Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

cz. 1 | AssaultCube (Wieloplatformowe gry komputerowe)

Witam.

W nowej serii przedstawię Wam różne świetne gry komputerowe w które można zagrać prawie że niezależnie od platformy systemowej.

Jak zapewne można się domyślić - gry opisane tutaj będą używać OpenGL(obsługuje prawie każde urządzenie) ponieważ jest bardziej przenośny niż DirectX (tylko Windows, Xbox).

r   e   k   l   a   m   a

W pierwszej części dowiecie się nieco o tytule AssaultCube który nie bez powodu zostanie opisany w pierwszej kolejności ;-)

Wstęp

AssaultCube to gra z gatunku FPS która z założenia będzie działać na najstarszym sprzęcie, najwolniejszym łączu i na większości desktopowych systemów operacyjnych.

Menu gry jest stworzone interesująco, kiedy włączamy grę pojawiamy się sami na pustej mapie do gry można powiedzieć, że do testowania ustawień graficznych.
Przy pomocy klawisza [ESCAPE] mamy do wyboru nieco opcji jak ustawienie trybu dla jednego gracza (pojedynek z przeciwnikami komputerowymi), dla wielu graczy w sieci lokalnej lub internetowej oraz ustawienia ogólne, grafiki, dźwięku i sterowania.

O tym, że gra nie potrzebuje za wiele od łącza internetowego przekonałem się sam stawiając serwer gry na łączu 512 kbit/s wysyłania i 2 mbit/s odbierania - gracze z polski nie mają większych opóźnień, z resztą zapraszam do przetestowania mojego serwera pod adresem webnull.kablownia.org.

Dostępne tryby gry

Deathmatch - "DM"

Wszyscy na wszystkich, każda broń dostępna, gracz odradza się bez oczekiwania na koniec rundy

Team Deathmatch - "TDM"

Jedna drużyna przeciwko drugiej, każda broń dostępna, gracz odradza się bez oczekiwania na koniec rundy

Capture The Flag - "CTF"

Jedna drużyna przeciwko drugiej, każda broń dostępna, gracz odradza się bez oczekiwania na koniec rundy, aby zdobyć punkt drużyna musi przenieść flagę wroga do Swojej bazy

One Shot One Kill - "OSOK"

Każdy przeciwko każdemu, gracze startują tylko z karabinem snajperskim, każdy może mieć tylko jeden punkt życia, gracz odradza się po zakończeniu rundy

Team One Shot One Kill - "TOSOK"

Drużyna przeciwko drużynie, gracze startują tylko z karabinem snajperskim, każdy może mieć tylko jeden punkt życia, gracz odradza się po zakończeniu rundy

Last Swiss Standing - "?"

Gracze posiadają do dyspozycji tylko noże i granaty

Survivor - "?"

Dostępne wszystkie bronie, rundę wygrywa gracz który przetrwa "masakrę"

Team Survivor - "?"

Drużyna na drużynę, rundę wygrywa ta drużyna, która przetrwa

Pistol Frenzy - "?"

Wszyscy na wszystkich, dostępne są jedynie pistolety

Keep The Flag - "KTF"

Wszyscy na wszystkich, dostępna każda broń, jeden punkt zdobywa gracz za utrzymanie flagi przy sobie przez 15 sekund

Team Keep The Flag - "TKTF"

Drużyna na drużynę, dostępna każda broń, jeden punkt zdobywa gracz za utrzymanie flagi przy sobie przez 15 sekund, wygrywa drużyna mająca największą sumę flag wszystkich graczy

Hunt The Flag - "HTF"

Dokładnie nie wiem, ale wydaje Mi się, że obydwie flagi muszą być zabrane z bazy przez ich drużynę i ten kto zabije gracza z flagą przeciwną i ją podniesie ten zdobywa punkt

Broń dostępna w grze

A-ARD/10

Karabin automatyczny, mocne obrażenia, duży odrzut

MTP-57

Karabin szturmowy, średnie obrażenia, średni odrzut

Precision Tech AD-81

Karabin snajperski, maksymalne obrażenia, długi czas przeładowywania

V-19

Strzelba bojowa, wysokie obrażenia, średni czas przeładowywania

TMP M&A

Karabin, wysokie obrażenia, średni czas przeładowywania, niski odrzut

Popularność

Odkąd serwerów nie trzeba rejestrować ręcznie przez IRC tak w wyszukiwarce serwerów można znaleźć powyżej 50 serwerów na których zawsze są jacyś gracze.

Zdarzają się puste serwery zarówno jak i całkowicie pełne ;-)

Dostępność i instalacja

Aby uruchomić AssaultCube wymagane są podzespoły:
- Procesor x86 z taktowaniem 500 mhz lub wyższym
- Karta graficzna z pamięcią 64 MB
- Łącze lub modem maks. 56kb/s
- Jeden z poniższych systemów operacyjnych:

Linux:
Użytkownicy przeróżnych systemów opartych o Linuksa zapewne posiadają pakiet z grą AssaultCube w repozytorium dzięki temu można grę pobrać jednym kliknięciem bądź poleceniem z konsoli.

Dostępne jest także archiwum z binarnymi plikami tak samo jak dla użytkowników Windows i MacOS X:
- Pobierz archiwum

FreeBSD:
Support FreeBSD z tego co wiem chyba nie jest oficjalny (na stronie oficjalnej żadnej paczki znaleźć nie można) ale znalazłem port pod tym adresem:
http://www.freshports.org/games/assaultcube/

MacOS X:
Dostępna jest paczka instalacyjna z oficjalnej strony:
- Pobierz paczkę

Użytkownicy MacOS X w celu zaaktualizowania gry muszą pobrać grę w najnowszej wersji i zainstalować ją ponownie.

Windows:
Dostępny jest jedynie instalator:
- Pobierz instalator

Użytkownicy Windows w celu zaaktualizowania gry muszą pobrać grę w najnowszej wersji i zainstalować ją ponownie.

PCBSD:
Dostępne są gotowe paczki PBI w repozytorium, wydaje Mi się, że nie są oficjalne (nie są z cubers.net)

Link do paczek z repozytorium do pobrania ręcznego/offline:
- 32 bit
- 64 bit

 

Komentarze