Przekieruj paczkę w aplikacji InPost Mobile

Przekieruj paczkę w aplikacji InPost Mobile
14.10.2021 15:43
Przekieruj paczkę w aplikacji InPost Mobile
Przekieruj paczkę w aplikacji InPost Mobile
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Życie bywa nieprzewidywalne. Zamawiasz coś ze sklepu internetowego i na stronie jest czas wysyłki 1-2 dni, kurier też potrzebuje 1-2 dni, więc twoja paczka może dotrze jutro, a może za cztery dni, a jak po środku wypadnie weekend, to może nawet za sześć dni. No a jak cię nie będzie w domu, to kurier pocałuje klamkę i odjedzie z twoją paczką. Pół biedy jak chociaż zadzwoni, ale takiego obowiązku nie ma. Kiedyś nadawca pomylił mój adres e-mail, więc o tym, że w ogóle jedzie do mnie paczka dowiedziałem się dopiero z SMSa z informacją, że czeka w punkcie odbioru, ale oczywiście nadal mnie nie było, więc potem ktoś uczynny musiał szukać tego punktu odbioru w zupełnie nieznanej sobie okolicy. A mogli wysłać do Paczkomatu. Podsumowując, kurier może nie zastać cię w domu i to jest problem. Co z tym problemem zrobić?

Śledzić przesyłki

Aplikacja InPost Mobile oferuje jeden z najprostszych sposobów śledzenia przesyłki kurierskiej i warto z tej opcji skorzystać jeśli nie chcesz żeby paczka cię zaskoczyła. Chcesz śledzić przesyłki, bo wtedy wiesz kiedy nadawca oddaje paczkę operatorowi, kiedy dociera ona do sortowni i oddziałów operatora i kiedy kurier odbiera paczkę z ostatniego z nich żeby ci ją dostarczyć. Dzięki temu wiesz kiedy masz siedzieć na miejscu i czekać na kuriera. Oczywiście można też śledzić paczkę przez wyszukiwarkę na stronie operatora albo zapytać o nią chatbota, ale aplikacja InPost Mobile jest zdecydowanie najprostszą opcją, bo przesyłki zarejestrowane na twój numer telefonu są automatycznie dodawane do listy w aplikacji, dzięki czemu wszystkie są zawsze w jednym miejscu. Aplikacja może nawet automatycznie wyświetlać powiadomienia kiedy zmienia się status przesyłki, żeby nic ci nie umknęło. No i ma jeszcze kilka fajnych funkcji...

Przekieruj paczkę z aplikacją InPost Mobile

Aplikacja InPost Mobile oferuje też opcję przekierowania przesyłki kurierskiej do Paczkomatu, punktu obsługi, lub na inny adres. Wystarczy, że otworzysz aplikację InPost Mobile i na liście przesyłek wybierzesz interesującą cię paczkę, a w jej opisie znajdziesz przycisk umożliwiający przekierowanie przesyłki. Jako miejsce docelowe możesz wybrać dowolny Paczkomat InPost lub punkt obsługi w promieniu dziesięciu kilometrów od oryginalnego adresu dostawy. Przesyłka poczeka tam na ciebie standardowe 48 godzin. Ostatnio zdarzyło mi się, że sklep odmówił wysłania zamówienia do Paczkomatu w ramach darmowej dostawy, ale była opcja wysyłki kurierem InPost. Zamówiłem, przekierowałem do Paczkomatu i odebrałem przesyłkę w dogodnym dla siebie czasie. Oczywiście przekierowanie do Paczkomatu jest możliwe tylko pod warunkiem, że paczka zmieści się do skrytki. To nie jest problemem jeśli skorzystasz z opcji przekierowania paczki na inny adres na tej samej ulicy, innymi słowy do sąsiadów.

Odbierasz z Paczkomatu później

Aplikacja InPost Mobile ma też coś dla zaoferowania tym, którym to wszystko nie wystarczy. Jeżeli po przekierowaniu przesyłki do Paczkomatu InPost wciąż nie jesteś w stanie odebrać jej na czas, aplikacja też może ci pomóc. Wiadomo, życie jest nieprzewidywalne. Chociaż masz 48 godzin żeby odebrać paczkę z Paczkomatu, to czasem nie jest to wystarczająco dużo czasu. Może przesyłka przyszła niespodziewanie, może zamówiłeś coś z niesprecyzowanym czasem dostawy - w zagranicznym serwisie albo w przedsprzedaży - może po prostu wypadł ci nagły wyjazd... tak czy siak, nie ma cię przez te 48 godzin, albo nie masz możliwości pójścia do Paczkomatu (choćby z powodu choroby). Aplikacja InPost oferuje ci wtedy dwie opcje. Pierwsza, to udostępnienie innej osobie kodu odbioru. Można go wysłać z poziomu aplikacji, na przykład SMSem, i odbiorca musi tylko wpisać twój numer telefonu i kod odbioru na ekranie Paczkomatu InPost żeby otworzyły się drzwiczki skrytki z twoją przesyłką. Jeżeli nie masz kogo poprosić o odebranie paczki, nie chcesz tego robić, albo po prostu nie jest to dla ciebie wygodna opcja, to możesz również skorzystać z opcji przedłużenia jej pobytu w Paczkomacie. Kiedy zbliża się termin odbioru paczki (na 12 h przed upływem dotychczasowego terminu odbioru lub 24 h jeżeli paczka czeka w punkcie InPost o ograniczonych godzinach otwarcia) na liście przesyłek i w szczegółach paczki w aplikacji pojawi się żółty przycisk "Przedłuż". Musisz tylko kliknąć w tenże przycisk i zapłacić za przedłużenie korzystając z wybranej formy płatności (BLIK, szybki przelew on-line lub karta płatnicza). Za jedyne 7,99 zł możesz przedłużyć czas pobytu paczki w Paczkomacie o dodatkowe 24 h. Możesz to również robić wielokrotnie, jeśli potrzebujesz więcej czasu. Zaktualizowany termin odbioru paczki można sprawdzić w aplikacji w szczegółach paczki lub na liście przesyłek.

Co jeszcze daje aplikacja?

Aplikacja InPost Mobile ma też parę innych użytecznych funkcji. Możesz na przykład udostępnić przesyłkę do obserwowania innym użytkownikom aplikacji - pojawi się wtedy na ich liście przesyłek. Możesz również otwierać za pomocą aplikacji InPost skrytki Paczkomatów: albo wyświetlając kod QR na ekranie, albo korzystając ze zdalnego otwierania skrytki. Kod QR znajdziesz w opisie paczki w aplikacji. Znajdziesz tam również przycisk otwierający skrytkę. Jeżeli jesteś przy Paczkomacie, w którym czeka twoja przesyłka, to po naciśnięciu przycisku otworzy się odpowiednia skrytka. Łatwo, bezkontaktowo i omijając kolejki. Możesz również nadac paczkę za pomocą aplikacji InPost Mobile, wówczas nie potrzebujesz drukować etykiety.

Artykuł sponsorowany

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie