r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Apple chce zrozumieć Chiny, inwestuje miliard dolarów w odpowiednik Ubera

Strona główna AktualnościINTERNET

Powszechna mandaryzacja, szczególnie w branży IT, staje się faktem. Najbardziej klarowne jest to na rynku urządzeń mobilnych, gdzie aktualnie coraz lepsze wyniki odnotowuje Huawei, które jako jedyny duży producent odnotowało w ostatnim kwartale wzrost sprzedaży. Serca bywalców branżowych targów kradnie natomiast Xiaomi. Nic więc dziwnego, że z coraz większym zainteresowaniem na rynek Państwa Środka spoglądają firmy z Zachodu.

Dobitnym tego przykładem jest Apple, które w ostatnim kwartale po raz pierwszy od 13 lat odnotowało spadki zarówno przychodów, jaki i liczby sprzedanych urządzeń. W wywiadzie dla Reutersa, Tim Cook przyznał, że dla jego korporacji ważne jest zrozumienie fenomenu rynków na Dalekim Wschodzie, co pociągnęło za sobą inwestycje.

Największą z nich stanowi ta w firmę Didi Chuxing, opartego na ekonomii współdzielonej lidera chińskiego rynku przewozowego. Didi Chuxing można zatem z powodzeniem porównać do chińskiego Ubera. Wybór Apple padł właśnie na tę korporację między innymi ze względu na fakt, że usługa jest mocno zakorzeniona w ekosystemie Apple, najczęściej Chińczycy zamawiają przejazd z aplikacji na iOS-a. Apple zainwestowało w istniejące zaledwie od 4 lat Didi Chuxing okrągły miliard dolarów.

r   e   k   l   a   m   a

Drugie dno inwestycji Apple, jak zauważa Fortune.com jest ściśle powiązane z premierą w Chinach usługi Apple Pay. Państwo Środka stanowi dla Apple coraz atrakcyjniejszy rynek, a błyskawiczna ekspansja takich producentów, jak Huawei czy Xiaomi, może stanowić przykład do naśladowania także dla innych zachodnich korporacji.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.