iOS 10 na większości urządzeń mobilnych Apple, ale rekordu nie ma

13 września 2016 roku byliśmy świadkami premiery ostatniej wersji mobilnego systemy Apple - iOS 10.0 (choć po prawdzie trafiła do nas wersja 10.0.2). Sama instalacja najnowszej wersji iOS nie przebiegła bez problemów i wielu użytkowników skarżyło się, że instalacja „On The Air” sprawiła im sporo problemów i zmusiła do przewodowego połączenia się z komputerem i dokonanie aktualizacji za pośrednictwem iTunes.

BeOS — o dwóch takich, co wylecieli z Apple Computer Inc.

10 grudnia 1996 roku - Palo Alto godzina 11:35

10 grudnia 1996 roku przed niewielkim hotelem Garden Court w Palo Alto zaparkował brązowy, sportowy Mercedes SL 500 z zaskakującymi tablicami rejestracyjnymi "I(symbol serduszka)BEOS". Kierowca wyłączył silnik, lecz nie spieszył się z opuszczeniem pojazdu, chciał dosłuchać do końca swoja ulubioną piosnkę nadawana przez lokalna rozgłośnię radiową. Słuchając muzyki, uśmiechał się do swoich własnych myśli.

Muzyka w kieszeni — mój iPod wczoraj i dziś

Niemal trzy lata temu, przybliżyłem wam historię powstania jednego z najbardziej przełomowych produktów w historii Apple - iPoda. iPod stał się przełomowy, gdyż pomimo swojej wygórowanej ceny przyczynił się do ogromnego wzrostu popularności kieszonkowych odtwarzaczy plików muzycznych mp3. Był przełomowy także dla Apple, gdyż stał się pierwszym produktem, którego sprzedaż przynosiła większe profity niż sprzedaż komputerów z logiem nadgryzionego jabłuszka.

Muzyka w kieszeni — Discman

Gdyby Discman był istotą ze świadomością, z pewnością bardzo mocno musiałby rozpaczać nad swoim losem. Był wielce obiecującym "dzieckiem" ówczesnych mu technologii. Choć zapoczątkował prawdziwą, cyfrową rewolucje w kategorii urządzeń przenośnych, bardzo szybko okazał się największą jej ofiarą.

Nie upłynęły jeszcze cztery lata od premiery pierwszego Walkmana, a firma Sony postanowiła pchnąć rewolucję związana z przenośnymi, osobistymi odtwarzaczami muzycznymi do przodu.

Gdy nie da się czytać, można zagrać w Big Business Delux

Gra ta zupełnie przypadkowo wpadła w moje ręce, a raczej zesłał mi ja los. Kilka dni spędziłem na kamienistej plaży delektując się na zmianę elektroniczną wersją "Winetou" Karola Maya oraz tradycyjna, papierową książka "Wejdź na Szlak!" Katarzyny Kobylarczyk (polecam tym, który lubią ciekawostki o Krakowie i Galicji). Podobnie miał wyglądać i ten dzień. Niestety, zapomniałem naładować iPhone'a co sprawiło, że już o dziesiątej rano ogłosił on sjestę i tym samym, jedynym elektronicznym gadżetem posiadającym dostęp do sieci poprzez GSM została poczciwa Nokia Lumia.

Apple podaje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2016 roku

Wczoraj odbyła się konferencja podczas której, Apple przedstawiło swoje wyniki finansowe, obejmujące trzeci kwartał 2016 roku.

Trzeci kwartał nigdy nie należał dla najłatwiejszych. Wiele osób wstrzymuje się z zakupami, oczekując nowości, jakie pojawią się po wakacjach. Nie lepiej było i w tym roku, a co gorsze, już podczas poprzedniego raportu Apple zapowiadało spadek przychodów. Prognozy analityków giełdowych też nie były dla Apple najbardziej przychylne.

Muzyka w kieszeni — kaseta i Walkman

Dla większości młodych czytelników fakt możliwości słuchania ulubionej muzyki w trakcie podróży, spacerów czy codziennych obowiązków jest faktem tak oczywistym, jak oddychanie. Ot, wystarczy telefon komórkowy (smartfon), w którym możemy gromadzić swoją ulubioną muzykę i rozkoszować się nią, gdy tylko przyjdzie nam na to ochota. Spotkałem się ostatnio z opinią, że prawdziwi hipsterzy używają odtwarzaczy mp3, bo odtwarzacz jako taki już staje się powoli przeżytkiem.

Czy można zarobić na Pokemonach?

Od kilku tygodni jesteśmy biernymi, bądź aktywnymi obserwatorami pokemonowego szaleństwa. Nie ma bynajmniej krzty przesady w stwierdzeniu, że jest to szaleństwo, bo czy nam się to podoba czy nie, Pokemony zyskały miliony sympatyków... przeciwników zresztą też.

Wiele osób sobie zadaje pytanie, kto na tym wszystkim zarobi i w jaki sposób. Bez wątpienia, pierwszym beneficjentem sukcesu gry Pokemon Go, jest firma Nintendo posiadająca prawa do Pokemonów oraz firma Niantic Labs, która stoi za projektem samej gry.