Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Następny wyciek i kolejne nowości — kompilacja 9901 przynosi znaczące zmiany

Microsoft przy okazji kompilacji 9879 zapowiedział, iż jest to ostatnie oficjalne wydanie w tym roku. Wiele osób było niezadowolonych z takowej decyzji, dlatego też wspomniano o wielkich zmianach, jakie firma szykuje dla użytkowników Windows Insider. Miałyby być one zaprezentowane początkiem przyszłego roku, a dokładnie na specjalnie w tym celu zorganizowanej konferencji datowanej na 21 stycznia. Jednakże nikt nie lubi "długo" czekać, dlatego też szybko pojawił się wyciek (9888), a zaraz po nim kolejny. O ile ten pierwszy w zasadzie nie wprowadził niczego konkretnego, a w moim przypadku wręcz przejawiał nieobecne wcześniej błędy, o tyle następny (9901) to już inna bajka.

Śmiało można założyć, że w niewielkim stopniu będzie się on różnić od wersji styczniowej, gdyż ogrom poczynionych zmian jest znaczący. Oczywiście nie odkryto w nim wszystkich kart atutowych Microsoftu, ponieważ wedle niektórych przecieków oficjalna odsłona ma być prawdziwą bombą, a ten choć pozytywnie zaskakuje to takową nie jest - chociażby przez brak zapowiadanego Continuum.

Środowisko klasyczne - pulpit

Microsoft w kolejnych kompilacjach przyzwyczaił nas, że w dużej mierze skupia się na scalaniu interfejsów Modern oraz Aero. W mojej opinii jest to bardzo dobry kierunek, jednakże nie można przy tym zapominać o użytkownikach bardziej konserwatywnych, którzy ponad wszystko cenią sobie pracę z klasycznym pulpitem. Co więc Microsoft jest im wstanie zaoferować w tym wycieku? W zasadzie jakby niewiele, gdyż jedyne co możemy zaobserwować to drobne zmiany wizualne, choć jedna powinna ucieszyć wiele osób. Skupiono się tutaj na detalach - pasek zadań nie jest już przeźroczysty jak do tej pory i w pewnym stopniu dostosowuje się do ustawionego motywu systemu (mniej więcej jak do tej pory).

Przycisk wyszukiwarki ewoluował w kierunku, w którym mogliśmy go oglądać w poprzedniej kompilacji po drobnej modyfikacji rejestru - teraz z poziomu jego ustawień (PPM na pasku zadań) możemy wybrać czy ma być statyczną ikoną, czy może stale widocznym paskiem wyszukiwania.

Najlepszą zmianą dotyczącą pulpitu jest aktywowanie głosowego asystenta - Cortany. Mimo, iż wiele jej funkcji jeszcze nie jest dostępnych, to jednak podstawowe czynności wykonuje bez najmniejszego problemu. Jego aktualny interfejs nie różni się w znaczącym stopniu od tego, co możemy oglądać w jego wersji na Windows Phone - dzięki temu dotychczasowi użytkownicy WP nie będą zbytnio zagubieni.

Wisienką na torcie jest dodanie kilku nowych tapet (wow!), które umilą nam jakże pracowity czas spędzany na pulpicie.

Środowisko mniej klasyczne - WinRT oraz aplikacje modern

Gigant z Redmond znów znacząco przyłożył się do tego aspektu swojego systemu, który jak na ironię jest najbardziej znienawidzonym elementem - ModernUI. Znacznego, acz nie gruntownego przebudowania doczekało się środowisko WinRT, które teraz lepiej powinno sprawować się podczas obsługi myszką. Z paska zaklęć usunięto przycisk Ustawień, by całkowicie zastąpić go ustawieniami dostępnymi z poziomu hamburgerowego menu (na stałe wbudowanymi w aplikacje). Pasek tytułowy aplikacji doczekał się lekkiej wizualnej modyfikacji - na wierzch wyciągnięto funkcję maksymalizowania aplikacji, nazwę przesunięto ze środka do boku oraz usunięto ikonkę, która do tej pory była widoczna na lewym krańcu. Ponadto wiele programów zostało pozbawionych zakładki Uprawnienia, gdyż była ona po prostu pusta. Ostatnią z nowości dotyczącą tej części systemu jest możliwość instalowania oprogramowania na zewnętrznej karcie pamięci, analogicznie do Windows Phone.

Tak mniej więcej przedstawiają się zmiany w WinRT, zatem skupmy się teraz bezpośrednio na aplikacjach dodawanych wraz z systemem. Główną i najważniejszą zmianą jest wprowadzenie całkowicie nowej aplikacji Settings, która łączy w sobie dotychczasowe zPC Settings oraz PC Settings, a także część funkcjonalności klasycznego Panelu Sterowania. Przede wszystkim w oczy rzuca się całkowicie nowy wygląd, który niestety na razie ograniczony został jedynie do głównej zakładki - reszta jest po staremu. Składnik odpowiedzialny za aktualizacje systemu został poszerzony o funkcjonalności znane z Windows Update, co pozwoliło mu całkowicie go zastąpić - WU z poziomu Panelu Sterowania jest już w tej kompilacji całkowicie zablokowany.

Ponadto dodano nowe lub poprawiono do tej pory obecne aplikacje, które teraz wyglądają znacznie lepiej oraz ich funkcjonalność została zauważalnie zwiększona. Metamorfozą zostały objęte:

  • Calculator
  • Alarms - zawierają teraz zegar światowy
  • Get Started
  • Photos - w tym przypadku jest to jeszcze oddzielna aplikacja, która nie koliduje z tą dotychczas dostępną
  • Store Beta - analogicznie jak w przypadku zdjęć, a ponadto dzięki niemu można zobaczyć początek integracji sklepów Windows i Windows Phone
  • Maps
  • Windows Feedback
  • Sound Recorder
  • Lumia Camera beta - jak na razie nie zastąpiła aplikacji Camera
  • Xbox - niezależna od dotychczasowej (Games)

Co poza tym?

Z mniejszych zmian warto odnotować zmianę numeracji wersji Internet Explorera z 11.0.9879 na 11.0.9800 oraz poprawę wsparcia dla ECMAScript 6 oraz ECMAScript non-standard (cokolwiek to jest). Warto również zaznaczyć, iż w tym wycieku Windows 10 wreszcie zyskał zapowiadaną obsługę plików FLAC - wiele osób od dawna wręcz domagało się tego.

Błędy i problemy tej kompilacji

Tak już zwykle bywa, że wiele zmian niesie za sobą jakieś błędy. W tym przypadku inaczej być nie mogło, zatem już na wstępie po instalacji powitała mnie niedziałająca w laptopie klawiatura. Przeszukałem Internet i próbowałem wielu rzeczy, jednakże współpracy się nie doczekałem, zatem musiałem ograniczyć się do myszki i klawiatury ekranowej. Chciałem trochę potestować ten wyciek, więc nie mogłem od razu się poddać - przesiedziałem w takim stanie kilka dni, po czym wróciłem do sprawdzonego i ostatniego stabilnego wydania (9879). No i żeby nie było, że jestem masochistą - mogłem sobie na coś takiego pozwolić na głównej maszynie, dlatego że korzystam dodatkowo z Ubuntu, przez co nie czułem aż takiego parcia na formatowanie.

