r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Apple dał sobie spokój z portalem społecznościowym, kolej na Samsunga

Strona główna Aktualności

Na polu serwisów społecznościowych wciąż można się popisać, choć Facebook jest coraz większy i jest coraz ciaśniej. Trochę przestrzeni postanowił zwolnić Apple, który w końcu poszedł po rozum do głowy i zamknie Pinga. Z kolei wszystkie znaki na niebie i ziemi oraz reprezentanci Samsunga mówią o tym, że koreański gigant szykuje bezpośrednią konkurencję Facebooka. W przyrodzie musi być równowaga…

Ping miał być wielkim krokiem Apple'a w świat portali społecznościowych. Oparta na gustach muzycznych użytkowników iTunes i klientów iTunes Store sieć zadebiutowała we wrześniu 2010 roku wraz z iTunes 10, natychmiast została skrytykowana… i więcej o niej nie słyszeliśmy. Nie pomogła integracja z Twitterem. Tim Cook zapowiedział podczas D10, że Ping prawdopodobnie odejdzie. Apple stawia na integrację iOS 6 i OS X 10.8 z Twitterem i Facebookiem oraz na rozbudowę iCloud (możliwość komentowania zdjęć w Photo Stream mówi sama za siebie). Według AllThingsD w najbliższym wydaniu iTunes już nie będzie Pinga. W becie iOS 6 jest, ale nie działa i prawdopodobnie zniknie przed wydaniem stabilnej wersji systemu jesienią tego roku.

Swoich sił na tym polu ma zamiar spróbować Samsung, który zdaniem The Korea Times zamierza w przyszłym roku uruchomić bezpośrednią konkurencję dla Facebooka. Pracownicy Samsunga otwarcie mówią o „Facebooku Samsunga”. Tym samym, oskarżany o kopiowanie innych produktów na lewo i prawo (urządzenia Galaxy, telewizory ze sterowaniem żywcem wyjętym z Kinecta) producent sprzętu otwarcie przyznaje się do podkradania kolejnego pomysłu.

r   e   k   l   a   m   a

Samsung ostatnio mocno pracuje nad poprawą swojej oferty dostarczanych treści oraz zaplecza związanego z oprogramowaniem, nie będzie więc zaczynał pisania swojego Facebooka od podstaw. Koreańczycy mają już na koncie wieloplatformowy komunikator (ChatOn, dostępny również dla iOS i BlackBerry) oraz framework, z którego korzysta dostępny na niektórych urządzeniach Family Story (galeria zdjęć z czatem i kalendarzem, którą zaprezentował na CES 2012). Nie będzie również problemów z infrastrukturą, gdyż Samsung wykorzysta chmurę Amazona, ani z dostarczeniem aplikacji klienckich, które znajdą się na telefonach, telewizorach, aparatach i odtwarzaczach Blu-ray. Pozostaje tylko wymyślić nazwę i już można się ścigać z Facebookiem.

Z platformami do gier Samsung również powoli zaczyna konkurować. Wraz z Gaikai uruchomił usługę dostarczającą gry z chmury na telewizory Samsunga i filmy.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.