Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Wrażenia z bety trybu sieciowego Call Of Duty Black Ops III na PS4

Choć od dłuższego czasu na moim blogu dominują tematy sprzętowe to nie oznacza to, że przez ten czas nie grałem w żadne nowości. Od recenzji Dying Light trochę tytułów się przewinęło przez moją konsolę. Jednym z nich była wersja beta trybu sieciowego nadchodzącego Call Of Duty Blac Ops III. Dziś podzielę się z Wami moimi wrażeniami z tej bety, dzięki której mogliśmy się przekonać, czy kolejny COD jest tym czego szukamy.

Kilka informacji o becie COD:BO3:

Trailer bety:

r   e   k   l   a   m   a

  • beta na PS4 dostępna była między 19 a 25 sierpnia
  • gracze mogli przetestować tylko tryb sieciowy nadchodzącej gry
  • za kilka dni startuje beta na inne platformy
  • waga gry: około 15GB
  • dostępna początkowo tylko dla osób z pre-orderem (teoretycznie bo kto chciał to zdobył dostęp na wiele innych sposób: ja założyłem konto PSN na Singapur, gdzie beta była od początku dostępna bez obwarowań), w niedzielę udostępniona każdemu chętnemu

Mechanika gry

Pełny opis trybów gry sieciowej przygotowałem na poniższym materiale wideo.
Ogólnie mówiąc dostępne są różne wariacje grupowych starć, które różnią się punktowaniem dodatkowych aktywności jak choćby zbieranie nieśmiertelników zabitych wrogów, przejmowanie, ochronę flag drużyny, niszczenie określonych przedmiotów itd.
W stosunku do zeszłorocznej odsłony brakuje co-op, który moim zdaniem był najlepszy ze wszystkich dostępnych trybów COD:Advanced Warfare.

Mechanika gry prezentuje się podobnie jak w poprzednich odsłonach gry - kolejny raz przenosimy się na pole walki w przyszłości, mamy dostępne różne sposoby przemieszczania się - wysokie skoki, bieg po ścianach. Fani klasycznych strzelanek do konca zadowoleni nie będą ale trudno się dziwić wydawcy, firmie Activision, że szykują kolejny raz to samo z małymi zmaianami skoro sprzedaje się wręcz fantastycznie.
Dla mnie wprowadzone "dodatki z przeszłości" nie są w żadnym stopniu problemem czy przeszkodą - wręcz z czasem odkrywamy, że mogą być przydatne.
Sposób gry nie zmienił się od lat - cel to oczywiście pokonanie przeciwnej drużyny.
W czasie testów bety najbardziej polubiłem zawody drużynowe (team deatchmatch) oraz tryb, w którym naszym celem jest przejęcie flagi przeciwnika (capture the flag). Nie mniej pozostałe tryby też są ciekawe.

Oprawa graficzna

Oprawa graficzna, choć daleko jej do najlepiej wyglądających gier na PS4 (Killzone Shadow Fall z FPSów czy Infamous: Second Son z innych gatunków) to jest niezła. W niektórych miejscach rzuca się w oczy przesadna ilość detali ale ogólnie jest nieźle. Z moich obserwacji wynika też, że wiele zależy od konkretnej mapy- są takie, które wyglądają średnio, ale są też takie, które wyglądają bardzo dobrze. Poniżej kilka screenów wykonanych bezpośrednio na PS4 na kilku mapach:

Oprawa audio

Oprawa audio jest moim zdaniem bardzo dobra. Dźwięki broni dobrano właściwie. W FPSy zawsze gram na słuchawkach z dźwiękiem przestrzennym - w grze także był obecny i spisywał się bez zastrzeżeń. Irytujące jednynie są komentarze, jakie słyszymy gdy zostajemy zabici czy po wygranej rundzie (pozwolicie, że nie będę cytował dosłownie ale zwykle można to zrozumieć mniej więcej tak: wróg zdjęty albo wykonaliście dobrą robotę) - nie wiem po co to ale irytuje jak nie wiem ;)

Podsumowanie

Udostępniona przez Activision beta pokazuje, że choć z jednej strony nowe Call Of Duty nie jest w żaden sposób rewolucyjne, to może się podobać. Od strony graficzno- dźwiękowej jest dobrze, tryby sieciowe potrafią wciągnąć na wiele godzin. Fanem FPSów jestem odkąd pamiętam, ale na CODy od dawna patrzyłem dość krytycznie (i nie ja jeden) - opinię zmieniłem dopiero po wydanym rok temu Advanced Warfare, który był pierwszym dobrym od dawna tytułem z tej serii. Black Ops 3 także zapowiada się całkiem fajnie i z pewnością kupię - nie jestem tylko w 100% pewien czy od razu w dniu premiery, ale jeszcze w tym roku na pewno.

Wykorzystane screeny i filmy wykonałem za pomocą funkcji share konsoli PS4. Filmik z rozrywki został dodatkowo zmontowany w aplikacji ShareFactory.

PS: zachęcam do zaglądania także na mój kanał w serwisie YouTube, gdzie można zobaczyć recenzje lub opisy jakich sprzętów lub gier pojawią się wkrótce na blogu :) 

gry

Komentarze