Oczywiście z racji, iż przeprowadzałem aktualizacje, a nie czystą instalację to postanowiłem powtórzyć całą operację. Jak można się domyślić nie przyniosło to żadnych rezultatów - w razie jakby to kogoś interesowało, to Windows w menadżerze urządzeń w ogóle jej (klawiatury) nie wykrywał.

Poza tym w czasie tych kilku dni nie odczułem żadnych większych problemów ponad to, co do tej pory się pojawiało - czyli problemy z psującym się eksploratorem, który wymagał restartu z poziomu menadżera zadań.

Podsumowanie

Z w/w powodu jest to pierwsza kompilacja, której ja osobiście nie mogę polecić. Oczywiście przy tej okazji przeglądnąłem Internet i wydaje się, iż byłem jedynym takim szczęśliwcem, któremu klawiatura nagle przestała działać. Jeśli więc ktoś chciałby spróbować - w sieci łatwo znaleźć ISO, a jeśli nie to wystarczy po prostu do mnie się odezwać.

Pomijając jednak tą jedną główną niedogodność można śmiało założyć, że ta kompilacja przenosi korzystanie z Windows 10 na kolejny poziom. Styczniowa aktualizacja będzie zawierać te wszystkie zmiany oraz kilka innych, które jeszcze bardziej przybliżą ten system do upragnionego przez Microsoft ideału.

Standardowo już, gdyby ktoś chciał zobaczyć oficjalną listę zmian to odsyłam tutaj. Można tam znaleźć informacje odnośnie wszystkim poprzednich aktualizacji, jak i aktualizowaną co jakiś czas zapowiedź przyszłej.

 

windows oprogramowanie hobby

Komentarze

0 nowych
foreste   15 #1 22.12.2014 22:31

Czyli nadal jest syf system co raz bardziej moje oczekiwania bladną przy kolejnych kompilacjach miała być rewolucja w 10 a oni ciągną swą martwą filozofie i na dzień dobry oszukali kilkanaście miilardów ludzi na świecie

gowain   19 #2 22.12.2014 22:32

@foreste: "oszukali kilkanaście miilardów ludzi na świecie" - błagam, nic już nie mów...

dobromir_wspaniały   4 #3 22.12.2014 22:38

Fajnie że ktoś ma czas i chęci aby instalować sobie jakieś testowe pełne błędów i wbudowanych legalnych trojanów systemy. Najważniejsze jest to czego nie widzimy, co jest ukryte w kodzie (celowa podatność na pewne ataki znana tylko wąskiej grupie wtajemniczonych), a nie jakieś tam tapety, ikonki, układ panelu, przycisków i inne bzdety.

xywa11   9 #4 22.12.2014 22:39

@foreste: Litości, czy Ty wiesz co to znaczy developer preview? to znaczy, że wersja systemu stworzona jest specjalnie, by pokazać ją autorom aplikacji/programów. Nie wiem, czemu Twoje oczekiwania bledną, bo nie napisałeś nic co by to potwierdzało - system cały czas się rozwija przecież...

ProTofik   8 #5 22.12.2014 22:45

@foreste: Łamiąca wiadomość. Oprogramowanie testowe (w dodatku z lewego wycieku) zawiera błędy.

foreste   15 #6 22.12.2014 22:46

@xywa11: To jest rozwój zmiana numerka najpierw z windows 9 na 10 i kernela z 6.4 na 10 i dodaniu menu start co powinno byc już 8 i parę drobiazgów i wycięcie normalnego panelu sterowania zastępując go jakąś protezą modern settings ,po grzyba gadżet cortana na pc ? moim zdaniem to zbędne jest

Autor edytował komentarz.
DonPetch   6 #7 22.12.2014 22:59

@foreste: Idź na CEO MS. Tam potrzebują takich malkontentów, którzy zamiast siedzieć w igloo ze swoim "pingwinem", co rusz wskazują co im się nie podoba...

Marcin1025   6 #8 22.12.2014 23:03

@foreste: poczytaj se ile jest ludzi na świecie,na pewno nie ma kilka miliardów.

gowain   19 #9 22.12.2014 23:03

@foreste: "moim zdaniem to zbędne jest" - na szczęście ludzie, którzy twierdzą, że na świecie jest kilkanaście miliardów ludzi nie decydują co będzie w nowym Windowsie...

foreste   15 #10 22.12.2014 23:07

@DonPetch: Tylko ze to kupuje i to nie małe pieniądze płace za ten system 400zł niechodzi drogą , w 100% nie można od tego systemu oduzaleznic bo tak ta firma branzy na wojowała ze bez tego systemu sypie się tak zwana piramida wolał bym żeby ten system był prawidłowo wykonany to nie linux czy mac ox ze dostajesz za darmo usta w kłódkę jak coś jest skopane

DonPetch   6 #11 22.12.2014 23:14

Znaczy się z Twojego pierwotnego komentarza wynika, że masz swoje wątpliwości co do wyglądu - a nie kodu systemu.

Dla mnie - po czesci powerusera, bo wiem "co i jak" - wygląd jest sprawą 2- 3-rzędną. Ikonki sobie mogę zmienić, paski poprzenosić, zainstalować pasek Start, czy zrezygnować z Metro.

AntyHaker   18 #12 22.12.2014 23:15

@foreste: Ty znów pijany, czy po prostu poprawna pisowania Cię przerasta?...

@dobromir_wspaniały Aj tam, chęci są bo lubię się babrać, z czasem gorzej - jednakże zawsze coś się wygospodaruje :D

Autor edytował komentarz.
rgabrysiak   12 #13 22.12.2014 23:18

Pierwsze zdjęcie to jakiś koszmarek estetyczny. Nigdy nie byłem zwolennikiem aplikacji w trybie Modern UI łączonych z tradycyjnym pulpitem głównie przez słabą skalowalność interfejsu.
Duże elementy świetnie sprawdzają się przy obsłudze dotykiem lecz niekonieczne pasują do tradycyjnego pulpitu.
Jestem jednak ciekaw jak będą przestawiać się kolejne zmiany w systemie Windows 10, ponieważ jak na razie szału nie ma - ot głębsza integracja dwóch "środowisk" plus parę dodatków.

Autor edytował komentarz.
foreste   15 #14 22.12.2014 23:18

@AntyHaker: To drugie nie jest pijany btw nawet jak jestem pijany nie zbliżam do kompa ale raz na rok się uwale :D

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #15 22.12.2014 23:20

@foreste: Niezły jest ten Microsoft, kilkanaście miliardów ludzi. Znając ich to przy premierze oszukają kilkadziesiąt lub nawet kilkaset miliardów ludzi! :(

gowain   19 #16 22.12.2014 23:23

@Scorpions.B: Bo oni już nawet oszukali nienarodzone dzieci! I nienarodzone dzieci nienarodzonych dzieci!

foreste   15 #17 22.12.2014 23:30

@Scorpions.B: Po prostu każdy jest szczurem doświadczalnym tej firmy i chcą na siłe przekonać ze ich wizja interfejsu jest słuzna i genialna ja bym windows podzielił na 2 jeden tradycyjny pc/lapki a 2 do allone i tabletów tym ohydnym metro(modern)

gowain   19 #18 22.12.2014 23:31

@foreste: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ludno%C5%9B%C4%87_%C5%9Bwiata - edukuj się, a potem zabieraj się za pisanie komentarzy.

foreste   15 #19 22.12.2014 23:44

systemem windows jest tak samo jak z Polskim autem warszawa stara jest ładna oko przyciąga http://auto_pol.republika.pl/war8.jpg patrze na nową warszawe bierze mnie na wymioty wygląda jak tandeta http://i.iplsc.com/-/00033HILUKBS6EG7-C116-F4.jpg http://londynek.net/image/jdnews-lite/2719994/40666-xl.jpg

AntyHaker   18 #20 22.12.2014 23:48

@foreste: Chryste, Twoje wypowiedzi naprawdę wyglądają jakby były pisane pod wpływem.

