Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Granie na linuksie? Tworzenie Gier? Indie Games? Robbo v0.1 linux 64bit

Wszystko jest coraz mniejsze - świat się kurczy w niewyobrażalnym tempie.
wszystko jest miniaturyzowane, a głównym trendami designe-u rządzi minimalizm.
Podobną sytuację widać na polu gier. Zminimalizowane urządzenia - smartfony i tablety otworzyły rynek dla małych gier i programów. Proste i nie przytłaczające gry zyskują także popularność na desktopach.
Czy pojawiła się tu także szansa dla Linuksa? Czy mityczny "rok linuksa" na desktopie jest coraz bliżej? Valve wydaje się być przekonane że tak. Czy potwierdzają to także sukcesy akcji jak Humble Bundle?

Świat nie tylko kurczy się błyskawicznie, ale także błyskawicznie się kręci.
W tym całym bałaganie trudno jest znaleźć miejsce dla siebie. Całe zamieszanie z grami indie games daje jednak szanse pojedynczym programistom na zaistnienie.

Ale nie jest tak kolorowo jak mogło by się wydawać. Tworzenie gier, nawet tych najprostrzych to nie jest tak trywialne zadanie - nawet jeśli jest się programistą.
Że nie jest to łatwe przekonałem się an własnej skórze, próbując stworzyć grę o robociku - klona starego dobrego Robbo.

Problemem okazała się głównie grafika i dźwięki, oraz ich pozyskiwanie.
O ile "zakodzić" animację, fizykę, czy zasady potrafię, to zrobienie prostych kilku klatek animacji okazuje się dla mnie czymś nie do przejścia.
Zakupy to też nie łatwa sprawa - licencja na wykorzystanie jednego obrazka w "komercyjnej" grze kosztuje od kilkunastu dolarów.
Takich obrazków -uwierzcie mi - potrzeba wiele. Koszty są trudne do przeskoczenia, a obrazki przydałoby się jeszcze animować.
Taka sama sytuacja jest z muzyką i dźwiękami. Gdzie szukać pomocy?
Nie odpowiem na to pytanie. Sam jej nie znalazłem :/

Nie mniej finalnie udało się poskładać coś na kształt działającej gry.

To jednak nie koniec zmagań. Grę ktoś powinien zobaczyć, zagrać w nią, przetestować.
Gorzej - grę trzeba gdzieś zbudować.
Plan jest ambitny - stworzyć grę działającą praktycznie na wszystkim i tak w teorii w mojej grze jest, ale jak na razie przygotowany jest tylko build linuksa 64 bity.

Tak... świat się kurczy szybko - podobnie jak zapał do czegoś,nad czym pracuje się wyłącznie samemu i nikt tego nie widział. Kolejne prośby o pomoc na forach i ircu przechodzą w sumie bez odzewu.

A może po przeczytaniu tego wpisu ktoś będzie chciał pomóc? A może ktoś chciałby po prostu zagrać?

Tu jest paczuszka dla linuksa 64 bity z ośmioma przygotowanymi planaszami:
https://www.dropbox.com/s/8yvwigljxa0p8pg/release0.1_linux.tar.gz

Świat obraca się szybko, być może faktycznie rok linuksa się zbliża? Na pewno okres gier mobilnych jest w pełni. Czy uda się być częścią tych przemian?
 

linux programowanie gry

Komentarze