Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Kilka słów o Kindle Paperwhite 3 i samym e-czytaniu

Bardzo długo rozmyślałem o kupnie czytnika, okazja trafiła się w okolicach sierpnia 2015. W Amazonie była dosyć duża promocja. Po obliczeniach okazało się, że pomimo promocji bardziej opłaca się kupno czytnika na allegro z polską fakturą, którą byłem w stanie wrzucić sobie w koszty. Kupowanie na allegro czytnika, który Amazon oficjalnie sprzedaje tylko bezpośrednio było obarczone lekką niepewnością. Zastanawiając się dalej, co zrobić trafiłem na kilkugodzinną promocję czytnika w internetowym sklepie xkomu. Sklep ten ma jednak "trochę" lepszą opinię niż konto allegrowicza, pod którym może kryć się każdy. Do tego brak problemów z wystawieniem FV.

I tak po 2 dniach mogłem odebrać w salonie czytnik Kindle Paperwhite 3, który nabyłem za 539zł brutto, po wrzuceniu w koszty cena ostateczna trochę spada.

Wybrane elementy większego projektu w PHP

Od dłuższego czasu pracuję przy większych projektach niż strona internetowa na jeden wieczór, pomyślałem że osoby które tworzą dopiero pierwsze projekty mogą nie znać elementów które bardzo ułatwiają pracę. Poniżej kilku głównych elementów z których korzystam.

Linux

Kiedyś myślałem że można programować pod Windowsem, już dawno zmieniłem zdanie i nie ma opcji żebym do niego powrócił ;) Windows aktualnie służy tylko do odpalania Wiedźmina 3 :) Oczywiście że się da, tylko po co się męczyć...

Git

System kontroli wersji. Dzięki niemu wprowadzając kolejne zmiany w kodzie zawsze mamy historię i możemy zajrzeć do naszych zmian sprzed tygodnia. Druga zaleta to ułatwienie pracy w zespole gdzie łatwo łączymy zmiany kilka osób. Podobnym narzędziem jest Subversion jednak Git oferuje większą elastyczność dzięki np. także lokalnemu repozytorium.

Gitlab

Jest to strona która ułatwia nam przeglądanie wszystkich zmian z Gita. Można tam łatwo odnaleźć commity, branche, tagi. Przydaje się także podczas Code Review.

O Scrumie słów kilka...

Jak kiedyś tworzyło się oprogramowanie? Firma dostała dokument z wymaganiami klienta, wyceniała, po akceptacji zabierała się do pracy, po np. roku dostarczała gotowe rozwiązanie które rzadko było tym czego oczekiwał klient. Można temu jakoś zapobiec? Tak, można wytwarzać oprogramowanie przy pomocy technik zwinnych, np Scruma.

Na czym to wszystko polega?

Praca w Scrumie polega na powtarzających się sprintach (iteracjach) podczas których zespół skupia się na zadaniach, które zostały zaplanowany na dany okres. Sprint kończy demo podczas którego klientowi przedstawiamy nowe funkcjonalności. Na spotkaniu ustala się priorytety na następny sprint i wszystko się powtarza.

Manifest Zwinnego Tworzenia Oprogramowania

Wytwarzając oprogramowanie i pomagając innym w tym zakresie,odkrywamy lepsze sposoby wykonywania tej pracy.W wyniku tych doświadczeń przedkładamy:

  • Ludzi i interakcje ponad procesy i narzędzia.
  • Działające oprogramowanie ponad obszerną dokumentację.
  • Współpracę z klientem ponad formalne ustalenia.
  • Reagowanie na zmiany ponad podążanie za planem.

Uzyskanie dofinansowania na otwarcie firmy część 4

Po długiej przerwie ciąg dalszy nastąpił :)

Słowem przypomnienia, otrzymałem dofinansowanie na otwarcie własnej firmy z Powiatowego Urzędu Pracy. Więcej możecie przeczytać w pierwszej, drugiej i trzeciej części.

Kontynuując wątki z części trzeciej...