@rgabrysiak Spoko, jak pisałem - ta wersja Cortany jest żywcem przeniesiona z WP ^^

Martines82   5 #21 23.12.2014 00:00

Zejdzie już z chłopaka, każdy ma prawo ponarzekać ;)

neXt___   12 #22 23.12.2014 00:08

@foreste: zgadzam się z Tobą, MS leci sobie w kulki. Oszukali kilkanaście miliardów ludzi na świecie, nie wiem jak oni mogą spać spokojnie po takich zbrodniach.
Na krzyż, na pal, na stos!

@AntyHaker, jak zawsze, dobra robota!
"Główną i najważniejszą zmianą jest wprowadzenie całkowicie nowej aplikacji Settings, która łączy w sobie dotychczasowe zPC Settings oraz PC Settings, a także część funkcjonalności klasycznego Panelu Sterowania. "
Nareszcie, ten podzielony panel ustawień to jakiś poroniony pomysł. Od pojawienia się Windows 8 minęło już sporo czasu, a ja wciąż zachodzę w głowę i zastanawiam się, po kiego czorta Microsoft postanowił rozdzielić stary, dobry panel sterowania na... to.

DiamondBack   13 #23 23.12.2014 00:24

Z tego co widzę to M$ wychodzi z trendu jeden shit jeden świetny system i robi drugi shit pod rząd. Już pierwszy screen wywołuje odrazę.

xomo_pl   21 #24 23.12.2014 00:28

z jednej strony z buildu na build system idzie w dobrą stronę ale już blokowanie normalnego okna Windows Update uważam za coś nie dobrego... paradoksalnie ten dualizm obecny do tej pory ma swoje plusy - niewielkim wysiłkiem cały GUI modern może być po prostu zignorowane i tyle. Tymczasem teraz dąży się po raz kolejny do tego by użytkownik musiał z tego modernUI korzystać...

Arcio007   3 #25 23.12.2014 00:39

Mnie ciekawi na jakich zasadach ten system będzie rozpowszechniany. Bo jak na razie z tego co czytałem sam Microsoft nie wie jak to ugryźć. Np. czy klucz nadal będzie w biosie czy pojawi się inny system aktywacji, dostarczenia licencji użytkownikowi. Bo jeśli chodzi o 8 i to jakie męki czasami trzeba przejść żeby system na czysto postawić to aż się boję. Jedną z gorszych perspektyw jest dostarczanie systemu na takiej zasadzie jak laptopy z Windows 8 z Bing do którego oficjalnie nie ma nośników (licencja tylko dla producentów bez dostępności nośników w sprzedaży dla zwykłego kowalskiego), zestaw kluczy jest inny niż te z win 8 8.1 więc nośniki z tymi systemami nam nie pomogą. W sytuacji uszkodzenia dysku (brak recovery) poza okresem gwarancji dochodzi do sytuacji gdy mamy klucz w bosie ale systemu nie przeinstalujemy bo nie ma dostępu do nośnika. Czyli mamy komputer z licencją na Windows 8 z Bing ale w razie wymiany dysku tracimy ją no chyba że odeślemy lapka np. do HP a oni za kilka stów nam go przywrócą.
No ale mamy nowoczesne czasy poco komu nośniki z systemem, partycja recovery wystarczy. Przecież sposób instalacji systemu z czasów winXP - 7 to czasy kamienia łupanego.
Teraz jest prościej wystarczy wyciągnąć baterię, włożyć ja z powrotem, wejść do biosa o ile nam się to uda przestawić kilka opcji, włożyć płytkę o ile ją mamy i może nawet nam się instalator odpali.
Ehh rozwój Windowsa się cofa zamiast iść do przodu. Zamiast ułatwiać ludziom życie to się im kłody pod nogi rzuca.
Oczywiście Microsoft idzie własną drogą i tworzy system według swojej filozofii i ma do tego prawo. Ale w przypadku gdy system jest płatny i to kosztuje nie mało to moim zdaniem coś tu jest nie tak bo robi się z ludzi króliki doświadczalne w dodatku te króliki płacą za marchewkę.
Gdy instalujemy Linuksa też jesteśmy królikami ale przynajmniej marchewka nas nic nie kosztuje.
Jeśli o mnę chodzi Windows 7 jest ostatnim systemem tej firmy.

Jack_Daniels   8 #26 23.12.2014 00:49

Będzie kilka nowych tapet :) Cool

Darthnorbe   13 #27 23.12.2014 00:49

Hehehhe ale można się pośmiać czytając niektórych komentarze.
Kilkanaście miliardów ROTFL :D :D :D

AntyHaker   18 #28 23.12.2014 01:00

@neXt___: Mnie ciekawi co z nim zrobią do czasu styczniowego wydania, bo na razie jest średnio używalny ^^

@DiamondBack Natomiast we mnie odrazę wywołują takie komentarze. Przeczytałeś tekst, czy tylko obrazki przeglądnąłeś? Jest to wersja wczesna i to żywcem wyjęta z Windows Phone. Już sam fakt, iż jest to kompilacja z wycieku powinna dać Ci do myślenia - ale gdzie tam ...

@xomo_pl No ale przecież bez sensu byłoby rozwijać dwa oddzielne "centra ustawień". Zdecydowano się na jedno, które w ramach Continuum POWINNO dostosowywać się do aktualnie używanego urządzenia. Nie sądzisz, iż jest to lepsze rozwiązanie niż klikanie w maciupkie nazwy na ekranie dotykowym?

@Jack_Daniels To jest najważniejsze, bo stare już zdążyły się znudzić :D

  #29 23.12.2014 01:01

Ta, wyciek, na pewno..., :)

Artigiusz   9 #30 23.12.2014 02:13

Zasadniczo to pulpit mógłby nie istnieć, bo kto instaluje system tylko po to by się na niego lampić ? zostawmy to w sokojui martwmy się oto czy nowy windows wogóle będzie raczył się uruchomić

AntyHaker   18 #31 23.12.2014 02:25

@Artigiusz: Jakiś konkret? Bo na razie nabijasz mi liczbę odsłon i komentarzy w bardzo bezsensowny sposób ...

