Samsung Galaxy S11 z ekranem 120 Hz. Będzie reklamowany jako do gier?

Samsung Galaxy S11 z ekranem 120 Hz. Będzie reklamowany jako do gier?

Będzie płynniej. Kosztem baterii, fot. Shutterstock.com
Będzie płynniej. Kosztem baterii, fot. Shutterstock.com
Piotr Urbaniak
21.11.2019 07:30, aktualizacja: 21.11.2019 11:23

Samsung pójdzie drogą producentów smartfonów dla graczy, takich jak Razer Phone 2 czy ROG Phone 2, i zaoferuje w modelu Galaxy S11 nowy, szybszy ekran – wynika z ukrytego menu w beta wersji OneUI 2.0, odnalezionego przez pewnego użytkownika na Note 9.

Zakładka znajduje się w obrębie Ustawień i pozwala wybrać pomiędzy odświeżaniem z szybkością 120 oraz 60 Hz. Zapewnia przy tym tryb automatyczny, który ma samoczynnie dopasowywać częstotliwość do wyświetlanych w danym momencie treści. Jak możemy przeczytać na Twitterze, funkcje są dokładnie opisane, a interfejs wygląda na gotowy do wdrożenia.

W tej chwili żaden smartfon Samsunga nie oferuje ekranu 120 Hz, więc wniosek wydaje się jasny: panel tego typu trafi do nadchodzącego flagowca, Galaxy S11.

Pikanterii całej sytuacji nadaje fakt, że wcześniej w listopadzie koreański producent opatentował nowy typ wyświetlacza. Mowa o enigmatycznym SAMOLED. Jak wiecie, w sprzęcie bieżącej generacji występuje Dynamic Super AMOLED. Początkowo pojawiły się głosy, że nowy patent może dotyczyć tylko nazewnictwa. Sprawa wygląda na nieco bardziej złożoną.

Mało tego, zupełnym przypadkiem najnowszy SoC marki Samsung, ośmiordzeniowy Exynos 990 wytwarzany w technologii 7 nm EUV, ma obsługiwać odświeżanie 120 Hz. To już informacja oficjalna. Wnioski z tego niech każdy sobie wyciągnie sam.

Galaxy S11 telefonem dla graczy?

Technicznie rzecz ujmując, ekran 120 Hz w smartfonie to pomysł kontrowersyjny. Jakbyśmy i tak nie mieli wystarczająco dużo problemów z uzyskaniem satysfakcjonującego czasu pracy.

Producenci racjonalizują pomysł na szereg różnych sposobów. A to zwracają uwagę na płynne przewijanie, a to uśmiechają się do graczy. Rzecz jasna, efekt widać gołym okiem. O ile dana aplikacja/gra wspiera tak wysokie odświeżanie, z czym bywa różnie; PUBG ma limit do 60 klatek na sekundę. Pytanie: czy w związku z tym chcemy poświęcać żywotność akumulatora?

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (42)