Wieści z frontu: Angular 2 i webpack — lepsze komponenty

Angular 1,5 a następnie 2.0 wprowadził do swojego frameworka koncepcję komponentów. Od tego czasu koncepcja ta mocno weszła w codzienne życie developerów frontendowych. Ja się do takich nie zaliczam, ale coś tam czasem "na froncie" robię i jest pewna rzecz, która irytowała mnie od zawsze.

Kiedy tworzymy komponent, robimy to w ten sposób, żeby był on możliwie generyczny i autonomiczny.

Wieści z frontu, część 3 — konfiguracja webpacka

Przyszedł czas, żeby porozmawiać chwilę o konfiguracji webpacka.

Zakłądam że czytelnik zna javascript, oraz wie, czym jest node.js, potrafi korzystać z NPM i wie, czym jest plik package.json.

Poprzednim razem powiedzieliśmy sobie trochę o zaletach korzystania z webpacka. Ściągając nasz projekt startowy, możemy zobaczyć JAK to działa. Nie wiemy tylko DLACZEGO to działa.

Pora odpowiedzieć sobie na to pytanie.

Weści z frontu część 2 — Webpack

W poprzednim wpisie podejmowaliśmy parę decyzji, dotyczących naszego wyimaginowanego projektu frontendowego. Dziś, umotywuję jedną z nich.

Bez zbędnych ceregieli, opisywania historii, wstępów i upiększeń. Przejdźmy do rzeczy. Co będziemy robić poprzez webpacka

  • Zarządzanie zależnościami
  • Budowanie paczki docelowej
  • Ładowanie obrazków , SASS-ów, fontów itd
  • Transpilacja
  • Serwer deweloperski i integracja z przeglądarkami

Webpack typescript, komponenty i angular 1.5 - raport z frontu

Podczas tworzenia wpisu nie powstał żaden nowy framework JS

Świat programowania frontendowego zmienia się w zatrważającym tempie. To, co było modne tydzień temu, dziś już trąci myszką, jest zdeprecjonowane i zastąpione przez coś nowego. Rozwój standardu Ecma, środowisko Node, czy narzędzia budowania, to tylko niektóre przykłady.

Nie zawsze trzeba ślepo podążać za trendami.

Digit Adventures się zmienia — na free to play

Witaj załogo!

Digit Adventures już jest z nami jakiś czas. 12 listopada informowałem o zakończeniu prac nad grą i upubliczniłem pełna wersję. Co mogło pójść nie tak? Doczytaj do końca a będziesz wiedział ;)

Klapa promocji

Nie miałem jakoś specjalnie doświadczenia w promocji gier i nie dysponowałem też zasobami prawie żadnymi. Próbowałem wrzucać informacje o grze na fora, grupy i portale społecznościowe. Skutek moi drodzy możecie obserwować w statystykach :) 4 pobrania do dnia wczorajszego na androidzie. Na blackberry podobnie.

Digit Adventures już jest! :)

Miło mi poinformować, że prace dobiegły końca i już jest :) Digit Adventues :) Prywatny, jednoosobowy projekt gierki - mieszanki SUPAPLEX-u z ROBBO, BOULDERDASHEM i innymi :)

No zadowolony jestem dzisiaj ! :) Fajnie, że udało mi się to zrobić i w końcu wypuścić! Mam nadzieję ze i wam się spodoba :)

Z ciekawostek: gra powstała na komputerze, który wygrałem od dobrych programów na 6-lecie istnienia portalu!!! :) Dziękuje dobre programy!!!!! :)

PEŁNA WERSJA W GOOGLE PLAY

DEMO W GOOGLE PLAY

DEMO W BLACKBERRY WORLD

Z10 wideo z gry digit Adventures demo

to już ostatnia prosta dla mojej gierki :)

Krótkie wideo z tego jak wygląda gra na blackberry z10:

YOUTUBE

Wysłane do BlackBerry World do zatwierdzenia :)

co dalej:

  • przygotowanie plansz do wersji pełnej ( jest diesigner )
  • uruchomienie na androidzie
  • uruchomienie na windows phone 8
  • uruchomienie na windows 8

Wrzucanie do sklepów.

Trzymajcie kciuki :)

 

digit1024 wideo

Zbliżam się ku końcowi z projektem, otrzymał on póki co nazwę digit1024okrągła liczba :) O co chodzi? Początkowo miał to być klon robbo, trochę jednak postanowiłem pozmieniać, podorabiać i efekty zobaczycie pewnie już niedługo.

Zacząłem powoli prowadzić profil na twitterze https://twitter.com/digit1024

no i dziś właśnie trafiło tam krótkie wideo, które pokazuje stan prac na tą chwilę :)

Zapraszam do komentowania na twitterze, czy YT .

O robbo słów kilka

Gimby nie pamiętajo ;)

Dźwięk magnetofonu, malutki śróbokręt do regulowania głowicy i dwie kreski przy jej ustawianiu. Pamięta ktoś? To były czasy....

Nie... nie tęsknie. Chociaż jako dzieciak, fajnie było pograć w giana sisters, arkanoida itd, to nie ma co porównywać do dzisiejszych rozgrywek. Jednak z chęcią czasem wracam do starych tytułów. Bardzo starych. Takich jak wspomniane robbo.

Robbo zostało napisane przez Janusza Pelca w 1989 na komputery 8 bitowe Atari. Gra rozprowadzana była na kasetach magnetofonowych, przez firmę LK.