Autor edytował komentarz.
foreste   15 #32 23.12.2014 02:43

@AntyHaker: Oni coś jeszcze wytną tak jak było 8 przez beta testy był wybór metro i klasyczne aero po modyfikacji rejestru a po testach ciach i mecz się kulawym interfejsem :D

AntyHaker   18 #33 23.12.2014 03:23

@foreste: Modyfikacja rejestru to nie wybór ...

matty24   9 #34 23.12.2014 04:00

Dziwna sprawa z tą klawiaturą. Ciekawe czy jakbys instalował na wirtualnej maszynie to by zaskoczyło? Albo nie próbowałeś podpinać takiej na usb?

xomo_pl   21 #35 23.12.2014 10:47

@AntyHaker: "Zdecydowano się na jedno, które w ramach Continuum POWINNO dostosowywać się do aktualnie używanego urządzenia. Nie sądzisz, iż jest to lepsze rozwiązanie niż klikanie w maciupkie nazwy na ekranie dotykowym?"

pod warunkiem, że Coninuum rzeczywiście powstanie i będzie wdrożone to ma to sens. Tylko, że MS przez lata obiecywał wiele a wychodziło z tego nie wiele. Z tego co jednak napisałeś wynika, że panelu klasycznego WU po prostu nie ma więc wcale mnie nie zdziwi jak to będzie jedyny panel ustawień a w klasycznym panelu MS wrzuci łącze do niego. Mam te obawy bo odkąd MS dodał do modern funkcje okienek to traktują je jak normalne aplikacje już a nie drugie środowisko...

Autor edytował komentarz.
bart86   10 #36 23.12.2014 10:52

@foreste: skończ z tym trolowaniem, zmiany w systemie w końcu idą w dobrą stronę a to wersja rozwojowa i wszystko może się zmienić, błędy też powinny dziwić, zmian jest więcej niż tylko pasek start i cortana

foreste   15 #37 23.12.2014 11:26

@Antyhaker;
Ale była , tutaj mamy taki przypadek ze vistą im nie udało bo 1 była dodawana do low pc/laptopów i nawet na tamte czasy ten system był mulem bez crapware po instalacji więcej wymagał niż oficjalne wymagania spowodowane fatalną optymizacją kodu microsoft wtedy wZiął się do kupy pozbierał siadł na kodem visty porządnie i udało mu to takim stopniu ze windows 7 jest tak stabilny ze ja od kilku lat nie zauważyłem bsoda na swoim pc co na windows xp były kilka w miesiącu sukces windows 7 przysłonił oczy microsoftowi tak ze zaczął chyba obłokach poruszać , co prowadziło wymyślenia głupoty wszechcasowej karierze zawodowej postaci interfejsu metro(modern) na komputery bez ekranów bez dotykowych co skutkowało porażką windows 8 i słaby udzial systemu ok 13% od 2 lat od premiery, i znów microsoft byl przybity do ściany jak z vista Aż po 14 dniach zostaje wyrzucony/zwolniony za swa prośbą główny dyrektor pionu windows Steven Sinofsky po słabym starcie windows 8 porównaniu z windows 7, po tym microsoft stara się service packami pod nazwami windows 8.1 naprawić to ale bez wielkiego skutku , teraz mamy sytuacje taką ze microsoft na początku złozył obiecanki ze najpierw windows 9 potem 10 będzie rewolucją w interfejsach będzie wybierał interfejs do konkretnego typu hardware , początki publicznych wydań namnie i innych dawały przekonanie ze będzie pewien wybór jakiego interfejsu będzie user chciał używać , nawet oskurny styl windows 10 można by jeszcze przemilczeć
ale wycinka panelu sterowania i resztę komponentów by zastąpić je craware typu setting w metro tro moim zdaniem przesada dość lipnego płaskiego interfejsu
taki interfejs dobrze sprawdza na ekranach 3,5 do 10 cali tym większy to niema sensu dodatku z myszą.

Kuragari91   10 #38 23.12.2014 11:41

@foreste: http://www.glass8.eu/ Proszę bardzo. Możesz zrobić Areo w 8.1 Testowane i działa. O menu start rozpisywać się nie będę, bo są już artykuły na DP jak przywrócić menu start. Ale powiem ci szczerze, że podzielam twoje obawy. Jak nie będę mógł zablokować na stałe interfejsu Continuum, to mnie szlag trafi. Nie chce tego "kulawego interfejsu" mieć w oknach i za każdym razem wciskać ten przycisk "Pełny ekran", który jeszcze tak do końca nie działa jak powinien. Do tego brak paska "charms"(ugh!) Jak ktoś się przyzwyczaił do gestów, to powrót do starych topornych rozwiązań, jest niezwykle irytujące.

Spagnoletto   6 #39 23.12.2014 12:14

Mnie tylko zastanawia ile naprawdę jest w tym wszystkim wycieku, a ile marketingu...

Berion   14 #40 23.12.2014 12:34

@Arcio007: Twoim obowiązkiem jest wykonanie obrazu dysku. Niestety. Chociaż i tak nie ma to sensu, podobnie jak partycja recovery przeładowana gównem od producenta. Preinstalowane systemy nie nadają się do użytku, więc i nie ma sensu robić ich kopii, tym bardziej że domyślnie albo jest podzielony na dwie równe partycje albo niepodzielony wcale.

Po za tym są programy do buszowania po UEFI jak i odczytujące różne identyfikatory z samego systemu jak np. RwE (z OEMami zwykle działa). Klucz masz też na obudowie na nalepce. Więc możesz pobrać nawet pirata, sprawdzić sumy kontrolne czy nie był gmerany i zainstalować z nośnika wpisując swój klucz.

@Spagnoletto: Dokładnie. Nie ma wycieków bo wszystko zawsze jest indywidualnie tagowane aby było wiadomo od kogo wyszło... Ale ludzie są naiwni i łapią się na zasadzie zakazanego owocu. Jak... dzieci.

Autor edytował komentarz.
jointano   10 #41 23.12.2014 15:06

@DiamondBack: "Z tego co widzę to M$ wychodzi z trendu jeden shit jeden świetny system i robi drugi shit pod rząd. "
Trend jest zachowany, MS pominął świetny system numer 9 :D

  #42 23.12.2014 16:06

Zabawne, nikt modern UI na pulpicie nie chce, a tu pchają go gdzie się da, heh. Brakuje tu wizji, gui się coraz bardziej gryzie, a pchanie modern ui płaskiego na pulpit to samobójstwo dla ms, zwłaszcza jakby zmienili explorer.exe to wtedy mieliby więcej hejtu niż sieć od powstania widziała. xd Ikony nadal raz z Visty raz z 98 i Modern no to mamy mix a te ustawienia średnio to wygląda 10 zębatek sorry ale każda opcja powinna mieć swoje ikony bo tak mamy chaos, no i wyszukiwarka na pasku, pierwszy element do wywalenia, sorry za takie coś to ja dziękuję, rozumiem 8 kafle i te sprawy, olać wchodzę i klasyczny pulpit wow miło a tu widzę kolejne powody by nie robić update nawet jak będzie za free, kodeki i flac heh śmiech sorry mamy 2014 kto używa flaca to pewnie już ma kodeki a reszta piraci mp3, ale sorry ms żyje w innej rzeczywistości, zupełnie jak nasi z wiejskiej xd

nextdawbor   1 #43 23.12.2014 17:43

miałem nadzieję, że będzie lepiej twierdząc iż gorzej się nie da a tu proszę, potestowałem trochę ten build i jak się okazało ms chyba porąbało gdyż pchają metro na desktop jeszcze bardziej, system wygląda paskudnie.. dodatkowo nawet tak chwalony i polecany przeze mnie wszystkim 8.1 coraz bardziej mnie drażni, konfigurując ogółem wczoraj pewnego lapka myślałem, że padnę krążąc z metro do normalnego desktopu kilkadziesiąt razy, instalowanie classic shella w tym przypadku nic nie dawało gdyż i tak trzeba było w tym syfie metroui grzebać bo nie wszystko jest w klasycznym ui..

