Weekend z odgrzebywaniem starego kodu.

W weekend niedawno postanowiem dokonać małej poprawki w mojej grze którą robiłem 3 lata temu na androida. Poprawka mała - usunięcie paru linijek kodu i do tego poprawka zwiazana z bezpieczeństwem. Oto rekonstrukcja zapisków:

( Tu jest link jakby kto pytał: link) 

Dzień 1. 

Wpis 1

Już jakiś czas nosiłem się z tym zamiarem - zawsze jakoś brakowało czasu. Dziś w końcu machę tą poprawkę. Tak naprawdę to jest drobnostka w kodzie - góra 10 minut. 

Wpis 2

Źródła ściągniete. Na tym komputerze nie mam środowiska do androida. Dociągnę i będzie można zakasać rękawy.

Wpis 3. 

Android studio postawione. aplikacje pisałem w cocos2dx, czyli c++ - trzeba będzie sobie NDK jeszcze pobrać. 

Wpis 4. 

Po małych perturbacjach z konfiguracją zmiennych środowiskowych w końcu mogę spróbować skompilować swój kodzik. A.... musiałem zainstalować eclipse - wtedy nie było jeszcze android studio ( albo go nie używałem. Czemu? Nie pamiętam)

Wpis 5. 

Coś nie działa. Ja to robiem jeszcze na linuksie. Teraz na windowsie. Ok- cygwin powininen załatwić sprawę. 

Wpis 6. 

Prawie załatwił. Ścieżki winodwsowe i sekwencja : "/r/n" w plikach.... no troche poprawek i będzie można sie cieszyć nową wersją gry. Nie mogę sie doczekać.

Wpis 7.

Ruszyła kompilacja..... coś w rodzaju ruszyła, bo prubóje kompilować sie pod nowe architektury dla których nie mam prekompilowanych libek. Kurcze nie śledziłem tego - arm v8? Kiedy było 7? To 3 lata temu było! 

Wpis 8.

No nie jest tak różowo. Jakby to powiedzieć.... W ciągu trzech lat zmieniła się także wersja NDK. Będą pewnie niewielkie kompilkacje.

Wpis 9.

Taaa..... niewielkie. Wersja c++ się zmieniła.... Może doda się pare flag do kompilacji i będzie ok?

Nie będzie..... trzeba będzie grzebać w kodzie... nie w kodzie gry - w kodzie frameworka. To zmienić- to zakomentować. Tego nie includować...... pójdzie dalej jakoś...

Wpis 10

Jest! Udało się! Mam nowy komunikat błędu!

Wpis 11

I kolejny, i kolejny......

Może by jednak to zostawić? I tak mam pare instalacji na krzyż. Tak naprawdę to dla własnej satysfakcji to robię. Chyba oleje temat.

Nie mam siły -idę spać.

Dzień 2

Wpis 1 

Dziś już pójdzie z górki. Nie będzie problemu. Ruszam i szybko kończę.

Wpis 2

Tonę w błedach kompilacji.... Co ja robie ze swoim życiem....

Wpis 3

Czy ja w ogóle korzystam z czesci tych bibliotek? Nie poddam się. Już widać ląd na horyzoncie. Jeszcze tylko te pare poprawek.

Wpis 4

I jeszcze te pare...

Wpis 5

I te kilka....

Wpis 7

O! Nowość! Kompilacja przeszła- błedy linkera.

No dobra...... wróć..... Nie zakomentowałem czegoś w headerach?

Wpis 8.

Udało się! mam skomilowany kod c++. 

Teraz to tylko spakować do apk - zobaczyć na telefoniw i jazda.

Wpis 9.

Zmienił się system budowania- wtedy to był ant. Teraz Gradle. Trzeba dociągnąć.

Już pamiętam jak to się wtedy robiło. 

Wpis 10.

Okazuje sie ze Java też się zmieniła w ciągu trzech lat! Trzeba będzie dokonać porawek w kodzie Javy. No nie ma tego jakoś sporo,ale każda próba pakowania troche trwa i zjada czas- krócej niż kompilacja c++, ale jednak. 

Wpis 11.

Ciekawe czy to już wszystko będzie.... leci na telefon... Zeszło trochę - jest godzina dwudziesta druga.

JEST DZIAŁA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RADOŚĆ

Wpis 12 

22:05 - poprawka zrobiona. Jutro to pakuje i wrzucam zmianę na sklep. Idę spać.

Epilog.

Jest dwudziesta czwarta i nie moge dalej zasnąć- tyle roboty zeby poprawić taką drobnostkę? Może by coś jeszcze pozmieniać? Podsumujmy. Zmieniło się środowisko programistyczne, SKD, NDK, architektura procesorów, system budowania, wersja c++ i wersja Javy. Wyszła tez oczywiście nowa wersja cocos2dx.

Jest coś co się nie zmieniło przez ten czas?