Zmiana kosztorysu

Ze względu na zmiany cen od czasu złożenia wniosku skierowałem prośbę o korektę kosztorysu. Głównie przeniosłem pewne środki z jednych pozycji na inne. W między czasie zrezygnowałem z kupna dwóch pozycji i dodałem nowe.

Z wnioskiem nie było problemu. Dyrektor PUPu zgodził się na zmiany, niestety trwało to ok. 2 tygodnie.

Rozliczenie dofinansowania

Chyba najgorsza część całego zamieszania...

Na spotkanie rozliczające moje wydatki musiałem przygotować wszystkie faktury za zakupione zasoby wraz z potwierdzeniami zapłaty.

Odpowiedzi: 10 pytań do firmy Neptis (Yanosik)

Jakiś czas temu zaproponowałem Wam zadawanie pytań firmie Neptis. Poprzedni wpis znajdziecie tutaj, zaś odpowiedzi poniżej.

Pytanie 1

@zomo_prl
czy nie uważają Państwo, że aplikacje pokroju janosika przyczyniają się do łamania przepisów ruchu drogowego a w konsekwencji do zwiększenia wypadków na drogach?

Wręcz przeciwnie. Dzięki Yanosikowi kierowcy w prosty sposób mogą informować się wzajemnie o sytuacji na drodze, a będąc świadomymi co czeka ich na trasie - kontrola, fotoradar czy wypadek - zwracają większą uwagę na prędkość z jaką się poruszają, co zmniejsza ryzyko niebezpiecznych sytuacji na drodze. Z założenia fotoradary stacjonarne czy kontrole prędkości lokalizowane są w miejscach, w których dochodzi do największej liczby wypadków. Informowanie o nich przez Yanosika spełnia więc rolę zapobiegawczą - jedzie się bezpieczniej i nie otrzymuje mandatów.

10 pytań do firmy Neptis tworzącej projekty Yanosik i Yanosik Autostop

Ze względu na powiązania z firmą Neptis, pomyślałem że użytkownicy portalu mogą skorzystać z możliwości zadania pytań tejże firmie.

Od razu zaznaczam, że wpis ma charakter jednorazowy, napisany za zgodą użytkownika @djDziadek. Nie zamierzam nikomu podkradać serii :)

Dwa zdania o firmie

Neptis S.A. jest producentem, dostawcą i operatorem rozwiązań z obszaru monitoringu pojazdów GPS, nawigacji samochodowej, systemów raportowania pracy pracowników mobilnych pod postacią projektów Flotis oraz FlotisMobile.

Powyższe projekty skierowane są głównie do firm, dlatego dla Was na pewno ciekawsza jest możliwość zadania pytań dotyczących projektów Yanosik oraz Yanosik Autostop.

Yanosik

Yanosik to system dla kierowców, dzięki któremu w prosty sposób mogą oni informować się wzajemnie o sytuacji na drodze. Kierowca jest w stanie zgłosić takie zdarzenia jak kontrola drogowa, fotoradar czy wypadek.

ASUS FonePad 7 - moja opinia

Dzięki akcji z Intelem i redakcji, która mnie wybrała na dwa tygodnie w moje ręce wpadł tablet ASUS FonePad 7. Ucieszyłem się, że właśnie taki sprzęt otrzymałem do testów, ponieważ mogłem go porównać z dwoma urządzeniami z Androidem, z których korzystam, na co dzień, z Samsunga Galaxy S4 (którego recenzję obiecałem ehh...) oraz Tabletu Samsung Galaxy Note 10.1" N8000.

Zawartość zestawu

W pudełku znajdziemy:
  • Sam tablet,
  • kabel USB - miscroUSB, z przejściówką na gniazdko,
  • podstawkę,
  • "spinacz",
  • krótką dokumentację.

Specyfikacja

Otrzymany tablet to dokładnie ASUS Fonepad 7 K00E ME372CG. Poniżej najważniejsze cechy:

  • Przekątna ekranu 7'', rozdzielczość 1280 x 800, proporcje 16:10,
  • Procesor to Intel Atom Z2560 (2x1.6),

Mój sposób na konsumowanie treści w Internecie

Kilka słów o moim sposobie zdobywania wiedzy, czytania artykułów i wiadomości a także próby bycia na bieżąco.