  #44 23.12.2014 17:58

@foreste: Czy ty jesteś normalny ????, może do Ciebie to tylko menu start ale patrzę sobie na to co daje mi GPO w 10 i napiszę tak : REWOLUCJA !!!!!!!!. Wiem że powiesz a co to obchodzi kowalskiego ? - w każdej firmie gdzie wykorzystywany jest Active Directory , admini wraz z WIn10 dostaną aktualizację na którą czekali od WIndows XP , przenoszenie obiektów między nie zaufanymi domenami , migrację wyrywkową i wiele innych . Ja nawet nie zwracam uwagi na "start" i tak wytnę userom 90% możliwości systemu

  #45 23.12.2014 18:01

@sensei66 (niezalogowany): Ja chcę , jednak do tego potrzeby jest też odpowiedni sprzęt , ma do Ciebie radę , Surface Pro 2 można już kupić za 2500 zł , czyli dużo mnie niż nowe ultrabooki , spraw sobie takiego a zobaczysz że już nie wrócisz do nieczego innego . Pomijając jakość samego sprzętu to logika działającego na nim Windows 8.1 jest genialna , nie mówiąc już o Windows 10

  #46 23.12.2014 18:08

@dobromir_wspaniały: masz rację Taki system jak Windows musi mieć tylne wejścia , gdybym był rządem w danym Państwie to nie pozwoliłbym żadnemu tego typu produktowi na zaistnienie bez dodatkowego dostępu dla władzy - czy to kpina z demokracji ? - nie jestem terrorystom , ani pedofilem - więc akceptuję ten stan rzeczy. Czy zwykłego obywatela to boli ?? czy system jakoś cenzuruje to z robisz ??? czy jakoś ogranicza to twoje prawa ?? czy zdjęcie jak palisz blanta naprawdę jest takie tajne ?? . Tak naprawdę wszyscy jadą na MS a oni w ogóle nie muszę wprowadzać żadnych tylnych furtek , nie lepiej poprosić o to takiego WInrar , czy total commandera ??? - obudźcie się każdego da się namierzyć i wytropić w ten lub inny sposób .

DiamondBack   13 #47 23.12.2014 18:26

@AntyHaker: AntyHaker: Rozumiem, że te argumenty co podałeś mogą tylko wprawiać w zachwyt ;)
"żywcem wyjęta z windows phone" - to wygląda (bardzo delikatnie mówiąc) okropnie.
"kompilacja z wycieku" - czyli coś czego można się spodziewać w finalnym produkcie. Czy to na pewno ja tu przestałem myśleć? ;)

rgabrysiak   12 #48 23.12.2014 19:37

@AntyHaker: Spoko, niemniej jednak to nie pierwszy koszmarek estetyczny w nowym systemie Windows. Wiem wygląd to kwestia gustu.
Zdaję sobie również sprawę, że to dopiero wczesne wersje testowe, ale na razie spójności między klasycznym pulpitem a Modern UI nie widzę. I powoli mam obawy czy je kiedykolwiek zobaczymy.

Microsoft uparcie "promuje" Modern UI, wciskając je gdzie się da, choć nie wszędzie jest to dobre rozwiązanie.

Autor edytował komentarz.
Arcio007   3 #49 23.12.2014 20:35

@Berion: Zgadza się że recovery posada sporo syfu i że powinni ludzie sami zadbać o kopie własnego systemu. Ale w przypadku Windows 8.1 with Bing odczytanie klucza z naklejki czy też z biosa za pomocą RwE i tak ci nic nie da bo pula kluczy do tego systemu jest niezgodna z nośnikami Windows 8.1 "zwykłymi". Wynik z tego taki że nawet jak zainstalujesz system to i tak go nie aktywujesz używając klucza Windows 8.1 with Bing. Jeśli ci się to uda to pogratulować. I chętnie się dowiem w jaki sposób ci się to udało nie uciekając się do lewych aktywatorów i innych sztuczek.

gowain   19 #50 23.12.2014 20:56

@Arcio007: a telefonicznej aktywacji też się nie da?

Meszuge   16 #51 23.12.2014 21:06

@foreste: Na świecie żyje trochę mniej ludzi, ale ogólnie masz rację. Siermiężno-toporny system na telefony nadal jest w natarciu.

  #52 23.12.2014 21:20

Witam. Arcio007 niestety ma rację. Tylko aktywatory. Poprostu klucz w BIOS jest do innej wersji (w tym przypadku 8.1 with BING). Jak wpiszemy ten klucz i damy aktywuj - windows jawnie poinformuje, że klucz jest nie właściwy dla wersji 8.1. Aktywacja telefoniczna rozbije się o "nielegalną" wersję. Tak jaby próbować instalować na dysku windows XP PRO mając klucz z wersji Home. Poprostu jakaś masakra z tym bingiem. Może kiedyś nośniki się pojawią - narazie kupa wielka ;)

  #53 23.12.2014 22:17

Co za tandeta...

AntyHaker   18 #54 23.12.2014 23:35

@matty24: 1. Skoro już wróciłem do 9879, to nie widziałem sensu specjalnie maszyny wirtualnej stawiać.
2. Nie posiadam takowej, więc nie miałem jak - aczkolwiek pomyślałem o tym.

@xomo_pl Przecież już powstało i ma być udostępnione oficjalnie testerom właśnie po 21 stycznia - w ograniczonej i pełnej błędów wersji jest dostępne nawet już dziś.

Co do WU - został tylko sam odnośnik w panelu starowania, ale po jego wybraniu otrzymujemy komunikat, by przejść do nowego "Settings" ^^ Poza tym, po co mieliby zostawia klasyczny panel sterowania z linkami do nowego?

@foreste Ale co z tego, że była - to żaden wybór, bo wymaga wiedzy i umiejętności, albo chociaż chęci. Reszty nawet nie czytam, bo tego się nie da przeczytać w takim stanie, w jakim mi to przedstawiłeś ...

@Kuragari91 No ale po co Ci one przy myszce? Wiadomo - używać się da, bo i ja długo używałem. Jednak nowe rozwiązanie jest znacznie lepsze dla kombo mysz + klawiatura.

@Spagnoletto Ja osobiście w wycieki nie wierze, no chyba że kontrolowane ^^

@nextdawbor No to zdecyduj się. Raz narzekasz na dualizm Modern + Aero, a jak chcą to usystematyzować to znów narzekasz, że je łączą - wtf?

@DiamondBack Nie wiem kogo, bo nie mnie. Faktycznie, dają wgląd w wygląd systemu, który będzie mieć premierę za jakieś 7 miesięcy - ale masz rację, na pewno tego do jesieni nie zmienią, bo i po co ...

