodać na stałe naszym stronnikom po 1 pkt ataku, i życia.

Druid ma również dwa epickie drzewce 5/5 Drzewiec Wiedzy przywróci 5 pkt zdrowia, lub pociągnie 2 karty, z kolei Drzewiec Wojny, może zyskać 5 pkt ataku lub 5 życia i prowokacje, świetnie jak na zaledwie 7 pkt many!

Legenda Druida to Cenarius ze statystykami 5/8 i kosztem 9 pkt, to to więc trochę drogo, ale możemy przywołać dodatkowo 2 drzewce 2/2, lub dodać naszym wszystkim pozostałym stronnikom po 2 pkt ataku i życia.

Łowca

Większość talii Łowców opiera się w dużej merze na bestiach jako stronnikach, ponieważ tworzą one potężne kombinacje z jego kartami klasowymi. Zdolność specjalna Łowcy „Pewny Strzał” zadaje 2 pkt obrażeń wrogiemu bohaterowie, i świetnie sprawdza się w taliach dążących do szybkiego zwycięstwa.

W swojej talii Łowca posiada kilka mocnych zaklęć. Podstawowym jest Zwierzęcy Towarzysz, zaklęcie to pozwala nam na przywołanie jednego z trzech losowych minionów: Miszę 4/4 z prowokacją, Leoka 2/4 dodającego 1 pkt ataku przyjaznym stronnikom, lub Prychacza 4/2 z szarżą- każdy jest więc wart 3 pkt many. Za 3 pkt many Łowca ma do swojej dyspozycji Rozkaz Zabicia, zaklęcie które zadaje obrażenia, 3 pkt jeśli na stole nie mamy bestii, lub 5 jeśli mamy.

Wielostrzal zadaje 3 pkt obrażeń dwóm losowym stronnikom przeciwnika- koszt 4 pkt many. Śmiertelny Strzał niszczy losowego wrogiego stronnika- najlepiej zagrywać ją, kiedy przeciwnik ma tylko jednego stronnika na stole (im droższego tym lepiej). Znak Łowcy który nie kosztuje nic, obniża życie wybranego stronnika do 1 pkt, czyniąc z niego bardzo łatwy cel.

Wygłodniały Sęp (2/1 za 2 pkt many) pozwala pociągnąć dodatkową kartę za każdym razem gdy przyzywamy na stół bestię, świetnie się sprawdza w kombinacji z kartą Spuścić Psy (koszt 4 pkt many), która daje nam Ogara 1/1 z szarżą za każdego wrogiego stronnika na stole, oraz sekretem Wężową Pułapką (2 pkt many) dającą nam 3 węże (1/1), w momencie kiedy nasz stronnik zostanie zaatakowany.

Ogary i węże możemy wzmocnić Leśnym Wilkiem (1/1 i koszt tylko 1 pkt many) dodającym każdej naszej bestii +1 ataku- właściwie to jest to firmowe combo Łowcy. Jeśli Łowca ma na stole Sępa, Padlinożerną Hienę (2/2 o koszcie 2 pkt many), tym gorzej dla nas. Hiena zyskuje +2 ataku i +1 życia za każdym razem gdy ginie przyjazna bestia. Koszt takiej kombinacji (Spuścić Psy, Hiena/Sęp, Wilka) to 9 pkt many.

Bardzo dobrym stronnikiem Łowcy za 6 pkt many jest Lew Bujnogrzywy (6/5), który po śmierci przyzywa na stół dwie Hieny 2/2, więc nawet po jego utracie, nie zostajemy z pustym stołem.

Treser Ogarów, nie jest wprawdzie bestią, ale może dodać przyjaznej bestii 2 pkt ataku i życia, oraz zdolność prowokacji, z kolei Tundrowy Nosorożec (2/5 za 5 pkt many) ze względu na swoją zdolność powinien zostać zdjęty ze stołu najszybciej jak to możliwe. Daje on bowiem przyjaznym bestiom zdolność szarży, możemy więc dzięki temu od razu rzucić nasze bestie do ataku.

Jakby tego było mało możemy jeszcze użyć Bestialski Gniew, który za 1 pkt many doda naszej bestii 2 pkt ataku i daje jej nietykalność do końca tury.

Poza wymienioną wyżej Wężową Pułapką, Łowca posiada również inne sekrety. Wybuchająca Pułapka (2pkt many) to sekret który aktywuj się kiedy Łowca zostanie zaatakowany, i zadaje wszystkim wrogom 2 pkt obrażeń- dobre, i tanie. Kolejny fajnym sekretem jest Zmyłka dzięki której stronnik atakujący naszego bohatera zaatakuje inną losowa postać.

