r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Apple przyznaje się do problemów z iTunes

Strona główna Aktualności

W poniedziałek informowaliśmy o problemach użytkowników iTunes, którzy padli ofiarą ataku cyberprzestępców i zostali obciążeni kosztami nieautoryzowanych zakupów. Firma Apple odniosła się właśnie do tych doniesień.

Jak możemy przeczytać w komunikacie Apple opublikowanym przez serwis Engadget, twórca Thuat Nguyen i jego aplikacja zostali usunięci z App Store za naruszenie umowy licencyjnej. Firma podkreśliła, że deweloperzy nie otrzymują żadnych poufnych informacji o klientach iTunes, gdy ich aplikacja jest pobierana. Apple prosi także użytkowników, którzy padli ofiarą kradzieży karty kredytowej lub hasła do iTunes, by zgłaszali się do swoich instytucji finansowych i zapytali je o anulowanie skradzionej karty i ewentualne obciążenie jej nieautoryzowanymi transakcjami. Firma zaleca także natychmiastową zmianę hasła do iTunes i odsyła zainteresowanych do swoich stron wsparcia technicznego.

Trzeba przyznać, że odpowiedź Apple jest dość ogólnikowa i nie zawiera informacji o samym włamaniu i nieautoryzowanym obciążeniu kont użytkowników App Store oraz iTunes. Do złamania systemów informatycznych Apple najwyraźniej jednak doszło, gdyż firma nie zdementowała tej informacji. Nie wiadomo, czy i ewentualnie kiedy Apple zdecyduje się szczegółowo wyjaśnić kulisy całej sprawy. Producent Maków znany jest z niechęci do informowania opinii publicznej o własnych wpadkach - ciekawe czy tym razem zdecyduje się na odrobinę szczerości wobec własnych klientów.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.