@rgabrysiak Niby masz rację, ale i tak jest znacznie lepiej niż za czasów Win8. Pozostaje mieć nadzieję, że do czasu premiery odpowiednio Windows 10 ogarną i dopracują detale.

MrBeckham666   19 #55 24.12.2014 00:12

@gowain: wszystkich oszukali XD:D ale kto normalny w coś wierzył:D

ale kto wie to dopiero testy:)

Autor edytował komentarz.
MrBeckham666   19 #56 24.12.2014 00:16

@foreste: tylko żę linux tak czesto sie nie sypie i jak są zmiany to konkrety:) ale to juz od usera zależy.

MrBeckham666   19 #57 24.12.2014 00:19

@neXt___: dokłądnie rozdzielenie panelu sterowania to jest dosłownie chora nie zrozumiała rzecz jak pierwszy raz zainstalowałem 8 to myślałem że padne zerowego przemyślenia:) boże kto tam pracuje:)

i tak nic nie przebije ukrycia wyłacz komputer w ustawieniach hmm możę google tłumasz zawiódł:)

Agntx   10 #58 24.12.2014 01:57

"...aktualizacja będzie zawierać te wszystkie zmiany oraz kilka innych, które jeszcze bardziej przybliżą ten system do upragnionego przez Microsoft ideału..."

Mam nadzieję, że to zamierzony żart autora. Dla mnie wszystko od Visty SP2 w górę było już praktycznie ideałem, a obecne prace nad Win10 wskazują, że MS zamiast dalej sam opracować system, słucha ludzi nie mających pojęcia o faktycznym feelingu komputera. Nie ma to jak np. stworzyć wreszcie jakiś nowiuteńki interfejs (wprawdzie nie do końca fantastyczny, ale jednak), który w końcu odcina się od klasycznych ikonek znanych od początku dziejów ery PC. A tymczasem zamiast go rozwijać i dopracować, powołują się na niepoparte argumentami narzekanie, które jak się okazuje rozbija się nie o UI, tylko o fakt nie możliwości spiracenia Windows 8/8.1, do czego się nawet bardzo dużo osób przyznaje, mówiąc prosto w twarz:
"Ósemka jest dziadowska, bo tak, a zresztą nie ma do niej cracka". Delikatnie mówiąc troszeczkę słyszałem takich cytatów od ludzi, nawet od szefa Komputronika w moim mieście. I nie chodzi tu o zarobki, bo na komputer za parę tysi do nowych gier (i obowiązkowo gieta zioła na wieczór) stać, a na system działający dekadę już nie.

Smutne.

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   18 #59 24.12.2014 03:06

@Agntx: To nie żart - dla MS ideałem jest to, co podoba się konsumentom. Niestety ^^

nextdawbor   1 #60 24.12.2014 11:14

@AntyHaker: chodziło mi o to, że chcąc to usystematyzować wprowadzają jeszcze większy dualizm :P

xomo_pl   21 #61 24.12.2014 11:16

@AntyHaker:
Co do WU - został tylko sam odnośnik w panelu starowania, ale po jego wybraniu otrzymujemy komunikat, by przejść do nowego "Settings" ^^ Poza tym, po co mieliby zostawia klasyczny panel sterowania z linkami do nowego?"

czyli jest jak mówiłem - odnośnik w normalnym panelu sterowania zamiast pozostawienia osobnych apletów zależnie od trybu korzystania z pc. Sorry ale nowy aplet ustawień poza tym, że jest nowy nie wnosi kompletnie nic a nawet wymaga nauczenia się od nowa gdzie co leży. Dla wielu osób to nie problem ale już firmy takie zadowolone nie będą z aż takiej rewolucji...

Berion   14 #62 24.12.2014 11:54

@Arcio007: A to tego nie wiedziałem. Myślałem, że nie ma takich OEMów. Opieram się na Windowsach XP, Vista i 7 i tam nigdy nie miałem z tym problemu. W takim razie ofiara musi szukać obrazu "Windows 8.1 with Bing" jeśli takowy istnieje - a sugerujesz że nie istnieje. Więc pewnie zostaje tylko aktywacja telefoniczna. Nie wierzę, aby MS tak zostawił klienta na lodzie, jakkolwiek zła nie byłaby ta firma.

Ale dobrze, że o tym wspomniałeś, mogłem kiedyś nieświadomie wejść na minę gorszą niż kupno Windows 8+. :)

@AntyHaker: "Wycieki kontrolowane" nie są wyciekami.

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   18 #63 24.12.2014 13:12

@nextdawbor: Niszcząc jedno i zostawiając to drugie jak mogą robić ten mistyczny dualizm? :<

@xomo_pl Odnośnik został, bo jest to wersja testowa. Docelowo przecież w ogóle nie będzie panelu sterowania ^^ Poza tym, czego masz się uczyć, skoro masz szukajkę?... Co do firm - pracownicy zazwyczaj nie mają wiele do robienia w panelu sterowania, więc większości to raczej lotto. "Informatykom" się za to płaci, więc sobie poradzą i tyle.

@Berion Ja nie wiem jaki ten był, tak tylko napisałem :<

xomo_pl   21 #64 24.12.2014 13:52

@AntyHaker: w Win8 też była wyszukiwarka i jakoś nie zdobył popularności w firmach.
"Docelowo przecież w ogóle nie będzie panelu sterowania"
miał być powrót to tego co było najlepsze a zapowiada się na to, że dalej brną w modern...

Jak dla mnie sprawa jest prosta: system powinien mieć normalny interfejs jeśli działa na normalnym pc/lapku bez żadnych modern śmieci...

AntyHaker   18 #65 24.12.2014 14:26

@xomo_pl: Nie, w PC Settings nie było wyszukiwarki, a o nim teraz piszemy w kontekście usunięcia Panelu Sterowania.

Nie miało być powrotu do tego co lepsze, tylko integracja środowisk, którą społeczność uważa za lepszą - to nie to samo. Poza tym, skąd wiesz co jest lepsze skoro Settings nie jest jeszcze ukończone?

Co to niby znaczy "normalny" interfejs, bo nie bardzo rozumiem?

xomo_pl   21 #66 24.12.2014 14:52

@AntyHaker: normalny - ten co był od lat a nie ten potworek modern ;)

"Nie, w PC Settings nie było wyszukiwarki,"
ale już w normalnym panelu była od czasów visty...


"Poza tym, skąd wiesz co jest lepsze skoro Settings nie jest jeszcze ukończone?"

pewności mieć nie można póki co ale z moich obserwacji środowiska modern nawet w testowych buildach W10 to nadal jest o wiele mniej wygodne od tego co oferuje klasyczne Win32-64. Można być entuzjastą zmian ale wtedy gdy są one na plus. W przypadku zwykłego pc nie widzę żadnej korzyści z wycinania kompleksowych narzędzi i zastępowania ich odpowiednikami modern...

AntyHaker   18 #67 24.12.2014 16:34

@xomo_pl: 1. Dla Ciebie normalny, dla mnie przestarzały i denerwujący.

2. Ano, zamiast tego do tej pory była tylko globalna szukajka - teraz po prostu dodali tą wyszukiwarkę w Settings dla malkontentów.