Łowca ma również dwie bronie Długi Łuk Gladiatora (5/2 za 7 pkt many), dzięki któremu możemy zadać obrażenia wrogom bez uszczerbku dla naszego zdrowia, oraz Orli Róg 3/2 (koszt 3 pkt many), który zyskuje 1 pkt wytrzymałości za każdym razem gdy ujawniony zostanie sekret.

Legenda Łowcy to kosztujący 9 pkt many King Krush 8/8, z szarżą, dzięki której możemy zadać decydujące obrażenia przeciwnikowi, lub skasować praktycznie dowolnego stronnika.

Czarnoksiężnik

Czarnoksiężnik dzięki swojej mocy specjalnej może co turę dociągać kartę, poza kosztem 2 pkt many, traci także 2 pkt życia, podobnie ma się sprawa z zagrywaniem kart. Wiele z nich to „miecze obosieczne” ich wartość jest większa niż wynikałoby to z ich kosztu, ale zagrywając je tracimy kilka punktów życia, lub odrzucamy losową kartę.

Czarnoksiężnik ma kilka fajnych i tanich removali. Splugawienie kosztuje 1 pkt many, i zabija stronnika na początku naszej następnej tury, daje to więc przeciwnikowi czas na jego wykorzystanie. Wyssanie dusz za 6 pkt many zniszczy stronnika i przywróci naszemu bohaterowi 3 pkt zdrowia. Pakt Ofiarny zniszczy stronnika za darmo, i dodatkowo przywróci naszemu bohaterowi 5 pkt życia, ale działa tylko na demony.

Masowe obrażenie zadaje w talii czarnoksiężnika Piekielny Ogień, kosztuje 4 pkt many i zadaje 3 pkt obrażeń wszystkim postaciom, z kolei Wypaczona Otchłań za 8 pkt many niszczy wszystkich stronników znajdujących się na stole. Cienisty Płomień niszczy przyjaznego stronnika, i zadaje obrażenia równe jego atakowi wszystkim wrogim stronnikom znajdującym się na stole- bardzo fajna karta kosztująca 4 pkt many.

Ogień Duszy zadaje 4 pkt obrażeń, i nie kosztuje nas nic many, ale musimy odrzucić losowa kartę. Demoniczny Ogień zada 2pkt obrażeń lub doda naszemu demonowi 2/2- koszt 2 pkt many.

Czarnoksiężnik ma do swojej dyspozycji największa liczba stronników spośród wszystkich bohaterów, jest ich aż 11, a do tego są oni bardzo mocni jeśli wziąć pod uwagę ich niski koszt.

Czarnoksiężnik ma dwie świetne „jedynki” Płomiennego Chochlika 3/2, ale zadaje nam 3 pkt obrażeń, oraz Wędrowca Otchłani 1/3, ale z prowokacją. Przyzywając Sukkuba 4/3 wydamy tylko 2 pkt many, ale odrzucimy losowa kartę. Czarnoksiężnik może więc już na początku rozgrywki tanio przyzwać dość mocnych stronników.

Jeśli chodzi o późniejszą fazę rozgrywki, to Czarnoksiężnik posiada Strażnika Zagłady 5/7 z umiejętnością szarzy- koszt to 5 pkt many, ale odrzucamy dodatkowo aż 2 karty. 3 pkt many, i zniszczenie jednego kryształu many to koszt przyzwania Strażnika Spaczenia 3/5 z prowokacja. Brama 0/4 za 4 pkt many, pozwala nam przyzywać stronników taniej o 2 pkt many (ale za minimum 1 pkt many).

Postrach Otchłani podczas przyzwania niszczy swoich sąsiadów, i pochlania ich statystyki, dzięki czemu możemy stworzyć bardzo silnego stronnika już w 3 turze. Dobrą kartą w późniejszym etapie gry jest również Przerażający Infernal, który po zagraniu zadaje 1 pkt obrażeń wszystkim postaciom. Krwawy Imp 0/1 (1 pkt many) ze zdolnością ukrycie, to dobry support dla reszty naszych minionów, dodaje on bowiem pod koniec tury 1 pkt życia losowemu przyjaznemu stronnikowi.

Czarnoksiężnik posiada w swojej talii także moim zdaniem najsilniejszą legendę, Lorda Jaraxxusa, który nie zajmuje miejsca stronnika na stole, ale zastępuje naszego bohatera! Ustawia nasze życia na 15 pkt, oraz daje bron 3/8! A jakby jeszcze tego było mało, to jego umiejętność pozwala co turę na przyzwania Infernala 6/6 za 2 pkt many!