Po zamknięciu Google Readera trzeba było znaleźć alternatywę. W internecie co, chwilę pojawiały się informacje o następnych produktach, reaktywacji starych pomysłów oraz recenzje nowych rozwiązań. Postanowiłem poczekać do prawie samego końca żywota GP i wybrałem Feedly.

Feedly

Feedly to cała platforma pozwalająca nam śledzić wszystkie wiadomości z wybranych kanałów RSS, których można w internecie znaleźć na prawdę dużo. W organizacji pomaga możliwość stworzenia folderów i pogrupowania swoich źródeł. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie przegapimy żadnych nowych artykułów z wybranego portalu oraz nie musimy codziennie podczas prasówki otwierać wszystkich stron, które nas interesują i sprawdzać czy pojawiły się nowe treści.

Z feedly możemy korzystać z wielu urządzeń a nasze postępy są synchronizowane. Często przeglądam artykuły na komórce i odznaczam te, które mnie nie interesują.

Tablet Samsung Galaxy Note 10.1" N8000

Dawno obiecane kilka słów o moim nabytku ;)

Specyfikacja

Najważniejsze cechy, wybrane z dokumentacji:

  • Waga: 600 g
  • Wymiary: 262.0 x 180.0 x 8.9 mm
  • Bateria: Li-Po 7000 mAh
  • System operacyjny: Android 4.0 (dostępny 4.1.2)
  • Procesor: 1.4 GHz Quad Core
  • Wyświetlacz: 10.1", rozdzielczość: 1280x800
  • Aparat fotograficzny 5Mpix, przedni 2Mpix
  • USB: 2.0
  • Bluetooth: 4.0
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Ilość pamięci: 16 GB
  • Czytnik kart pamięci microSD: Tak, do 32 GB
  • Pamięć wirtualna: Dropbox 50 GB
  • Pozostałe parametry i funkcje
  • GPS, Akcelerometr
  • Obsługiwane formaty plików audio: MP3, AMR (Nagr. głosowe), AAC+, WMA
  • Obsługiwane formaty wideo: DivX, Xvid, H.263, MPEG4, ASF, WMV

Do czego?

Tablet służy mi głównie w podróżach pociągiem, podczas których mogę obejrzeć film, przeczytać zaległe artykuły czy chwilę pograć. Prawdę mówiąc wykorzystuje go o wiele częściej niż myślałem, że będę to robił.

Trzy gry na Androida przez które tracę czas...

Dziś polecam Wam trzy gry, które ostatnio pochłaniają mój czas :)

Więc bez dalszych wstępów:

1. Reaper

Jest to prosty hack’n'slash z dodatkami RPG. Naszym zadaniem jest przebijanie się przez coraz większe hordy wrogów i rozwijanie swojej postaci.

W grze fabuła przeszła na dalszy plan i prawdę mówiąc nie zawracam sobie nią głowy. Poruszamy się pomiędzy kolejnymi punktami widocznymi na mapie a nasze zadanie zawsze polega na pokonaniu wrogów. Nie dziwne zatem że najważniejsza jest walka. Postacią kierujemy za pomocą gestów na ekranie, po stronie lewej wybieramy w którą stronę się poruszamy zaś po lewej jesteśmy w stanie wykonywać różne tricki, podskoki itp. Po dłużej grze brakuje większej ilości wykonywanych ewolucji. Mamy do dyspozycji uderzenie z powietrza, uderzenie "z dołu" oraz najlepszy - wykonywanie obrotów w powietrzu zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom wokół.

Wykonując kolejne zadania jesteśmy nagradzani złotem i doświadczeniem. To pierwsze jesteśmy wydać w sklepie kupując coraz lepsze miecze oraz zbroję. Z czasem niestety pomimo zebrania dużej sumy złota nie mamy co w sklepie kupić... Przedmioty są na bardzo podobnym poziomie.