3. Obserwacja obserwacją - ja tego używam na co dzień i nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu. Ocena na podstawie przyzwyczajeń to żadna ocena. Poza tym, nie widzisz korzyści - spoko. Ale jakie widzisz REALNE wady? Bo to jest równie ważne, a wciąż przez Ciebie pomijane.

xomo_pl   21 #68 24.12.2014 20:38

@AntyHaker: AD3-realne wady- a choćby taka, że trzeba na nowo się uczyć co gdzie leży i jak to wyklikać... zapewne da się do tego szybko przywyknąć to jednak nie widzę żadnego argumentu by zmieniać coś co działało... nawet na tabletach bez problemu ze starego panelu można korzystać....

2. od Win7 była osobna wyszukiwarka, która szukała tylko w panelu a nie w całym systemie...

1. denerwujący to jest panel ustawień po nowemu... tyle, że ładniej wygląda ale rolą panelu sterowania jest nie wyglądać a być wygodnym.

AntyHaker   18 #69 24.12.2014 22:18

@xomo_pl: 2. No i w Win10 dalej to jest przecież. Zresztą, czy co za różnica czy globalna czy kontekstowa? Ważne, że spełnia swoje zadanie.

1. No, a co w nim takiego niewygodnego - poza tym, iż się różni od poprzedniego? Ten pkt łączy się bezpośrednio z Twoim wstępem - nie ma wad, po prostu wygląda inaczej ...

xomo_pl   21 #70 25.12.2014 11:44

@AntyHaker: to, że właśnie wygląda inaczej - lata przyzwyczajeń robią swoje i tyle. Co innego gdy był sensowny powód do zmiany panelu na nowy ale takiego nie ma- nawet bowiem na tablecie da się normalnie z klasycznego panelu korzystać przecież.

AntyHaker   18 #71 25.12.2014 12:53

@xomo_pl: Nie, nie da - wszystko jest zbyt małe i przyciski nie są dostosowane pod dotyk. Poza tym, przyzwyczajenie to najgorszy hamulec zmian - zatem nie dajmy się mu kontrolować, tym bardziej gdy nie potrafimy żadnych REALNYCH wad danego rozwiązania wymienić.

rgabrysiak   12 #72 25.12.2014 13:58

"Nie miało być powrotu do tego co lepsze, tylko integracja środowisk, którą społeczność uważa za lepszą"

Społeczność czyli kto? Grono testerów? Grupa "amatorów" testujących nowe rozwiązania?
Weź po uwagę, że to co dla osób testujących nowy system wydaje się udanym rozwiązaniem, konieczną zmianą do wprowadzenia, niekoniecznie musi oznaczać, że spodoba się wszystkim konsumentom.

xomo_pl   21 #73 25.12.2014 22:22

@AntyHaker: da się ale może nie na 7" tabletach... na 11.6" spokojnie się już da z klasycznego panelu korzystać i tyle.
Co do przyzwyczajeń to spokojnie można postawić tezę, że to właśnie one trzymały przez tyle lat Windows na 1. miejscu jeśli chodzi o systemy operacyjne.
Zmieniały się tylko szczegóły a ogólny zarys systemu pozostawał ten sam - na dobrą sprawę przesiadka z takiego 95 na Windows 7 to właściwie była pestka (pomijam wymagania) a biorąc Win8 trzeba ZU nauczyć już co i gdzie leży.... W10 za sprawą continuuity miał być powrotem do tego co było na pc/zwykłe lapki a na tablety miał iść modern. Tymczasem tu nadal widać, że MS chce to wciskać na każdy pc.
Realna wada nowego panelu jest taka, że jest on niepotrzebny i tyle. Zmiana przyzwyczajeń nie jest warta tego co dostajemy w zamian....

AntyHaker   18 #74 25.12.2014 23:00

@rgabrysiak: No właśnie konsumenci o takową zabiegali - czy to nie oni narzekali na rozdwojenie Windowsa i chcieli ujednolicenia? ^^ Testerom akurat podobało się Modern - inaczej by go nie testowali.

@xomo_pl Wiesz jak to mówią - dać się może i da, ale po co skoro można wygodniej? To tak jak Modern (gesty) i myszka - niby się da, ale po co?

Owszem, można taką tezę wysunąć - ale też one sprawiają, że Windows praktycznie stoi w miejscu. Lekką zmianę wprowadzą i już wielki raban, że już nie wspomnę o tym co się dzieję, gdy nagle jakiś program przestaje być kompatybilny z nową odsłoną systemu. Wtedy to dopiero jest płacz i narzekanie, jaki to MS jest zły bo ośmielił się udoskonalić system ...

Chyba nie zrozumiałeś idei Continuuity. Nie ma ono być dwoma środowiskami, które będą dostępne zależnie od sprzętu. To ma być jedno spójne środowisko (w tym przypadku Modern), które będzie się do niego dostosowywać. Wszystko powiększone dla dotyku i znacznie pomniejszone dla precyzyjnego kursora (myszki). Nie ma tutaj mowy o podziale jak w Win8 na Aero i Modern - "jeden Windows na wszystkie urządzenia" tak nie mógłby działać. Jest to o tyle logiczne, że Win10 ma mieć również swój udział w powstaniu Windows Phone - tam też mają upchnąć panel sterowania, bo można kliknąć - niewygodne by to było, ale można.

To nie jest realna wada ... Realna wada to braki funkcjonalne, błędy programistyczne etc - problemy ze zmianą przyzwyczajeń to wada użytkownika, a nie systemu. Jak zmieniasz szkołę/pracę/otoczenie to też narzekasz, że wszystko się zmienia i od nowa się musisz uczyć? Starasz się na siłę wszystko dostosować do siebie, czy może jednak się przystosowujesz? Ewolucja przecież działa podobnie - nie idzie w zaparte, tylko ciągle jesteśmy ulepszani w kolejnych pokoleniach. Nie zmienia się przyroda pod nas, lecz my pod nią - a że człowiek wygodny i stara się ją pod siebie robić, cóż ... Temat na inną rozmowę :D

W ogóle gratuluje wyczucia czasu - komentarz napisany o 22:22 :D

xomo_pl   21 #75 26.12.2014 11:43

@AntyHaker: "Wiesz jak to mówią - dać się może i da, ale po co skoro można wygodniej?"
tylko widzisz jeszcze zależy co dla kogo jest 'wygodniejsze' ;p

"Owszem, można taką tezę wysunąć - ale też one sprawiają, że Windows praktycznie stoi w miejscu. "

zdecydowanie nie mogę sie zgodzić z tym, że Windows stoi w miejscu, przynajmniej jeśli chodzi o interfejs. Vista wprowadziła wiele udogodnień dla użytkownika w interfejsie, 7 miała to jeszcze bardziej dopracowane. Stoi w miejscu bardziej jeśli chodzi o to co pod maską - mniej więcej od 2003 roku (Windows Longhorn) nie możemy się doczekać nowego kernela czy systemu plików.

Co do continuity to widzę, że idzie to w złą stronę - nie mówię, że powinno to odcinać całkowicie modern na zwykłym pc - nie, wręcz przeciwnie. Powinno natomiast pozostawiać normalny panel sterowania i inne elementy jakie znamy z Windows od lat. Serio, użytkownik pc do szczęścia nie potrzebuje nowego panelu sterowania ;)

"W ogóle gratuluje wyczucia czasu - komentarz napisany o 22:22 :D"

a dzięki :D Tobie też gratuluję bo wstrzeliłeś się w równą godzinę 23:00 :D

AntyHaker   18 #76 26.12.2014 14:44

@xomo_pl: 1. Uzywanie trybu pulpitowego na 10" tablecie wygodnym nie nazwę - zresztą opinie w sieci mówią same za siebie.

