Blog (26)
Komentarze (200)
Recenzje (2)
@FL_FANFruity Loops - Lekcja 13 - Speech Synthesizer i Fruity Reeverb 2

Fruity Loops - Lekcja 13 - Speech Synthesizer i Fruity Reeverb 2

20.11.2012 19:24, aktualizacja: 22.11.2014 20:33

Jest takie ciekawe narzędzie - Speech Synthesizer

Wybieramy z głównego menu programu "FILE" następnie wybieramy "New" i w okienku Step Sequencer na którymś z kanałów klikamy prawym przyciskiem myszy wybierając opcję insert - następnie wybierając "Speech Synthesizer".

Pojawia się okienko tego modułu.

437351

Tam gdzie pojawił się napis "Type your text here" możemy wprowadzić swój tekst, który zostanie nam odtworzony w formie syntezy mowy. Za każdym razem, gdy zmienimy jakieś ustawienie (sposób wymawiania tekstu) Klikamy "Accept", następnie "zapisz" i możemy już wykorzystać ten element w naszej kompozycji. Taką zapisaną próbkę możemy dowolnie efektować, za pomocą różnych wtyczek efektowych, nadając na przykład pogłos, opóźnienie, przerabiając, odwracając itp. Warto nadmienić, że jeśli wpiszemy tekst w taki sposób "Type(2) your(-4) text(3) here(7)" to zmieni się sposób tonowania poszczególnych wyrazów.

437353

Fruity Reeverb 2

437355

Jest to wtyczka nadająca dynamiki efektu lekkiego opóźnienia i pogłosu przede wszystkim naszym instrumentom perkusyjnym, wokalom, lub innym dźwiękom.

Opcje & Funkcje

437358

H.CUT (High Cut)

Opcja zaznaczona różową ramką służy do odcinania wysokich częstotliwości z pogłosu, ale można sprawić też za jej pomocą aby był on bardziej mdły.

L.CUT (Low Cut)

Opcja zaznaczona fioletową ramką – odpowiada za dopasowanie odcinania niskich częstotliwości z pogłosu.

PRE DELAY

zaznaczona błękitną ramką gałka - reguluje czas opóźnienia pogłosu

SIZE

zaznaczoną na pomarańczowo opcją regulujemy "rozmiar" pogłosu. Można to robić bardziej dokładnie za pomocą ruchomego obrazka wizualizacji "pomieszczenia" widocznego po lewej stronie

DIFF

zaznaczoną na zielono gałką regulujemy kształt "pomieszczenia" w jakim ma pogłos się rozchodzić. To także można robić bardziej dokładnie za pomocą ruchomego obrazka wizualizacji "pomieszczenia" po lewej stronie.

DRY LEVEL

zaznaczona czerwoną strzałką - pozwala pozostawić sam pogłos.

ER - Early Reflection

suwak zaznaczony żółtą strzałką - ustawia względny poziom pierwszych odbić w pogłosie.

WET

suwak zaznaczony zieloną strzałką - reguluje tytułowy REVERB czyli pogłos

STEREO SEPARATION

zaznaczona na żółto gałka pozwala wyregulować stopień i sposób rozprzestrzeniania się pogłosu.

DECAY TIME

gałka zaznaczona na biało, pozwala regulować czas zanikania opóźnienia.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)