Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)
@macminikDedykowane dla Apple monitory LG UltraFine 5K z poważną wadą

Dedykowane dla Apple monitory LG UltraFine 5K z poważną wadą

01.02.2017 00:10, aktualizacja: 01.02.2017 19:43

Początkiem tego miesiąca przybliżyłem wam historię rozwoju własnych monitorów przez Apple na tle historii tej firmy. Proste początkowo monitory, stopniowo zmieniały się w doskonale zintegrowane z komputerem urządzenie peryferyjne. Zintegrowane na poziomie stylistyki, oprogramowania i dodatkowego wyposażenia.

Nieoczekiwanie Apple w ubiegłym roku zakończyło prace nad własnymi monitorami, wskazując, iż monitory dedykowane dla komputerów Apple pochodzić będą od firmy LG, a będą to monitory UltraFine 5K.

Decyzja Apple została przyjęta z dosyć mieszanym odczuciami. Z jednej strony monitory Apple były naprawdę bardzo udanym produktami, z drugiej ich cena odstraszała, a użytkownicy decydowali się na tańsze produkty konkurencji, lub droższe, ale bardziej wyspecjalizowane. Propozycja LG wydawała się łączyć obydwie grupy, a monitor LG UltraFine 5K, dzięki sprzętowymi wspieraniu komputerów Apple, miały stać się idealnym, nowoczesnym i solidnym dodatkiem do sprzętów z logiem nadgryzionego jabłuszka.

LG UltraFine 5K Display.
LG UltraFine 5K Display.

Choć monitory LG UltraFine sprzedawane są od zaledwie kilku miesięcy, ujawniła się już pierwsza, bardzo poważna ich wada. Jak zgłaszają użytkownicy, umieszczenie monitora obok routera WiFi sprawia, że na ekranie tego pojawiają się znaczne zniekształcenia, monitor się rozłącza, a teoretycznie nawet może powstać taka sytuacja, gdy ulegnie trwałymi uszkodzeniu.

Choć na oficjalnych forach Apple zgłoszenia tego problemu są sporadyczne, firma LG musi borykać się z koniecznością udzielenia licznych wyjaśnień zaistniałej sytuacji, bo użytkownicy monitorów LG UltraFine 5K obwiniają głównie koreańskiego producenta monitorów.

Jak wynika z pojawiających się informacji, problem pojawia się przy routerach różnych producentów, a użytkownicy stwierdzili, że "odległość bezpieczna" dla monitora, to minimum 2 metry od routera WiFi.

Choć samo LG nie złożyło oficjalnego oświadczenia w tej sprawie, pracownicy obsługi klienta zalecają zachowanie dwumetrowej odległości monitora od routera. Nieco zagadkową natomiast jest informacja od LG, że problem dotyczy tylko monitorów 5K, a użytkownicy mniejszych monitorów tej firmy, w tym wersji 4K, nie są narażeni na powyższe problemy.

Zdaniem wielu użytkowników, informacje przekazywane przez LG mogą sugerować, że firma wiedziała wcześniej o tej wadzie monitorów 5K, lecz nie zdążyła usunąć usterki przed rynkowym debiutem monitora UltraFine.

Pechowi użytkownicy LG UltraFine 5K oczekują wyjaśnień ze strony Apple (jako sprzedawcy) lub ze strony LG przyczyn zaistniałego problemu oraz sposobu jego rozwiązania, innego niż konieczność reorganizacji swojego miejsca pracy.

Na chwilę obecną ani Apple, ani LG nie wydały żadnego, oficjalnego oświadczenia w tej sprawie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)