2. W gruncie rzeczy właśnie o bebechach pisałem - wsteczna kompatybilność znacznie krępuje ruchy Microsoftu.

3. Starego również nie potrzebuje - zwykła fanaberia i tyle. W Androidzie nie tak dawno przebudowano wygląd ustawień i jakoś lamentów nie słychać. O ile nowe rozwiązanie działa i się sprawdza to nikt narzekać nie będzie.

4. :D

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   21 #77 26.12.2014 15:34

@AntyHaker:
1. gdyby nie pulpit i aplikacje x86 to nie bardzo jest sens kupować tablet/urządzenie konwertowalne z Windows jak równie dobrze można z androidem albo i iPada nawet....

2. wsteczna zgodność trzyma popularność Windows - to właśnie to obok zbliżonego przez lata interfejsu trzymało ludzi przy Windows - pewność, że stary soft ruszy... gdy tego zabraknie Windows poleci w dół dość szybko...

3. fanaberię to ma MS z wciskaniem nowego panelu jak stary jest ok na zwykłe komputery :D

AntyHaker   18 #78 26.12.2014 20:49

@xomo_pl: 1. Owszem, dlatego Continuuity jest bardzo mile widziane ^^ Poza tym, brak pulpitu jest faktycznie pewną niedogodnością, jednakże w obecnej formie jest raczej nieużywalny.

2. I to jest właśnie największa wada i zaleta Windows - coś trzyma przy nim zarówno fanów jak i przeciwników.

3. Stary był ok kilka lat temu. Świat się zmienia, niech interfejsy również się zmieniają. Poza tym, jak już wspomniałem w pkt 1 - panel sterowania jest nieużywalny na dotykowym ekranie.

xomo_pl   21 #79 26.12.2014 21:35

@AntyHaker: 3 - jak się chce to jest używalny :)

2. i bez wsparcia dla x86 app i normalnego interfejsu Windows się nie utrzyma na dłuższą metę - ci co używają obecnych systemów w większości na nich zostaną a nowi użytkownicy komputerów nie będą mieć już tego parcia na (przynajmniej te) nowe Windows... zmiany z jednej strony są oczekiwane przez pewnien % użytkowników a z drugiej zabiją popularność tego systemu :D

1. zależy czego kto oczekuje od pulpitu :)

RaMIK   3 #80 27.12.2014 00:28

Dlaczego w artykule dominującym słowem jest "wyciek"? Przecież nic nigdzie nie wyciekło, bo z tego co się orientuję, są to oficjalne wersje Windows.

AntyHaker   18 #81 27.12.2014 02:52

@RaMIK: Nie, nie są. Oficjalnymi są 9841, 9860 oraz najnowsza i ostatnia w tym roku 9879. Poprzednio opisywana 9888 jak i ta 9901 to są kompilacje z wycieków ^^

@xomo_pl 1. A czego mogę oczekiwać od pulpitu, tudzież całego systemu? Wygody użytkowania - obecny pulpit takiej na dotyku nie zapewnia.

2. Ale kto tutaj pisze o braku wsparcia dla "zwykłych" aplikacji? Pisaliśmy tutaj tylko o wstecznej kompatybilności, a nie o całkowitym braku wsparcia dla tej architektury. Brak wstecznej kompatybilności nie wymusza braku wsparcia dla niej. Po prostu trzeba by dostosować programy pod nowe wytyczne i tyle. A tak naleciałości pewnie jeszcze z DOS'a są w Windows i jest jeden wielki burdel - przez to działa jak działa. Poza tym, na co niby się przesiądzie przeciętny kowalski? Na OS X, który jest stosunkowo drogi, czy na Linuksa, który nawet mi potrafi problemy sprawić? ^^ Przyzwyczajenie swoją drogą, jednak brak alternatywy też swoje robi.

3. Już pisałem o tym - używać zawsze można, ale po co skoro jest coś lepszego? ^^

Autor edytował komentarz.
Mk13   16 #82 29.12.2014 01:44

@AntyHaker to jak zmusić Windowsa żeby się zaktualizował? dziś sobie dla relaksu postawiłem wirtualkę, ściągnąłem ISO z Microsoftu i mam build 9841, zaktualizowałem system i w PC Settings w dziale preview builds nic nie znajduje.

AntyHaker   18 #83 29.12.2014 11:32

@Mk13: Jesteś pewny, że wszystko zaktualizowałeś etc? W takim układzie musi znaleźć :<

Mk13   16 #84 29.12.2014 15:46

@AntyHaker: Skończyły mi się już pomysły, Windows Update znalazł po instalacji buildu 9841 jakieś 10-15 aktualizacji, zainstalowały się. Nic nowego nie znajduje. A w preview builds komunikat po sprawdzeniu "no new preview build was found, please try again later". Jakbym wiedział, że na stronie Microsoftu jest stary build to bym od razu zainstalował jakiś 9879. Spróbuję ponownie później :/

Autor edytował komentarz.
Arcio007   3 #85 29.12.2014 21:08

@Berion: Nie zostawił ta licencja jest przeznaczona tylko dla producentów sprzętu (tylko oni ją instalują, brak nośników na wolnym rynku chyba że wyciekną ) więc nieszczęśnik wysyła lapka do producenta a ten go doprowadza do porządku. Szkopuł w tym że jeśli taki producent uniesie się honorem to zrobi to za darmo i zapłacimy za przesyłkę jeśli nie to nieszczęśnik zabuli ile producent zechce. Co do aktywacji telefonicznej zdziwił bym się gdyby zadziałała to tak jakbyś miał windows 7 home zainstalowany a chciał aktywować windows pro lub na odwrót. Inny system inna pula kluczy.

AntyHaker   18 #86 30.12.2014 02:29

@Mk13: Jeśli Ci faktycznie nie chce wyszukać, to zawsze możesz pobrać obraz (https://mega.co.nz/#!7cwmXaYZ!aIc6gMSRECbzJMbB7m4iXXy3eBa0Ju9aTKj0n3QGhrM) i z poziomu pulpitu dokonać upgrade. Cały proces niczym się nie różni od tego, wykonywanego automatycznie przez system.

Berion   14 #87 30.12.2014 11:52

@Arcio007: Jeśli jest tak jak mówisz to tylko miód na moje serce. ;) Straszne łajno z tych nowych Windowsów. Nawet licencjonowanie spieprzyli...

Autor edytował komentarz.
Arcio007   3 #88 30.12.2014 19:08

@Berion: W przypadku Windows 8.1 with bing tak jest zresztą sam to możesz sprawdzić dzwoniąc do Microsoftu jako klient biznesowy. Powiedz że masz laptopa z Windows 8.1 with bing bez partycji recovery (nowy dysk np.) i zapytaj się jak go przeinstalować bo nie masz nośnika.

  #89 05.01.2015 18:36

Super lubię Windowsy czekam na dalsze wieści. Pozdrawiam wszystkich.